Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
Az életünk során rengeteg kapcsolatot hozunk létre és szakítunk meg. Ezek olyan utakra sodornak...
Ismeretlenül is kívánom legyen annyi kitartásod és erőd az álmaid megvalósításához mint főszereplőmnek...
Jöjjön egy sokkoló történet az íróasztal fiók mélyéről ami novellaíró versenyt is megjárt.Ugyan...
Kitalát történet
Gini a hármas szobában púderezte az arcát. Az ostromgépek hangja sajnos beszűrődött, a nő...
Friss hozzászólások
Xavierr_00: Nagyon tetszett, ma végeztem m...
2024-09-29 20:33
Xavierr_00: Köszönöm! Nagyon Örülök, hogy...
2024-09-29 20:18
Xavierr_00: Köszönöm! Örülök, hogy elnyert...
2024-09-29 20:16
Éva596: A Szepetneki családról szóló s...
2024-09-28 11:44
Dicsakli: Szeretném megkérdezni, hogy az...
2024-09-28 05:55
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Mesteri hatalom 9.

Másnap reggel Gyula egyedül ébredt az ágon.
- Dia?
Nem érkezett válasz. A férfi idegesen körülnézett.
- Dia!
Semmi.
Gyula gyors mozdulatokkal lemászott a fáról, de a lányt sehol sem látta.
Egyre nyugtalanabb lett. Fegyver nélkül amúgy is igencsak védtelennek érezte magát, bár tudta, hogy nagy baja nem eshet – hisz ő nem tud meghalni.
De mégis...
„Hol lehet?” – gondolta. Elindult valamerre, maga sem tudta, hová – s legnagyobb meglepetésére mikor elhaladt egy fa előtt, halk éneklésre lett figyelmes. Megtorpant.

Óvatosan a fához lépett, majd megnézte a másik felét.
Dia ott ült, valamilyen dalt dúdolgatott, s miközben előre-hátra hajlongott, Gyula észrevette, hogy egy ággal bökdösi a tenyerét, ami már jócskán kivörösödött.
Leguggolt a lányhoz, és megfogta a kezét. Dia meglepetten bámult.
- Hagyd abba – mosolygott rá Gyula. – Különben fájni fog a kezed.
Dia nem szólt semmit. Gyula kivette a kezéből az ágat, és letette.
- Na – szólt halkan. – Így már jobb. – megint mosolygott. Dia végre abbahagyta a dőlöngélést.
- Te szoktad hallani a halottakat? – szólalt meg váratlanul, a semmibe révedve.
- Tessék? – hökkent meg Gyula.
- A halottakat – ismételte Dia, és ránézett. A fejére mutatott. – De csak itt.
Gyula megnyalta a száját, ami szinte egyből kiszáradt.
- Öhm... nem – mondta végül, s igyekezett barátságosnak tűnni. – Miért?
- Érdekes. Azt hittem, mindenki hallja. Valamelyik nagyon félelmetes tud lenni. Várj, lerajzolom.
Gyulát mellbevágta ez. „Lerajzolja?! A hangot?! Azt meg hogy?!”

Mikor Dia elkészült a rajzával, Gyula előrehajolt.
- Mi ez?
- Hát nem látod? – hunyorgott a lány. – A félelmetes halott.
A földön csak egy kör látszott, és egy kereszt.
A férfi szorítást érzett a torkában. Meg sem bírt szólalni. Aztán hirtelen átkarolta Dia nyakát, és magához vonta. Karjaival szorosan átölelte a lányt.
Sokáig így maradtak. Mikor Gyula elengedte Diát, felállt, és szó nélkül otthagyta a lányt. Nem tudott többé harcolni. Úgy döntött, Nikiék után megy.

Meglepetésére mikor kiért a partra, Zsigmond és Niki ott vártak rá. Ahogy meglátta őket, megszaporázta a lépteit, aztán Niki vállára bukott a feje, és keservesen sírni kezdett.
- Gyula! – kiáltott fel Zsigmond elképedve. – Mi bajod?
- Gyula! – Niki szelíden kiszabadította a vállát. – Mi történt? Még sosem láttalak sírni.
- Menjünk – nyöszörögte a férfi. – Nem bírok itt maradni.
- És Dia?
- Most azt mondta, a halottakat hallja. Én...
Niki és Zsigmond egymásra pillantottak.
Ebben a pillanatban Dia lépett ki a dzsungelből. Pár percig csak állt, aztán így szólt:
- Miért hagytál ott?
Gyula összerezzent. Niki azonban egyből a lányhoz rohant, és szorosan átölelte.
- Jaj, Dia! Annyira aggódtam érted!

A lány arcát eltorzította a harag, és ellökte magától Nikit.
- Értem nem kell aggódni! – horkant fel.
Niki csaknem megint könnyekben tört ki, de Gyula, összeszedvén magát, mellélépett.
- Hagyd, Niki – szólt rekedtes hangon. - Egy Lagerfeltes mesternek ez igencsak nagy szégyen.
- Mégis, mi?
- Ha egy mesterért aggódnak, az szégyen rá nézve – magyarázta Gyula, és Diára pillantott. – Megsérted a tekintélyét.
- Most viccelsz?
Gyula megrázta a fejét, és ismét Nikihez fordult.
- Már korábban... el kellett volna mondanom – morogta, és intett Nikiéknek, hogy üljenek le. Dia hátat fordított barátainak, és néhány méterrel odébb ült le.
- A Lagerfeltes mestereknek vannak kötelezettségei, különleges képességei, és hagyományai. Olyanok vagyunk, mint egy nép. Védelmezők, és egyben felfedezők is. A mesterek adják a biztonságot. Ez minden mesterbe beleivódott, amióta csak kinevezték. Érthető tehát, hogy nem fogadják örömmel, ha aggódnak értük. – fejezte be csendesen.
- Ez hülyeség! – horkant fel Zsigmond.

