Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
Az életünk során rengeteg kapcsolatot hozunk létre és szakítunk meg. Ezek olyan utakra sodornak...
Ismeretlenül is kívánom legyen annyi kitartásod és erőd az álmaid megvalósításához mint főszereplőmnek...
Jöjjön egy sokkoló történet az íróasztal fiók mélyéről ami novellaíró versenyt is megjárt.Ugyan...
Kitalát történet
Gini a hármas szobában púderezte az arcát. Az ostromgépek hangja sajnos beszűrődött, a nő...
Friss hozzászólások
Xavierr_00: Nagyon tetszett, ma végeztem m...
2024-09-29 20:33
Xavierr_00: Köszönöm! Nagyon Örülök, hogy...
2024-09-29 20:18
Xavierr_00: Köszönöm! Örülök, hogy elnyert...
2024-09-29 20:16
Éva596: A Szepetneki családról szóló s...
2024-09-28 11:44
Dicsakli: Szeretném megkérdezni, hogy az...
2024-09-28 05:55
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Mesteri hatalom 5.

Ezt a kérdést Yubal és a nővérek a következő hetekben többször feltették magukban. Dia állapota később sem javult. Állandó fájdalmakra és álmatlanságra panaszkodott, s egyre nehezebben ismerte fel gyógyítóit. Végül még beszélni sem nagyon beszélt többet, csak ordított.
- Teljessséggel lehetetlen, hogy Dia akár egy hétre is elhagyja a szanatóriumot! – jelentette ki Jrewalt, mikor Gwedmir megérdeklődte, Dia képes-e már elmenni Sanyiért. – Már senkivel se beszél, csak jajgat. Nem lesz ennek jó vége, Gwedmir mester. Ha Lawrent fel akarják támasztani, azt Kindes Diána nélkül kell megtenniük.

Gwedmir kétségbeesve nézett a férfira.
- Dia egyre rosszabbul van?
- Pontosan. És, ha jól számolom, csaknem fél éve nem tudja folytatni a tanulást. Két hét múlva vége a tanévnek. Lehetetlenség, hogy levizsgázzon.
Gwedmir lehorgasztotta a fejét.
- Olyan fiatal... – motyogta. – Hiszen júliusban lesz mindössze tizennyolc éves!
- Hát igen. De Dia jóval érettebb az átlagos tizenhét-tizennyolc éves lányoknál. De ezt, gondolom, ön is tudja.
- Hogyne tudnám! – sóhajtott fel Gwedmir. – És számomra fel sem fogható, hogy egy tizenhét esztendős, érett lány mit kereshet Mardigo Gyógyintézetében!
- Nos, a kezdeti rosszkedve és életuntsága miatt öngyilkosságba menekült, majd halálvágya és depressziós tünetei között felbukkant a folyamatosan kialakuló elmebetegsége, ami mostanra szinte teljesen sötétbe borította a tudatát. Hát így, Gwedmir mester. Az egyik legsúlyosabb betege lett az intézménynek. Pótolhatatlan veszteséget jelent. Sajnos én nem ismertem személyesen Lawren Sándort, de úgy gondolom, hasonlóan fontos lehetett.

- Sanyiból kiváló harcos lehetett volna – mondta halkan Gwedmir. – Bámulatos volt a kardozási tehetsége. Calistar... – összerándult, de igyekezett összeszedni magát. Calistarral régebben volt egy rövid ideig tartó viszonya, éppen a férfi halála előtt váltak szét. Gwedmir azóta sem tudta túltenni magát a tragédián. - ... után ő volt talán a legerősebb. Diával pedig legyőzhetetlen párost alkottak. Már elsős korukban kiemelkedő bátorsággal védték meg Mardigót. És még nem is beszéltem a Retón, Dawinon és a Zombik Völgyében végrehajtott hőstetteikről.

- Gwedmir mester, ha néhányan el tudnának menni feléleszteni Lawrent... – Jrewalt előrehajolt, és mélyen a nő szemébe nézett. - ... az valószínűleg elég nagy fordulatot hozna mindannyiunk számára.
- Igen, de miből gondolja, hogy sikerül?
- Bízni sosem késő – felelte az igazgató. – Csak legyenek megfelelő embereink a feladatra.
- Rendben, körülnézek – határozta el Gwedmir. – Azonnal útnak indítom őket.
Jrewalt biccentett, hogy tudomásul vette az elhangzottakat. Gwedmir kisietett az igazgató dolgozószobájából, és felkereste Nikit, Zsigmondot és Lénárdot. Utóbbi még mindig Lagerfeltben tartózkodott, a küldetésre várva.
- Figyeljetek... sajnos úgy tűnik, csak magatokra számíthattok. Dia képtelen lenne veletek tartani.
Zsigmond összevonta a szemöldökét, Niki lehorgasztotta a fejét.
- Gondoltam... – motyogta.

Lénárd megköszörülte a torkát.
- Ha Dia nem jön, lehet, hogy én se megyek.
- Na de Lénárd...! – méltatlankodott Niki.
- Lénárd, értsd meg, Dia túl beteg ahhoz, hogy Sanyiért menjen. Más mestert kell keresni.
- Várjunk még egy kis ideig – próbálkozott Niki. – Hátha...
Gwedmir azonban a fejét csóválta.
- Teljesen értelmetlen.
- Mindegy, várjunk! – ismételte meg Niki, és gyors pillantást vetett a két fiúra. – Csak egy kicsit... – tette hozzá valamivel halkabban.
Zsigmond vállat vont.
- Felőlem oké.
Lénárd volt a leglelkesebb:
- Felőlem is! Várjunk!
Gwedmir habozott, végül felsóhajtott.
- Maximum egy hónapot várhattok, rendben?
Niki bólintott.
- Remélem, hogy Dia addigra összeszedi magát – dörzsölte össze a tenyereit Lénárd.
Társai ránéztek, végül Niki szólalt meg:
- Én is. Na, most mennem kell. Bármit megtudtok Diáról, szóljatok! – azzal búcsút intett. Hamarosan a két fiú is szétvált – megkezdődött a várakozás.

***

Szerencsére Dia kezdett jobban lenni, de még egy hónap múltán sem állt készen, így Zsigmond, Niki és Lénárd kénytelenek voltak keresni egy Lagerfeltes mestert.
Egy huszonéves ifjú vállalkozott a feladatra, így térképet szereztek és felkapaszkodtak az űrhajóra.
- Nagyon sajnálom, hogy Dia nem jöhetett el! – sóhajtotta Niki. Hátul ült Dágos Gyulával, a Lagerfeltes mesterrel. Zsigmond és Lénárd a pilótafülkében beszélgettek.
- Hallottam már róla – jegyezte meg Gyula tünődve. – Hihetetlen dolgokat élt át, igaz?
- Hát igen – morogta Niki. – Igazából... – elhallgatott, mert hirtelen arra lett figyelmes, hogy az egyik doboz megmozdul.
- Nézd! – kiáltott fel, megragadva Gyula karját. – A doboz!
- Mi van vele?
- Mozog!
- Dehogy mozog! Képzelődtél. – Gyula kibámult az ablakon. – Szóval te jól ismered Diát?
Niki gyanakodva figyelte a dobozt, de végül visszafordult a mesterhez.
- Igen, mondhatni a legjobb barátok vagyunk. Bár nincs alkalmam meglátogatni. De nem is akarom, mert egyből sírhatnékom lenne tőle.
- Nagyon a szíveden viseled a sorsát – jegyezte meg Gyula.
Niki elmerengve bámult maga elé.
- Hát igen. Nagyszerű lány. Remélem, hogyha Sanyit visszavisszük, jobban lesz.
Gyula ezután kicsit elaludt, mert elég fáradt volt, Niki pedig a hátizsákjában kutakodott könyv után. Végül kivett egyet, fellapozta, és olvasni kezdett.
Eseménytelenül teltek az órák. Zsigmond gépvezérlésre állította a hajót.
- Az órám szerint este hét óra van – mondta. – Ideje vacsorázni.
A fiúk hátramentek. Niki felpillantott.
- Mi az, a mesterünk elaludt? – élcelődött Zsigmond, azzal odalépett Gyulához, és megrázta a vállát. – Hé, Gyula!
- Hagyjad már! – szólt rá Niki. – Elég fáradt. Elvégre fontos küldetései voltak.
- Hát az engem meg nem érdekel – felelte Zsigmond, és helyet keresett magának. Gyula a homlokát dörzsölgette.
- Szerintem kajáljunk – szólt gyorsan Lénárd, és a maga hátizsákja fölé hajolt. – Este hét óra van.
- Az űrben nem számít, bár én is éhes vagyok. – Niki eltette a könyvét. – Majdhogynem egy napja utazunk!

Némán ettek egy darabig. Gyula a szendvicsét ette, Lénárd a kólájából iszogatott.
- Nem is annyira rossz ez a mardigói kóla – jegyezte meg nevetve, miközben a válla fölött a kukának kinevezett vödörbe hajította a dobozt.
- Kértek? – nyújtott feléjük egy szardíniás dobozt Niki.
- Mi ez? – hajolt oda Gyula.
- Mardigói répás szardínia – felelte Niki.
Gyula elkáromkodta magát, és dohogva elfordult.
- Ennél még a Noblenot is jobb – morogta.
Lénárd ezen jót derült, és egy villára szúrt egy haldarabkát.
- Miért, jobb a mardigói feketebogyó leves?
- Ritka pocsék a mardigóiak ízlése – állapította meg Gyula.
Niki nevetett, azonban ekkor megint meglátta, hogy az egyik doboz megmozdul. Felpattant, a padlóra borítva a szardíniás dobozt.
- Hé! – hökkent meg Lénárd. – Mi van?
A fiúk elképedve nézték, ahogy Niki kést ránt elő a farmerzsebéből, és a doboz felé indul.
- Niki! Mi...

A doboz teteje ekkor felpattant, és egy barna valami bukkant elő belőle. A fiúk felálltak, Niki rávetette magát a valamire, és a földre teperte. Az a valami kirázta a szeméből a szemébe lógó hajfürtjeit, és zihálva nézett Nikire, aki meglepetésében felsikított.
- Mi van?! – rohant oda Gyula.
- Dia! – kapkodott levegő után Niki. Barátnője zihálva lesöpörte Niki kezét a válláról, és felült.
- Muszáj így rámtámadni? – mérgelődött.
- Dia?! Hogy... hogy kerülsz ide? – tátotta el a száját Lénárd.
Gyula meglepetten mérte végig.
- Kindes Dia? Személyesen? Ejha! És ti még azt mondtátok, hogy begolyózott! – fordult Nikiék felé. Dia lesújtó pillantást vetett barátaira. Zsigmond a fejét vakarta.
- Hát... izé...
- Egész idő alatt ebben a dobozban kuporogtál?! – hitetlenkedett Lénárd.
- Valahogy meg kellett szöknöm a Gyógyintézetből, és keresnem kellett egy rejtekhelyet. Szó se lehet róla, hogy nélkülem induljatok el Sanyiért!
- De Dia...! – hápogott Niki. – Mi lesz, ha rohamod lesz, vagy ránktámadsz?!

Dia összeszorította a száját.
- Adjatok vizet – morogta, eleresztve a füle melett Niki kérdését. – Bazi szomjas vagyok.
Zsigmond és Lénárd összenéztek. Gyula talpra segítette Diát.
- Kössz... Te ki vagy? – nézett rá a lány.
- Dágos Gyula, szintén mester – biccentett a fiú.
- Aha. – Dia elvette Lénárdtól a vizesüveget, és nagyot húzott belőle. – Áh...! Így már sokkal jobb!
Niki aggódva ült le Dia mellé.
- Dia, nem szabadott volna eljönnöd velünk.
- Na perszeee...! Kuksoljak a szobámban, hagyván, hogy gyógyszerekkel tömjenek, miközben ti Sanyiért mentek el?!
- Igen! Nem vagy jól!
- Ezt hadd döntsem el én, rendben? – Dia letette a vizesüveget, és körülnézett. – Aha, szóval mindent hoztatok. Remek. De miért űrhajóval jövünk? Az Élet Barlangja nem Mardigón van?
- Kiderült, hogy Mardigónak van egy kisebb bolygórésze – magyarázta Zsigmond. – Kétnapi utazásra van tőlünk, úgyhogy egy ideig ez a lakhelyünk.
- Mutasd a térképet! – ráncolta a homlokát Dia. A fiú átadta.
- Ó, Istenem! – sóhajtott fel. – Ha ezt tudtam volna...!
- Akkor?
Dia legyintett.
- Miféle ételeket hoztatok?
Zsigmond az állát vakarta.
- Hát, mivel Niki a földre borította a szardíniát, így az kiesett...
- Nem is baj! – mordult fel Gyula. Diához fordult: - Mardigói répás volt!
Niki sértődötten karba fonta a kezét. Nagy meglepetésükre Dia elnevette magát.
- Egyetértek – biccentett Gyula felé. – Na és még?
- Hát, van itt sülthús, marhasült...
Dia gyomra felugrott a torkába.
- ... répa, zöldség, meg minden, ami jó. – Niki figyelmeztető pillantást vetett Gyulára. – De Dia, honnan tudtad, hogy ma indulunk?
- Megvannak a kapcsolataim – felelte a lány kitérőn. – A lényeg, hogy itt vagyok, tehát nem kell kétségbe esnetek.
- Ez akkor se fair! Így hálálod meg a gyógyítóknak az életetedért folytatott küzdelmüket?! Hogy szó nélkül... – kezdte Niki felháborodva, de Dia hirtelen a szájára tapasztotta a kezét, és rámosolygott. – Hagyd abba, jó?

Niki dühösen kiszabadította magát.
- Ez akkor se volt szép húzás tőled!
Dia hátat fordított neki.
- Most már mindegy. Most Sanyit kell feltámasztanunk.
- Nem, nem mindegy!
Gyula és Lénárd Nikire néztek, aki megértette, hogy felesleges pörölnie Diával.
- Nem hiszem el – morogta, aztán ismét a könyvébe merült.
- Kötelet hoztatok? – érdeklődött Dia.
- Igen – emelte fel Lénárd a sajátját.
- Remek. Akkor... – Dia hatalmasat ásított, és nagyot nyújtózott. – Jaj! At egész napi nyomorgástól teljesen elgémberedtem! Szerencse, hogy a doboz hátuljába vágtam egy nagyobb rést, hogy legalább levegőt kapjak.
- Hihetetlen – vigyorodott el Lénárd.

Dia rámosolygott, aztán körülnézett.
- A földön fogunk aludni?
- Igen, de hoztunk hálózsákokat. Csak az a baj, hogy... hát... neked nem hoztunk.
- Semmi baj – felelte Dia. – Ott a sarokban van egy rongyos lepedő, úgy látom. Majd valaki csomagját kérem el párnának.
- Tessék, itt az enyém! – ajánlkozott egyből Lénárd.
- Oh...! Köszönöm, Lénárd. – Dia megágyazott magának, aztán Nikihez fordult.
- Niki, mennyi az idő?
A lány azonban csak felhorkant, és olvasott tovább.
- Nyolc múlt – felelte Niki helyett Lénárd. A fiú olyan boldogan mosolygott, mintha Dia azt kérdezte volna meg tőle, mikor kéri már meg a kezét. Bár általában Diát bosszantotta volna a dolog, aznap jókedvű volt, tehát úgy tett, mint akit egyáltalán nem zavar Lénárd felettébb szembetűnő udvarlása.
- Azt hiszem, akkor én le is fekszem – mondta Dia. – Jó éjszakát nektek!
- Jó éjt! – búcsúzott Lénárd. Zsigmond felkelt a padlóról.
- Na, azt hiszem, én megnézem, mennyi idő van még hátra a megérkezésig – mondta, azzal előrement. Lénárd előszedte a hálózsákját, s szinte pillanatok alatt elaludt.

Gyula kényelmesen nekidöntötte a hátát a hajó falának, és egykedvűen Nikire nézett.
A lány fél szemmel a férfit figyelte, aztán végül rámordult:
- Mi van?
- Mit olvasol?
Niki összehúzta a szemöldökét.
- Könyvet. Nem látod?
Gyula elmosolyodott; a fejét csóválta.
- Azon húztad föl magad, hogy Dia elszökött, és nem szólt senkinek?
- Közöd?!
- Tehát igen. Hát jó, ahogy gondolod! Azért jó éjt! – azzal előszedte a hálózsákját, és beburkolózott. Niki dühödten becsapta a könyvét, rádobta a táskájára, de nem ment el aludni; helyette feltápaszkodott, és a pilótafülkébe ment. Zsigmond kifejezéstelen arccal bámulta a műszerfalat. Mikor Niki leült a mellette lévő ülésbe, ránézett.
- Hát te? Nem mész aludni?
- Nem. Nem vagyok álmos.
- Az jó. Azazhogy nem... a lényeg, hogy én sem.
Egy ideig mindketten hallgattak. Végül Zsigmond Nikire sandított.
- Rosszkedved van?
Niki elhúzta a száját.
- Enyhén szólva! Szerinted nem volt szemét dolog, amit Dia csinált?!
Zsigmond vállat vont.
- Az ő dolga.
Niki a gombokat bámulta.
- Te ki tudsz ezeken igazodni?
- Ja? Aha. Többnyire.
Egymásra néztek.
- Nem akarsz pilóta lenni? – kérdezte Niki.

Zsigmond elnevette magát, és a műszerfalra csapott.
- De! Hogyne! Csak ezt éljük túl! – egy másik gombot is lecsapott.
- M... mit csinálsz?
- Meleget. Elég hideg van itt. – Zsigmond a lányra nézett, aki kicsit furcsálló arccal vizsgálgatta a helyiséget.
Niki végül felsóhajtott.
- Igaz.
Megint hallgattak.
Zsigmond szólalt meg végül:
- Niki.
- Hm?
- Kérdezhetek... kérdezhetek valamit?
- Kérdezz. – Niki az egyik kis kart piszkálta.
- Dia nem volt... nem volt véletlenül... szerelmes Sanyiba?
Niki a fiúra nézett, és felvonta a szemöldökét.
- Dehogynem – felelte szárazon. Ujjaival a kar körüli koszt próbálta lekaparni. – Jártak is.
- Ja...! Bocs, ezt nem tudtam.
- Érdekes, azt hittem, tudod. Dia már öt éve szereti Sanyit, és két évig jártak. Csak hát aztán Sanyit megölték, Dia meg bekerült Mardigo Gyógyintézetébe... a többit meg már tudod.
- Aha. Kíváncsi vagyok erre a Sanyira.
- Hát, ha minden jól megy, nemsokára megláthatod.
- És Jukasival mi van?
- Hogy-hogy mi van?
- Jól veszem észre, hogy hajt Diára?
Niki legyintett.
- Lehet. De hiába kapar Dia után – ő úgy is Sanyit szereti.

Csönd telepedett rájuk. Hosszú percek elteltével Niki Zsigmondra nézett. A fiú már a székében aludt; egyik keze ernyedten lelógott, másikkal a fejét támasztotta. Niki sóhajtva felkelt a helyéről, és épp el akart osonni mellette, amikor hirtelen Zsigmond felriadt, és megragadta a karját.
- Hova mész?
Niki összerezzent, és lenézett a fiúra.
- Elaludtál, és gondoltam, hagylak pihenni.
- Ja... de nyugodtan visszaülhetsz. Nem alszom, csak elbóbiskoltam.
Niki visszaült.
- Neked van barátod? – kérdezte hirtelen Zsigmond. Niki meghökkent, végül nyelt egyet.
- Nincs. Valahogy soha nem jön össze. Jó, tavaly jártam egy-két évig Robival, de... annyira elegem lett belőle, hogy aztán dobtam...
- Az szép – bólintott Zsigmond.
- Na és...? Neked? – kérdezte a lány.
Zsigmond nevetett.
- Á – felelte. – Nekem?! Ki lenne az a hülye, aki járna velem?!
- Ne mondd, hogy még nem jártál soha senkivel! – hitetlenkedett Niki.
Zsigmond barátságosan hunyorgott.
- Nem én!
- Hú. Akkor szerelmes se voltál soha?
- Nem. Vagyis... egyszer, még tizennégy éves koromban tetszett egy lány, de... tök reménytelen volt az egész.
- Aha... értem. És... nem is hiányzik a szerelem?
Zsigmond megint nevetett.
- Ugyan! Nekem ilyesmire nincs időm.
- De hát... de hát már húsz éves vagy!
- És? Te meg tizenkilenc leszel, mégse jársz senkivel!
- Jó, de az más dolog! Én legalább jártam ezelőtt valakivel!
- Én nem értek a lányokhoz. – Zsigmond hangja most kicsit komollyá vált. – Egy nővérem volt, de nem emlékszem rá. Korán meghalt. Az anyámat se ismertem... Hát szerinted akkor hogyan értsem meg a lányokat, ha nincsen alkalmam rá?
- Azt mondtad, nem hiányzik neked a szerelem – jegyezte meg Niki óvatosan.
- Nem is! De azért... jó lenne néha tudni róluk egyet s mást.
- Hát itt vagyok én! Én is lány vagyok!
- Való igaz – bólintott Zsigmond -, az vagy. De... – lehajtotta a fejét, a gombokat piszkálta. - ... nem is tudom. Attól még, hogy beszélgetek veled, nem foglak megérteni. Másképp gondolkodsz. Nekem olyasvalakire volna szükségem, akit megvédhetek, és aki megismertet a szerelemmel. De nincs ilyen lány sehol.
- Sanyi is talált.
- Neki ott volt Dia már a kezdetektől fogva, azt mondtad, nem? Ő többé-kevésbé érthette a lányokat.

- Jól van, te győztél! De elkezdeni a másikat megismerni sosem késő.
Zsigmond beharapta az ajkát.
- Lehet – mormogta. Nikire pillantott, aztán felállt. – Azt hiszem, ideje pihenni.
- Igazad van – bólintott a lány.
Zsigmond visszament a társalgóba, és – Niki meglepetésére -, elkezdett „megágyazni” a pilótafülkében.
- Öö, Zsigmond... itt akarsz aludni?
A fiú olyan arccal nézett rá, mintha Niki megőrült volna.
- Hát persze! – felelte, és az ülésbe dobta a kispárnáját. – Itt fogok aludni, hogyha baj történne az éjjel, egyből közbe tudjak lépni.
- De hát... akkor miért hoztál hálózsákot?
- Hát... nem akartam kilógni a sorból.

Niki összevonta a szemöldökét.
- Most már értem – morogta magának. Zsigmond megfordult.
- Hm?
- Most már értem, hogy miért nem jártál még senkivel.
- Mert nem voltam szerelmes.
- Nem, Zsigmond, nem azért. Azért maradtál egyedül, mert... fura vagy. Különös ember. Aki megtanult önmagával jóba lenni.
A fiú elképedve bámult Nikire.
- Mintha Diát hallottam volna.
- Dia alkalomadtán sok jó tanáccsal tud szolgálni. Jól meg tudja látni a dolgokat. Ha az ember sok időt tölt vele, ő maga is hasonlóvá válik.
- Na jó – nevette el magát a fiú. – Szerintem hagyjuk a bölcsességeket. Látom, hogy kezdesz fáradni! Menj aludni!
- Nem vagyok álmos.
- Akkor is próbálj meg. Még sokáig nem mehetünk szabad levegőre.
Niki megcsóválta a fejét, de végül eleget tett a felszólításnak, és visszament. Zsigmond ásítva hajolt a műszerfal fölé. Még egy napig nem érik el Mardigo kisbolygóját. Az biztos.

Folyt. köv.
Hasonló történetek
3980
Már több mint háromezer éve vége az Istenek Háborújának. Orudzaburt elpusztították és újra megkezdődhetett a béke kora. Az élet virágzott, a kontinensen áldott béke honolt: felvirágzott ismét a kultúra, a művészetek, s a mindent átható mágia ismét új követőket talált.
Amikor már az élet kezdett visszatérni a mindennapi, megszokott medrébe, s a legöregebbek is csak alig-alig mesélgettek arról a háborúról, amit mindenki igyekezett mihamarabb elfelejteni, hirtelen megkezdődött a Káosz...
4323
Vajon ki ez az ember? Taktikai zseni, hős fegyverforgató, intrikus, a természet ismerője egyetlen személyben?
Azyert mindig körbelengte valamiféle titkot sejtető misztikum, ami még érdekesebbé tette az egyébként is jóképű fickót. Ráadásul a vándor rengeteg nyelven beszélt, olvasott, még az ó-jezykivel is elboldogult, ami köztudottan a nyelvtudósok átka. Egy közrangú ember nem lehet ilyen járatos egyszerre a művészetekben, nyelvekben, számtanban, orvoslásban, harcban, stratégiában...
Hozzászólások
Mellesleg ·
Mellesleg mi a véleményetek erről a történetről?

AmandaAdmin ·
Kedves Felhasználók! A tortenetek csapata új társkereső oldalt indított. Ismerkedés meleg férfiaknak: WWW.BOYSXX.SITE Ismerkedés heteroszexuálisoknak: WWW.TEENSFK.SITE Ezer erotikus történetet gyűjtenek össze ott, vannak ismeretségek és kommunikáció. Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon. Az ingyenes regisztráció továbbra is nyitva áll

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: