Horváth Gyula cigány költő:
"Megváltó kell ide, szorgalmas világmegváltó, hogy lyukas tüdőnket összevarrja,.s levegye gyermekeinkről örökké az orvosok bakancs nyomait. "
Nem ismertem a feketebárány jelentését, ezt javasolták címnek. Mellékletet is rajzoltak hozzá: egy cseréptányért csontvázfejjel, csontvázas jelekkel, méreggel, mint gyógyszerrel, ami a Halál feje felett lett ábrázolva.
1960-ban született egy göndör hajú, gyönyörű kisfiú hatalmas nagy barna szemekkel, s meghalt, mielőtt megismerte az igazságot.
Nagyon szépen énekelt, Kőszegre járt első évben iskolába, ahol megkérdezték az apától:
- Ki a gyerek apja, hogy mindig más apával megy az anyja érte?
Sohasem volt beteg, befelé nyelte a szomorúságot, ami a szülők válása után következett.
- Hogy nézel te ki? - kérdezték tőle a cigányok.
Nővérét Kukó cigánynak nevezték el Bodrogközben.
Nem törődött senki többé vele, nem evett szinte semmit, senki nem fürösztötte, nem mosott rá.
Afféle fiú-hamupipőke lett, más ócska ruhájában szégyenkezve.
Tehetséges volt, különösen a szerelésekben, érdekelte a televízió, rádió, órajavítás, a villanyszerelés.
Nővéréhez ragaszkodott leginkább, megígérte, hogy magához veszi, de mindig volt valami akadálya.
Levelet hozott a postás nővérének címezve:
jelenjen meg a gyámügyön, mert három gyerekes nős emberrel volt jóban, s valaki feljelentette.
Az anya azt mondta: vidd az öcsédet is, tirhuljatok innen mind a ketten. Az apát is beidézték, aki kijövet annyit mondott:
- Anyátok volt a feljelentő. Megígérte, magához veszi őket. Kapott egy agyvérzést, mert azt híresztelték a városban, ahogyan az apa nővére felnőtt korukban elmesélte:
a lányával akar élni úgy...
Dadogni kezdett, amiről Kőszegen már olyan szépen leszoktatták.
A cseréptányért Ricsén adtam át neki, ahová ideiglenesen az anyja berakta azzal, hogy egy fedél alatt nem élhet a mostohaapa lánya és ő.
Amikor veszekedés tört ki, s ez mindennapos volt, a mostoha mezítláb télen kiűzte mezítelen felsőtesttel a hóba. A szomszéd vitte be onnan. A Rákóczi téri mostoha már cigányozta Gyuszit, akinek végig megmaradt a tartása, az emberi méltóságát sárba tiprók között is.
Az ideiglenes elhelyezésből végleges lett, többé nem tudott megszabadulni az orvosok kezéből.
Keveset tudok az életéről, mert elfoglalt a saját családom.
Volt olyan, hogy az anya letörte a lakatot, mellyel az apa különválasztott szobája le volt zárva, s elvette a természetjárók tagdiját, széttépte a tagkönyveket.
Gyazi wzr lárra, s azt is, hogy egy Imre nevű darussal tette ezt, repült a balta a feje felé, majdnem eltalálta.
Időnként adott neki enni:
- Faljál - lökte elé az ételt.
Az alkoholellenes Club alapító tagja lett, félresiklott életében egy Cipész KTSZ-ben dolgozott - mások helyett is. Ez a becsületesség, szolgálatkészség örökletes apai részről.
- Az emberek nem pénzért dolgoznak - mondta egy miskolci nővérével egyidős asszony, hanem szorgalomból.
Ha nem akarsz lemaradni:
Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!
Legfrissebb történetek:
2024-11-11
|
Egyéb
Carlos mindent kézben tartott... amíg nem találkozott Angelinával…
2024-11-09
|
Merengő
A végtelen univerzumban nehéz megtalálni a körömlakkot, Gininek azonban sikerült. A vörös,...
2024-11-06
|
Sci-fi
Az ősi idegenek elmélet szerint sok ezer évvel ezelőtt okos földönkívüliek látogattak a bolygóra...
2024-10-26
|
Történetek
fordítás .... Eredeti történet: GESPRÄCHE .... Szerző: MixedPickles .... Literotica; 2015<br...
2024-10-24
|
Novella
Szandra első felnőttfilmjét forgatja.A forgatás jól sikerül partnerével Márkkal kiválóan együtt...
Friss hozzászólások
Legnépszerűbb írások:
2010-09-23
|
Egyéb
Barbara, Kedves!<br />
A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Folytatások
Bevitték az újhelyi pszichiátriára a bolondok közé, s ott egy Bohács nevű orvos sokkolni kezdte. Gyuszinak leállt a szíve.
Emil nevű fiatalember több coca-colás kupakot nyelt le, s így is megsokkolta dr. Bohács, ezután vitték az orvost elmeotthonba...
Emil nevű fiatalember több coca-colás kupakot nyelt le, s így is megsokkolta dr. Bohács, ezután vitték az orvost elmeotthonba...
Hasonló történetek
New Yorkban éjjel lehetett úgy közlekedni autóval, mint egy európai városban, a délutáni csúcsforgalomban. A mozielőadások most értek véget, és az emberek sorra fogták a taxikat. Hatalmas tülekedés folyt, ha megállt egy- egy. Kifestett kurvák kínálták nem is olyan olcsó bájaikat, majd beültek a pasasok kocsijába, vagy felmentek velük a garniszállókba...
A fehér mezes New Yorki csapat védvonala mögül előretört ez a viszonylag magas kb. 180 cm magas leomló barna hajú lány. Arcán néhány piros folt volt. A meze karja felszakadt és a térdét is lehorzsolta egy esés következtében...
Hozzászólások