Niki a fejét csóválta.
- Valóban az. Nálatok hagyomány, hogy ne szeressétek a másikat, és ne viseljétek a szíveteken a sorsát?!
- Nem ezt mondtam – felelte Gyula. – Csupán nem szeretjük, ha aggódnak értünk, mert ezzel azt mondják ki, hogy nem tudunk védelmezni, holott többek között ez is fontos feladatunk.
- De hát...
- Ez a hagyomány nálunk. – Gyula megvonta a vállát. – Ha mesterek lennétek, ti is megértenétek.
Niki felvonta a szemöldökét.
- Hol van Lénárd? – szólalt meg kisvártatva Dia. Mindenki a lány felé fordult.
- Lénárd? Azt hittük, már tudod! – csodálkozott Niki.
- Hol van? – ismételte meg Dia.
Gyula sóhajtva ismételten elmesélte, mi történt (ezúttal a fojtogatást kihagyta belőle, Dia nehogy kiakadjon).

A lányt megrázta a hír, de csakhamar felkapta a fejét.
- Gyula! – szólt hirtelen. – Te is érzed?
- Igen – bólintott Gyula. – Egy Lagerfeltes közeleg, de igencsak kezdő.
- Á, csak nem egy tanítvány? – csillant fel Zsigmond szeme.
- De bizony. A probléma az, hogy semmiképpen sem tudjuk Lagerfeltbe vinni, amíg...
Ekkor rontott ki a fák erdejéből egy kamasz fiú. Lélekszakadva rohant, látszott, hogy halálra van rémülve.
Mikor meglátta Diáékat, hasravágódott, és feljajdult.
- Sakálok! – nyöszörögte, aztán elvesztette az eszméletét.
A négy jó barát összenézett.
- Az nem jó – mordult fel Gyula. – Nincsenek fegyvereink. Bele kell mennünk a folyóba. Nyomás!

Niki felnyalábolta az ájult fiút, és társaival együtt rohanni kezdett. Az ár rögtön tovasodorta őket, de nem bánták.
- A lényeg, hogy együtt maradjunk! – kiabálta Gyula, aztán egy úszó fatörzset kapott el. Arra mind felmásztak.
- Huh – sóhajtott fel Zsigmond. – Ez meleg helyzet volt.
Dia a fiú fölé hajolt.
- Hahó! Hallasz engem?
Semmi.
Gyula az ajkába harapott. A régi Dia. A régi Dia. Végre magánál van teljesen!
„Lehet, hogy nem emlékszik arra, ami köztünk történt?” – töprengett, miközben a fiút pofozgató Diát figyelte. „Lehet, hogy csak az elmebaj miatt tette? Talán azt hitte, Sanyi vagyok?”
Nem, az semmiképpen sem. Eszébe jutott ugyanis, mit mondott a lány neki. Sanyira nem emlékszem.

Reménykedett benne, hogyha megnyugszanak a kedélyek, tud beszélni a lánnyal.
A folyó egy békés tavacskában végződött. Körülötte az erdő magasodott, de itt nyoma sem volt az iménti dzsungelnek.
- Hol... hol vagyok? – szólalt meg egyszercsak egy hang.
Gyula felocsúdott töprengéséből. A fiú felébredt.
- Most már biztonságban – felelte Dia. – Tudsz úszni? Ki kéne mennünk a partra.
- Tudok – bólintott a fiú megzavarodva.
- Akkor nyomás! Kövesd a többieket – mondta Dia.
Hamarosan mindnyájan az erdő szélén üldögéltek. Niki a haját szárítgatta, Zsigmond épp köhögött, Gyula a cipőjéből öntötte ki a vizet, Dia pedig a fiúval ismerkedett.

- Mi a neved?
- Vi... Viktor.
- Viktor? Hány éves vagy?
- Tizennégy – hangzott a válasz.
- Hogy kerültél ide? – faggatózott tovább Dia.
Viktor megvakarta az orrát.
- Valami mester jött értem, de... de lezuhantunk, és ő... nem tudom mi történhetett vele! – nyögte végül. – Egyszerűen fejbelőtte magát!
Dia megdermedt.
Gyula felkapta a fejét és odament hozzájuk.
- Fejbelőtte magát? – ismételte.
Viktor bólintott.
- És te idáig menekültél? – kérdezte Dia, nyugalmat erőltetve magára.
- Aha. Sakálok kezdtek üldözni. De... ti kik vagytok? – nézett rájuk megzavarodva.
- Én Dágos Gyula vagyok, ő Kindes Diána, a többiek pedig Bálint Zsigmond és Dobra Nikolett. Történetesen jómagam és Dia szintén Lagerfeltes mesterek vagyunk.
Viktor elképedt.
- Komolyan?
Gyula bólintott.

- De ti mit kerestek itt?
- Hosszú történet. Mi is lezuhantunk, ámbár pont ide készültünk. Sajnos útközben ránktámadtak és mindenünket elvesztettük. Egy társunk, Jukasi Lénárd meghalt.
Viktor elgondolkozott.
- Hova mentek? – kérdezte végül.
- Az Élet Barlangjába – felelte Gyula. – Mondd csak, hogy hívták a mesteredet?
- Miklós... a vezetéknevét már nem is tudom. Nekem L... Lag...
- Lagerfelt?
- Igen, szóval Lagerfeltbe kéne mennem.
- Tarts velünk! – javasolta Zsigmond. Társai ránéztek. – Nem tudunk mit csinálni, mégse maradhat egyedül! Ráadásul taníthatjuk is, amíg velünk van.
- De hát még nem is volt a mesterek előtt! – tiltakozott Gyula.
- Viktor nem gonosz – jelentette ki Niki. – Hiszen akkor már rég megöltétek volna.
A fiú megdermedt.
- M... Mi? – gyorsan Diára és Gyulára meredt. – Ti... ti megöltetek volna engem?
- Csak akkor, ha veszélyes lennél – válaszolta Gyula. – De ezt Miklós is megtette volna, ha baja lett volna veled.

Viktor az ajkába harapott – látszott rajta, hogy nem nyugtatja meg a válasz.
- Akkor most mi lesz? – tette fel a kérdést Niki.
Gyula körülnézett.
- Azt hiszem, túlélőshow-t fogunk játszani – morogta. – Megpróbáljuk túlélni a következő időszakot.
Csend telepedett rájuk. Viktor szólalt meg először:
- Miért vagytok ilyen nyúzott képűek?
Nikiék ránéztek.
- Talán azért, mert alig ettünk – vetette oda Zsigmond, enyhe gúnnyal a hangjában. – Azt se tudom, mikor ittam utoljára.
- Akkor szerencsétek van – felelte Viktor derűsen. – A gépünkön van az étel. Gyertek!
Fáradtan, de reménytelten indultak el a fiú nyomában. Szerencsére nem akadtak össze senkivel, így biztonságban elérték Viktorék hajóját (igaz, egyszer eltévedtek).
- Á, szóval ez az? – járta körbe Niki érdeklődőn az óriási járművet.

Viktor felmászott a hajó orrára, és lábával betörte a pilótafülke ablakát. Intett, hogy kövessék.
Mikor mindnyájan bent voltak, Viktor a hátsó részből odavonszolt hozzájuk három nagy táskát.
- E... ezek azok – lihegte, és kinyitotta az egyiket, majd tartalmát a földre borította.
- Tejföl! – örvendezett Zsigmond, felkapva a kis dobozkát.
- Ez meg tészta! Meg túró... minek kellett ez nektek? – nézett Dia Viktorra.
A fiú elvigyorodott.
- Imádom a túrós tésztát.
Zsigmond elnevette magát.
Viktor kibontott még egy csomagot, és körtét, almát emelt ki belőle, majd mindegyik társa kezébe nyomott egy-egy üveg vizet.
- Hajtsátok föl!

Nem kellett kétszer mondani. Viktornak köszönhetően öt perc múlva már igencsak jól érezték magukat, sőt, Viktor előszedett egy meleg köpenyt Zsigmond számára, és a sebeiket is ellátta.
- Huh, Viktor... ez jól jött – morogta Zsigmond, a köpenyét nézegetve.
Gyula még mindig egy szendvicset evett, ezért nem szólt, de a kezét felemelte, hálája kifejezéséül.
- Na és mi van még itt? – érdeklődött Niki.
- Néhány kés – felelte a fiú. – Kell?
- Naná, hogy kell! – vágta rá Zsigmond, mielőtt Niki válaszolhatott volna. – Úgyis fegyverek híján vagyunk!
- Ez igaz – helyeselt Gyula, és máris a zsebébe süllyesztett egyet, majd köszönetképpen biccentett: - Kösz, Viktor.
- Szerintetek tudnánk itt élni egy darabig? – nézett körül Dia.
- Semmiképpen sem állhatunk meg – rázta meg a fejét Zsigmond. – Elvégre Sanyiért jöttünk, nem igaz?
- Sanyiért? – nézett rá Viktor értetlenül. – Ki az a Sanyi?
- Hosszú történet. Majd Dia elmeséli neked. Indulás! – szólt Gyula, Niki azonban megfogta a karját. – Mégis, hová induljunk? Hiszen tökéletesen eltévedtünk, Nagyokos!
A gúnyos hangnem Gyulát jobban bosszantotta, mint eddig bármikor. Villámló szemmel a lányra meredt.
- Azt hiszem, még méltó sem vagy arra, hogy válaszoljak, Nyafika!
- Aha, szóval még én vagyok a Nyafika?! Nem tudod a választ, mi?! Te kis...
- Na jó, elég – lépett közéjük Zsigmond.

Miközben Zsigmond elvonszolta Nikit Gyula közeléből, mindkét vitázó dühös pillantásokat lövellt a másik felé.
Viktor zavartan vigyorgott.
- Ti mindig... izé... beszóltok egymásnak?
- Előfordul – morogta Zsigmond. – De te ne ezzel törődj. Ez a mi dolgunk.
- Jól van na – védekezett a fiú.
Eldöntötték, hogy amíg az űrhajót nem szállják meg különféle lények, ez lesz a szállásuk, és kicsit megpróbálnak erőre kapni. Így hát berendezkedtek az űrhajóban, és egy Viktor által előszedett ronggyal eltakarták a betört pilótafülke ablakát.

Aznap este Viktor pár ládából kipakolt. Mindenféle előkerült – köztük egy naptár is, ahol Viktor és Miklós a napokat számlálta.
- Ma akkor június huszadika van?! – csodálkozott Niki.
- Úgy tűnik – bólintott Zsigmond.
- Diának tíz nap múlva itt a tizennyolcadik születésnapja! – kiáltott fel Niki boldogan.
Dia fanyar mosollyal vette tudomásul az elhangzottakat.
- Én májusban múltam el huszonhárom, és észre sem vettem – jegyezte meg Gyula.
- Mennyi?! – rökönyödött meg Dia.
- Huszonhárom – ismételte meg Gyula.
Dia megmagyarázhatatlan módon, ha lehet, még sápadtabb lett.
- Mi a baj, Dia? – kérdezte Niki.
- Semmi – felelte Dia halkan.

Niki összevonta a szemöldökét.
- Az a bajod, hogy Gyula 23 éves? – ült le Dia mellé Zsigmond.
- Nem. Dehogy. Csak... eszembe jutott valami.
- Mi? – faggatta Zsigmond.
- Sanyinak is... itt lenne a szülinapja – motyogta Dia.
- Lesz is, nyugi – mondta Zsigmond, és felállt.
Dia azonban szomorú maradt. Mikor mindenki megágyazott magának, és a hátán feküdt, a hajó tetejét bámulta. Nem jött álom a szemére.
Pár perc után Niki szólalt meg suttogva:
- Dia!
- Hm?
- Miért nem alszol?
Dia nem felelt.
- Dia! Ébren vagy még?!
- Igen.
- Miért nem alszol?
- Mert nem tudok.
Niki felült, és odamászott hozzá.
- Mi baj? Olyan furcsa vagy...
Dia is felült. Lehajtotta a fejét, és a lábát piszkálta.
- Semmi.
- De igen. Tudom.
Dia bólintott.
- Igen – sóhajtotta. – Van... de úgyse értenéd.
Niki kérdőn pillantott rá.
Hallgattak. Kis idő múlva Dia megszólalt:
- Ugye tudod, hogy veszélyben vagyunk?
- Miféle veszélyben? – értetlenkedett a lány.
Dia a fejére mutatott.
- Megtaláltak – jelentette ki vészjósló hangon.
- Mi?
- Megtaláltak – ismételte meg Dia.
- Kik? Miről beszélsz?
- El kell mennetek innen – állt fel Dia, és leporolta a mesteri köpenyét. – A többit bízzátok rám.

- Nem, nem kell elmennünk. Ugyan, ki merne megtámadni két Lagerfeltes mestert és három lagerfeltest?
- Ők biztos.
- Áruld már el, kikről beszélsz!
- Nem tudom – vallotta be Dia, meghökkentve ezzel Nikit. – Csak azt, hogy ránkleltek.
- Ostobaság. Ebből is látszik, hogy vissza kéne menned a Gyógyintézetbe.
Mielőtt Dia felhördülhetett volna, Viktor hangja hallatszott a sötétből:
- Gyógyintézet?
Diának a torkán forrott a szó. Mindketten Viktorra meredtek, aki egy gyertyát gyújtva odalépett hozzájuk.
- Ti meg miről beszéltek?
- Semmiről – vágta rá Niki. – Menj vissza aludni.
- Nem! Hallani akarom. Szóval, miféle Gyógyintézetről beszéltetek?
Dia fáradtan megdörzsölte a homlokát.
- Lefekszem... – morogta, és elfordult. Niki aggódva nézett utána, aztán előrehajolt, és mellkasba bökte Viktort.
- Menj vissza aludni, és egy szót se többet! – mordult fel.
- Hé...!
- Azt mondtam, menj vissza! – ismételte meg a lány. – Most azonnal!
- De...
Niki erre karonfogta, és visszavitte a lepedőjéhez.

Niki ismét lefeküdt, de ekkor Dia rémülten felült a sötétben.
- Valami mászik rajtam! – nyögte.
- Bogár? – kérdezte Niki, de nem mozdult.
Dia nem felelt, csak veszettül vakarózni kezdett.
- Többen is vannak! Jaj, elsorvad a bőröm! Segítség! Elsorvadok! A hátamon is másznak... a lábamon is... segíts, nem bírok velük!
Rémült kiabálására Niki felült, és odamászott hozzá.
- Mi történt? – hallatszott Gyula álmos hangja a háttérből, Viktor pedig meggyújtott egy gyertyát.
- Másznak rajtam! Segíts! Viszket... csípnek! A bőröm alatt vannak már! Jaj nekem... jaj nekem!
Zsigmond odatartotta a gyertyát, hogy Niki meg tudja vizsgálni Diát.
- Nem látok rajtad semmit – mondta.
- Itt másznak! Nagyon fáj! Jaj...

Niki felhajtotta Dia köpenyének ujját, megnézte a hátát, de nem látott semmit. Dia mégis azt állította, hogy bogarakat érez magán.
Barátai csak nagyon-nehezen tudták elaltatni, s mikor Dia végre elcsendesedett, mindnyájan borzasztóan elcsigázottnak érezték magukat.
Ott ültek egymás mellett, és mindenki csak a padlót bámulta. Viktor szólalt meg először.
- Diának... mi baja van?
Niki beharapta az ajkát, Gyula csak sóhajtott. Zsigmond válaszolt:
- Elmebeteg, Viktor. Egy különös fajtában szenved már... – Nikire nézett. - ... nem is tudom, mennyi ideje.
- Körülbelül fél éve – mondta a lány, és a tenyerébe támasztotta a fejét. – Hónapokon keresztül kezelték Mardigo Gyógyintézetében.
- Hogy került oda?
- Öngyilkos lett. Két-három hónap után javult az állapota, és kiengedték, de pár héttel később megint hangokat hallott – pontosabban a Halált -, és miután rámtámadt, fel akarta akasztani magát. Az orvosától tudom, hogy a hang mondta neki.
Viktor borzadó arca láttán Zsigmond átvette a szót.
- Persze elszökött, hogy velünk tarthasson. Ez lett az eredménye!

- És? Most mi lesz? – nyögte a fiú.
- Hát... az a terv, hogy eljussunk az Élet Barlangjához, ahol Dia szerelmét feltámasztanánk. És akkor talán Dia jobban lesz. Elvégre Dia a barátja meggyilkolása miatt lett öngyilkos.
- Úristen! – nyöszörögte Viktor. – Szerintem itt kéne hagynotok a dzsungelben! Ez egy őrült!
- Az, de nem hagyhatjuk magára. Veszélybe kerülne.
- Ő a barátunk – fűzte hozzá Zsigmond.
Viktor végigsimított az állán, aztán közölte, hogy elmegy aludni, s hamarosan Nikiék is így tettek.

Niki arra riadt, hogy szúró fájdalmat érez a mellkasában, és rettentő rosszul érzi magát. Nyögve próbált felülni, de mikor végre-valahára felküzdötte magát, rögtön hányni kezdett, aztán megszédült.
„Mi bajom lehet?” – gondolta zúgó fejjel. Vissza akart feküdni, de a feje magától zuhant vissza. Még hallotta, ahogy a feje nagyot koppan, aztán minden elsütétült előtte, mintha elaludt volna.
A koppanásra felriadtak a többiek is.
- Mi volt ez? – dörzsölgette a szemét Gyula.
- Valami koppanást hallottam – dörmögte Zsigmond.
Dia körülnézett. Viktor felkiáltott:
- Nézzétek!
- Niki! – nyögte ki Zsigmond. Felpattant, odasietett, a hátára fordította.
- Nincs magánál... és ahogy látom, hányt is!
- Ugh!
- Rosszul lett? – kérdezte Gyula.
- Valószínű. Adjatok...
Zsigmond elhallgatott. Kezét Niki nyakához tette.
- Alig érzem a pulzusát – mondta kiszáradt szájjal.
- De hát mi baja lehet? – kérdezte Viktor, miközben már nyújtotta is Zsigmondnak a vizet.
- Talán a kígyó mérge hosszú távon is hatásos – vetette fel az ötletet Gyula.
Ekkor léptek hallatszottak, s mikor felnéztek, egy szakállas, középtérmetű férfi állt előttük.
- A dhervók mérge valóban szeszélyes – szólalt meg szelíden.
- Hé! Ki maga? – hördült fel Viktor. – Mit keres a hajómon?! Tűnés innét! Hogy...
- Költő vagyok – felelte az idegen egyszerűen, és rögvest letelepedett a döbbent Zsigmond mellé. – A nevem pedig Botond. Bátor Botond.

Zsigmond harsány hahotára fakadt. Viktor viszont rosszallóan ciccegett.
- Hazudik – jelentette ki nemes egyszerűséggel. – Látom. Olyan nincs, hogy egy földi költő hipp-hopp itteremjen, és bemutatkozzon egy olyan béna névvel, hogy Botond, ráadásul Bátor Botond! Ez valami gúnynév, vagy mi?
- Szó sincs gúnyról – rázta a fejét Botond. – Ez a nevem. Ami pedig a származásomat illeti... nos... közöm sincs a földiekhez.
- Mi? – hökkent meg Viktor.
- Itt születtem – magyarázta Botond. – Nem is ismertem az anyámat; az apám nevezett el így.
- És ki nevelte fel?
- Hát ő. Lehet, hogy ő földi – nem tudom. Csak mi ketten élünk itt, és ezért néztem meg, hogy kié lehet ez a hajó.
Viktor csípőre tette a kezét.
- Aha, vagy úgy! De hogy lehet akkor költő, ha nincs is olvasóközönsége?!
- Ó, hát én nem olyan költőre gondolok, barátocskám! – Botond megkocogtatta a fejét (ez Gyulát Diára emlékeztette, össze is ugrott a gyomra). – Hanem itt! Fejben költő vagyok, ha így tetszik.

Viktor összenézett Zsigmonddal.
- Bravó, újabb gyogyós? – fintorgott Viktor. – Egy már van köztünk...
Elharapta a mondatot, mert akkor döbbent rá, hogy Dia is jelen van, de úgy tűnt, a lány nem vette magára – ugyanis amikor Viktor rápillantott, Dia nem volt ott.
- Dia!
Körülnéztek.
- Hová tűnt? Az előbb még itt volt! – méltatlankodott Zsigmond.
- Kicsoda? – érdeklődött Botond.
- Az elmebeteg barátnénk – világosította fel Viktor gúnyosan.
- Elmebeteg? Nem illik így csúfolni valakit...
- Nem csúfolom; tényleg az. Őrült. Tudja... elmennek neki néha otthonról. Volt már diliházban is meg minden.

Botond mellkasából hosszú, fájdalmas sóhaj tört elő. Két kezét a szívéhez kapva óbégatni kezdett:
- Ó, Istenem, egy bolondot hogy engedhettél fénylő csillagaid közé?! Mire kélne a nap, az éjjel szétszórja titkait a dombok megett...
- Pofa be – mordult rá Zsigmond, és felállt. – Most Diát kell megkeresnünk.
Botondot nyilván meglepte, hogy ilyen durván félbeszakítják, de végül odamászott Nikihez.
- Hé, mit csinál?! – lökte félre Zsigmond ingerülten. – Egy ujjal se merjen Nikihez érni!
A férfi összevonta a szemöldökét.
- Megvizsgálnom se szabad? Én itthon vagyok, és pontosan ismerem a hazám összes veszélyének forrását!
- Ó, igazán? Kár, hogy minket ez abszolút nem érdekel.
Botond felszegte a fejét.
- Oké – mondta, és felállt. – Nem segítek. Gondolom, az se érdekel titeket, hogy a dhervó mérge utólag végez az áldozatával. A barátnőtöknek alig vannak percei hátra.
- MII!?
- Ezt eddig miért nem mondta?! – dühöngött Zsigmond. Nagyjából egymagas volt Botonddal, így könnyedén galléron ragadhatta. – Maga marha!
- Nem kérdeztétek – vont vállat Botond, aki cseppet sem ijedt meg Zsigmondtól. – De most már mindegy. Eressz el, és...
- HÚZZON VISSZA NIKIHEZ, ÉS GYÓGYÍTSA MEG! – ordította Zsigmond. – DE MOST AZONNAL!
- És mi lesz a fizetség? – kérdezte a férfi szemrebbenés nélkül.
- Fizetség?! Maga itt fizetséget követel, miközben Nikinek percei vannak hátra?!
- A fizetség az fontos!
- NEM ÉRDEKEL! Csináljon valamit vele, de rögtön! Azt mondta, ért hozzá, nem?!
- Akkor el kell vinnem a házamba – jelentette ki Botond.
- Akkor gyerünk! Hol lakik?!
- Ti nem jöhettek...
Zsigmond vicsorogva a hajába túrt.
- Akkor vigye, de hozza is vissza! A fizetsége meg... azt majd később.
- Hát jó – sóhajtotta Botond, és felnyalábolta Nikit. – Akkor hát a soha viszont nem látásra!

A fiú rögtön nekirontott:
- Mi az hogy a soha viszont nem látásra?! Visszahozza Nikit, érthető?!
- Jól van, öcskös! – nevetett Botond. – Csak az a baj, hogy hetekbe is beletelik mire felépül!
- Jó – vett egy mély levegőt Zsigmond. – Elviszi, és visszajön egyedül. De siessen már!
- Jó, jó, nyugi – dörmögte Botond, és elballagott.
Gyula semmivel sem volt nyugodtabb mint a társa.
- Nem tudom hol lehet – nyögte.
Zsigmond megfordult.
- Ki?
- Hát Dia! Tudod, hogy mennyire veszélyes, ha egyedül marad.
Viktor, aki eddig a falnak támaszkodva figyelte Zsigmond és Botond veszekedését, odament hozzájuk.
- Szerintem, amíg a fickó vissza nem jön, elkezdhetjük keresni.
- És ha már... ha megint öngyilkos akar lenni, és azért ment el?! Lehet, hogy már fel is akasztotta magát egy fára! – Gyula csaknem sírt tétlenségében.
- Nyugalom – intette le Zsigmond. – Inkább te maradj itt. Majd Viktor és én megkeressük.
- Nem. Én is akarok menni. Meg akarom menteni Diát.
A fiú habozott, végül bólintott.
- Oké. Biztos nem jutott messzire! Gyerünk!

Diára tényleg a közelben találtak rá. Éppen kitépett fűcsomókat tuszkolt két kő közé. Gyula óvatosan a háta mögé lépett.
- Öö... khm... Dia, mit csinálsz?
- Szendvicseket – felelte a lány nyugodtan, és felnézett Gyulára. – Éhesek vagyunk, nem? Gyula tátott szájjal meredt a kövekre. Zsigmond és Viktor egymásra pillantottak.
- Öhm... nem, azt hiszem, én nem vagyok éhes – mormogta Gyula.
Viktor letérdelt Dia mellé.
- Ezek nem szendvicsek – jelentette ki.
- Miről beszélsz? – ráncolta a homlokát Dia.
- Azért nem tudod megcsinálni őket – folytatta Viktor -, mert ezek nem kenyerek, hanem kövek, és a párizsi vagy saláta helyett fűcsomókat használsz. Ki mondta, hogy ezek a hozzávalók?

Viktor szavaitól Gyulának és Zsigmondnak egyaránt elakadt a lélegzete. Dia zavartan pislogott.
- Hát... a... barátom.
- A kicsodád? – a válasz láthatólag meglepte Viktort.
- A barátom, aki beszél hozzám. Vele szoktam beszélgetni, mert úgy legalább nem vagyok olyan magányos.
- Öö... mióta ismered ezt a barátodat? – kérdezte a fiú.
- Hát úgy... fél éve talán? Nem tudom. – Dia vidáman kiszedte a füvet a kövek közül, az egészet az ölébe szórta, s érdeklődőn nézett Viktor szemébe. – Kicsit hasonlítasz is rá – tette hozzá, és megérintette Viktor arcát. – Még a szemed is ugyanolyan.
Gyula zavartan pislogott.
- Azt mondod, a barátod egy élő személy? – szólt közbe.
- Hát persze! – nevetett Dia. – Sanyit ismeritek, nem?
- De hát... Sanyi meghalt... – motyogta Zsigmond.
- Ó, de én már mondtam, hogy tudok vele beszélgetni.

- Dia, édes istenem! – Gyula térdre rogyott, két kezébe fogva Dia arcát könyörögni kezdett:
- Ébredj már fel az álomvilágból! Sanyi halott! A halottak nem tudnak se beszélni, se visszajönni! És tedd le azokat a köveket! Fogd fel, hogy Sanyi MEGHALT!
- Mi? – Dia úgy nézett rá, mint aki nem hall a fülének. Pár pillanat múlva jajgatásban és zokogásban tört ki, a fejét rázta újra meg újra. – Nem halt meg! Nem halt meg! Beszél hozzám! Láttam őt! Láttam őt! Nem halt meg! Ne mondj ilyet! Ne mondj ilyet!
- De Dia, Sanyi meghalt! Két évvel ezelőtt!
- Nem, nem – rázta meg a fejét Dia újra. – Él! Beszél... és... és hallom!
- Nem! Képzelődsz!
- Ne mondj ilyet! Láttam is őt! Nem halt meg!
- De igen, Dia, Sanyi meghalt.
- Nem... nem...
- De, Dia. Meghalt. A Mardigói Nagy Háborúban.
- De hát beszél! Hallom! Mindig hallom! Valamikor ezt mondja, valamikor azt. Mindig, hogy csináljak valamit. – nem tudta folytatni, annyira hevesen zokogott. Hirtelen átkarolta Gyula nyakát. – Én hallom... érted?

Gyula töprengve nézett rá.
- Én értem, de... csak te hallod.
Dia belefúrta az arcát Gyula vállába.
- Jaj nekem... most mi lesz így velünk? Én hallak, és senki más nem hall? Hogy lehet ez?
- Dia, azért, mert te őrült vagy, attól még Sanyi halott marad.
Legnagyobb meghökkenésére Dia nevetésben tört ki.
- Őrült! Haha! Én?!
- Igen, bolond vagy.
Dia nevetve rázta a fejét, és ellökte magától Gyulát.
- Ostobaság – vetette oda, és felállt. Gyorsan megtörölte a szemét.
Gyula kétségbeesve nézte.
- Én volnék bolond, mikor ti csináltok őrültségeket? – hallotta Dia hangját. – Hát ez kedves, mondhatom. – megigazította a köpenyét. Majd pár pillanat hallgatás után hűvösen így szólt:
- Hagyjál békén!
Gyula meghökkent. Csak ennyit tudott kinyögni:
- Mi?
- Hagyjál békén! – ismételte Dia határozottan. – Vagy nem fogod fel?!
Gyula magához se tudott térni meglepetéséből. Ő még mindig ott tartott, hogy Dia az előbb megrettenve zokogott a vállán.
- Te most... miről beszélsz?
- Arról, hogy fogd be a szád! – mordult rá a lány. Majd elnevette magát Gyula ábrázata láttán. – Látom, nehéz a felfogásod.
- De... de hát... figyelj...
- Rád? Minek?
- De hát... Dia, ezt a hang mondja neked, hogy kiröhögj?
- Hang? – Dia nemtörődöm arccal leporolta a köpenyét, ami egyébként teljesen tiszta volt. – Nem tudom, miről fecsegsz itt össze-vissza.

A következő pillanatban ledermedt, és visszafordult. Ekkorra már a szeme megtelt könnyel.
- Te bolondnak neveztél engem... – suttogta.
Gyula rémülten nézett vissza rá. Dia odarohant elé, és két kézzel megmarkolta Gyula köpenyének ujját, s megrázta:
- Te őrültnek neveztél engem! – sikoltozta. – Te őrültnek neveztél engem! – erősen megragadta Gyula karját, és egyre hevesebben rázogatta a férfit.
- Hé, hé – ugrott oda Zsigmond. – Dia, hagyd abba!
- Te őrültnek neveztél engem! – sikította Dia. Úgy szorította Gyula karját, hogy az már fájt. – Te őrültnek neveztél engem!
- Dia, nyugodj meg! – tette Dia vállára a kezét Zsigmond. – Engedd el Gyulát!
Gyula némán tűrte, hogy Dia megrázza újra és újra. Kifejezéstelen arccal nézte Diát.
Aztán a lány váratlanul felpofozta a Lagerfeltes mestert. Viktor eltátotta a száját.
- Dia! – unszolta Zsigmond egyre ingerültebb hangon. – Azonnal hagyd abba!
De Dia nem hagyta abba. Még párszor megrázta Gyulát, majd a haragja erejével hanyattlökte, megragadta a férfi fejét, és a földhöz kezdte csapdosni. Közben végig ezt sikoltozta:
- Te őrültnek neveztél engem!

Két követ fogott a kezébe, miközben Gyula fölött térdelt, és egymáshoz kezdte csiszolni őket.
- Majd ezek megtanítanak az engedelmességre! – sziszegte. A két kő közé szorította Gyula arcát, egészen közel hajolt hozzá, úgy suttogta:
- Félsz?
Gyula most sem válaszolt, csak nézett Diára, némán. A lány egyre erősebben nyomta a köveket a halántékához.
- Ezekkel kiszedem az agyvelődet... és aztán megiszom a levét!
Viktor borzadva nézett a lányra. Zsigmond ekkor lépett oda Diához, hátulról átkarolta a mellkasát, és a lány kapálózása ellenére leszedte Gyuláról. A kövek tompán puffantak a fűben.
- Ne, ne! A köveim! A köveim!
- Nem érdekelnek a köveid! – vágott a szavába Zsigmond. Lelökte Diát a fűbe:
- Itt maradsz, megértetted?!
Dia haragosan nézett rá, de nem mondott semmit.
- Ügyelj rá! – utasította Zsigmond Viktort, aki erre bólintott, és Dia mellé állt.

Zsigmond visszalépett Gyulához, aki addigra már a fejét tapogatta.
- Jól vagy? – kérdezte Zsigmond.
- Aha – morogta Gyula.
- Tényleg nem normális – csóválta a fejét Zsigmond. – Esküszöm, hogy még soha nem láttam ilyennek. Méghogy megissza az agyleved!
Gyula feltápászkodott.
- Hagyd – mondta halkan, szomorú pillantást vetve Diára. – Nem tudja, mit beszél.
- Tudom – válaszolta Zsigmond rosszkedvűen -, de azért néha igencsak nagy meglepetésekkel tud szolgálni. Nem mintha te nem tudnál – tette hozzá, a férfire pillantva.
Gyula felvonta a szemöldökét.
- Példál az a csók... mi volt az tulajdonképpen?
Gyula tekintete elborult.
- Semmi – morogta.
- Valami csak volt!
- Pillanatnyi zavar – dörmögte Gyula.
- Tényleg? Nekem úgy tűnt, mintha összejöttetek volna!
- Nincs, és nem is volt ilyesmi a szándékaim közt – felelte a férfi.

A válasz szemmel láthatólag kicsit lelombozta Zsigmondot. Gyula nem törődött vele – Viktorhoz fordult.
- Ki volt az a pasas?
- Milyen pasas?
- Az a Botond. Semmit nem tudsz róla?
- Hogy tudnék?! Életemben először járok itt!
- Remélem, tényleg tud segíteni Nikin!
- Azt én is! Melegen ajánlom! Mert ha hazudott, kibelezem! – horkant fel Zsigmond.
Gyula fanyarul elmosolyodott.
- Ha Niki felépül, mihez kezdünk? – érdeklődött Viktor.
A férfi meglepetten nézett rá, végül mély levegőt vett.
- Fogalmam sincs – válaszolta őszintén. – Azt hiszem, az eredeti tervhez kéne tartanunk magunkat.
- Na és az mi? – kérdezte Viktor.
- Hát Lawren feltámasztása.
- Jaa – bólintott Viktor lassan. – Hát... felőlem oké, de szerintem vinnünk kéne magunkkal kaját is, nem?
- Majd igen. De előbb meg kell várnunk azt a Botondot.
- Oké – mondta Viktor, és vállat vont.
Zsigmond összeszorította a száját. Úgy tűnt, igencsak ideges.

- Mikor jön már?! – csattant fel pár perc elteltével.
- Nyugi – intette le Gyula. – Bár elismerem, én is tényleg örülnék, ha ideérne.
- Szerintem mind így vagyunk – jegyezte meg Viktor. Dia szótlanul ült mellette. Gyula elgondolkozva megpihentette a tekintetét a lányon. Annyira, de annyira sajnálta a mestert!
- Figyeljetek – szólalt meg. – Beszélni akarok Diával.
- Most?! – szisszent fel Zsigmond. – Megőrültél?!
- El kell neki mondanom... el akarom mondani neki, hogy mennyire sajnálom.
- Semmi szükség ilyesmire – mordult föl Zsigmond. – Nyughass.
Gyula felsóhajtott. Aztán felpattant.
- Botond!

Társai is felnéztek. Valóban a férfi közelgett.
- Itt vagyok, ahogy ígértem. A lány megkapta a gyógyszereket. Nincs kedvetek felfrissülni egy kicsit? Mindnyájatokra ráférne egy kis... khm... tisztálkodás. – beszéd közben borzadó pillantást vetett Gyula és Zsigmond igencsak borostás arcára, és Viktor kócos hajára.
- És Dia? – szólt közbe Gyula élesen.
- Megmutatom apámnak – mondta Botond diadalmas mosollyal. – Hátha van valami ellenszere...
- Indulás! – vágott a szavába Gyula, és intett a többinek.


Folyt. köv.
Hasonló történetek
3980
Már több mint háromezer éve vége az Istenek Háborújának. Orudzaburt elpusztították és újra megkezdődhetett a béke kora. Az élet virágzott, a kontinensen áldott béke honolt: felvirágzott ismét a kultúra, a művészetek, s a mindent átható mágia ismét új követőket talált.
Amikor már az élet kezdett visszatérni a mindennapi, megszokott medrébe, s a legöregebbek is csak alig-alig mesélgettek arról a háborúról, amit mindenki igyekezett mihamarabb elfelejteni, hirtelen megkezdődött a Káosz...
3468
Ahogy a védelem kiépült, Dareth handorioi hódításait emiatt be is fejezte, és inkább északra, Rolenciába vezényelte szörnyű hadát. Rolencia nem volt egységes birodalom, nem volt összetartás, így nem is tudtak fennmaradni. Viszont érdekes módon, mintha megelégedett volna ennyivel, Mágusföld határán, a Benfini-hegységnél megállt. Nem tudni, hogy miért...
Hozzászólások
Mellesleg ·
Mellesleg mi a véleményetek erről a történetről?

AmandaAdmin ·
Kedves Felhasználók! A tortenetek csapata új társkereső oldalt indított. Ismerkedés meleg férfiaknak: WWW.BOYSXX.SITE Ismerkedés heteroszexuálisoknak: WWW.TEENSFK.SITE Ezer erotikus történetet gyűjtenek össze ott, vannak ismeretségek és kommunikáció. Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon. Az ingyenes regisztráció továbbra is nyitva áll

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: