A lovag egy dombtetőn állva figyelte a csata utáni mozdulatokat. Sisakját levette, hogy a lenyugvó nap felől fújó szél felszáríthassa harc közben patakokban folyt verítékét.
Nem volt kedvére a csatározás. Ellenezte az erőszakot. Szeretett városának védelmében csatolta újra övére az évekkel ezelőtt letett kardját, mely most ismét tokjában pihen a támadó ellenség vérével színezve. Most csend volt. Fájdalmas szótlanság. Még fülében cseng a nemesacél fegyverek csattogása, a katonákból előtörő barbár érzelmek üvöltése és az utolsó sikolyok hangjai.
Soha nem fog feledni, csak tompítani segít a most érzett fájdalmat a városában születő kisgyermek első sírása; mely minden alkalommal azt súgja fülébe: ’Helyesen cselekedtél, mert bár halált osztottál azon a napon, de e halál léptei mögött új életek virradnak’.
Csak nézte az eget, ami most már vörösebb volt, mint a lemészárolt testekből lassan feltörő életnedv.
Hamarosan beköszönt az est, mely után sokaknak már nem jön el az ébredés. Mindenki a távozottakat siratja, az itt maradóknak pedig sokszor nagyobb megpróbáltatásokat kell kiállniuk, mint számot adni az Égi Törvényszék előtt. Magunk előtt kell elszámolnunk tetteinkkel.
A lovag eltűnődve figyelte a csatateret, miközben arcvonásait egyre súlyosabb árnyékok szegélyezték. Ezeket az árnyakat azonban a horizonton gyülekező viharfelhők festették zord ábrázatára.
- Erről legalább nem nekem kell majd számot adnom. - gondolta, mikor megpillantotta a gyülekező fellegeket.
Jól tudta, hogy most az egekben játszódik le egy ugyanolyan háború, mint amely csak órákkal ezelőtt ért véget a lábai előtt. A felhők összecsapásakor hallotta a vad üvöltéseket, a kétségbeesett sikolyokat; és - mint a mai nap során már egyszer - most is az élet nedve kezdett csordogálni a sebesültekből...
Ha nem akarsz lemaradni:
Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!
Legfrissebb történetek:
2024-11-24
|
Novella
Egy balulsikerült kapcsolatfelvétel elgondolkodtató története.
2024-11-23
|
Novella
Egy fiatal férfi randevúra hívja az ismert színésznőt.
2024-11-22
|
Novella
Ebben a rövid történetben egy idős bácsi jelenik meg a kertvárosi kis kocsma ajtajában kutyájával....
2024-11-19
|
Novella
Édesanyja és unokabátyja szexualitásának egy kislányra gyakorolt hatása.
2024-11-18
|
Novella
Egy tanárnő igyekszik meggyőzni tanítványát, végül saját csapdájába esik.
Friss hozzászólások
Legnépszerűbb írások:
2010-09-23
|
Egyéb
Barbara, Kedves!<br />
A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Hasonló történetek
Felöltöztették este feketébe a lányt, esküvői díszeket festettek arcára és kezére, felékszerezték, fején a kendőt ezüst pánttal fogták oda, nyakába arany láncot akasztottak, ujjára égköves gyűrűket adtak, derekát arannyal átszőtt övvel díszítették, és lábára selyem szandált húztak. Aztán az asszonyok elénekelték neki a menyasszony dalát...
Éhséggel merült álomba ismét.
Képekért könyörgött, útért – bár imája névtelen volt, s valahogy olyan, mint a fel nem adott fenyegető levelek.
Mindaz, ami ébredéskor megmaradt, forró benyomások izzadtsága volt csupán. Képek, melyek eleve a fikció részei. Olvasta tán őket...
Képekért könyörgött, útért – bár imája névtelen volt, s valahogy olyan, mint a fel nem adott fenyegető levelek.
Mindaz, ami ébredéskor megmaradt, forró benyomások izzadtsága volt csupán. Képek, melyek eleve a fikció részei. Olvasta tán őket...
Hozzászólások
olvasva.
Vizuális ember vagyok de a virtualitáson keresztül is
szinte előttem van az egész kép!
Üdv