Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
Az életünk során rengeteg kapcsolatot hozunk létre és szakítunk meg. Ezek olyan utakra sodornak...
Ismeretlenül is kívánom legyen annyi kitartásod és erőd az álmaid megvalósításához mint főszereplőmnek...
Jöjjön egy sokkoló történet az íróasztal fiók mélyéről ami novellaíró versenyt is megjárt.Ugyan...
Kitalát történet
Gini a hármas szobában púderezte az arcát. Az ostromgépek hangja sajnos beszűrődött, a nő...
Friss hozzászólások
Éva596: A Szepetneki családról szóló s...
2024-09-28 11:44
Dicsakli: Szeretném megkérdezni, hogy az...
2024-09-28 05:55
SexyBayonetta: Eddigi legjobb erotikus, leszb...
2024-09-27 22:44
laci78: huhh, igekötők rossz használat...
2024-09-26 16:00
Éva596: Kedves kivancsigi13! Nagyon...
2024-09-25 13:23
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Egy szerény láng oszlop

Egy szerény lángoszlop
- riport Dr.Resinger Jánossal-

A tragikus sorsú költő születésének 100. évfordulója volt a 2005-ös év. Tiszteletére, megemlékezésére három előadást tartott Dr. Resinger János nemes irodalomtörténész Siófokon, a Kodolányi János Főiskolában. A három előadás három különböző témát dolgoz fel:
József Attila és a bűn
József Attila és a halál
József Attila és a megváltás
Az előadásról, a célokról kérdeztem az írót, aki barátsággal válaszolt egy amatőr riporter tanoncnak.

Mindhárom előadásra szépszerivel érkeztek az érdeklődök. Így az utolsó előadáson mit gondol, elérte a célját?
Ha csak annyit is, hogy egy kicsit megmozgatta a gondolatokat, az emberek nyúlnak ezután a József Attila kötetekhez. Én szerényre fogom a célokat, nem várom el, hogy mindenki irodalomértő legyen, de ha előveszik ezeket a verseket, átolvassák és átgondolják, már megérte.
Mesélne kicsit a munkásságáról?
Irodalmi és bibliai előadásokat tartok, 83’-ban kezdtem. Először munkásotthonokban tartottam előadásokat és ott nagyon megfáradt, kiszipolyozott emberek jöttek, de figyelmesek voltak. Aztán a TIT-en keresztül folytattam, televízióban is voltam. Elég sok, több mint 4000
előadásom volt.
Mit gondol, a fiatalabb korosztály befogadja a kulturális programokat?
Azért itt is voltak fiatalok, ha nem is olyan nagy számban. De talán a fiatalság sosem tudják hova lehet vagy érdemes menni, mert semmire sincs idejük. Azért járok általános iskolákba, középiskolákba, gimnáziumokba, mert este hatkor a gyerek tanul vagy mást csinál, de nem az ilyen előadások iránt tájékozódik.
Mikor került közel az irodalomhoz s kinek a hatására?
Középiskolában kerültem közel az irodalomhoz Szophokles és Babits hatására. Úgy gondolom, ha az ember él, akkor tovább kell adnia valamit, s ezekekkel a dolgokkal nagyon sokat, lehet továbbadni.
Pedig elég összetett: irodalom és történelem.
Igen. Nagy dolgok, amit a költők, írok, mondtak. Éppen ezért kell sokat tanulni, hogy ezeket a maga összetettségében tudjuk továbbadni, ne legyen egy lapos valamiben, hogy tetszik, nem tetszik.
Hol találkozhatunk Önnel legközelebb?
Somogy megyében szoktam előadásokat tartani, Kaposvár és Boglár környékén. Könyveimmel is lehet találkozni, több mint 20 könyvem jelent meg.
Köszönöm a riportot!
Én is!
Hasonló történetek
3832
De amikor megfordulok egész közel érzem a száját a számhoz, és érzem a forró leheletét, ami átjárja minden porcikámat. Mélyen a szemébe nézek. Ő viszonozza a tekintetem. Érzem, már teljesen hozzám bújt, és az ölelése egyre szorosabb. Szinte már fáj ez az ölelés, mikor hirtelen megcsókol, és eltűnik minden fájdalom, és minden ami csak körülöttünk létezik...
3208
A rózsaszín felleg viszont elkerülhetetlen, és manapság egyre több embert talál meg. Ez a rózsaszín felleg persze csak egy tünete a kóros szomorúságnak, vagy inkább kezdete. De ha ennek érzéseit sikerül leküzdeni, a kóros szomorúság már elkerülhető.
Legyőzni azonban nehéz, de vannak rá módszer...
Hozzászólások
Mellesleg ·
Mellesleg mi a véleményetek erről a történetről?

dstella ·
öööööö
Ez most what???????
Úgy értem...
ha amatőr riporter tanonc is vagy, egy dolog, de csak olvastál már újságot, és csak láttál már tördelést!

Másfelől, döntsd el, hogy egybe írod-e a lángoszlopot, vagy külön, mert elég ciki, hogy fél centire egymástól különbözik ugyanaz a szó.

Az se derül ki, hogy ki a lángoszlop? József Attila, vagy Jani, aki elhivatott, meg minden, viszont magáról az előadássorozatról a világon nem tudtam meg többet, mint előtte.
J.A. és a bűn? -bővebben?
J.A. és a megváltás? - a mozdonyvezető szemszögéből, vagy hogyan?

Rengeteg a szóismétlés ahhoz képest, hogy az egész riport három büffentés.
Mi a fütyfürüty az a TIT? -és miért is terheled vele az olvasót, ha úgyse tudja?-
Ha egy főiskolán tartott előadássorozatot, -és többnyire iskolákba is jár - hogy lehetséges, hogy "nem voltak olyan nagy számban fiatalok?" - ja, hogy a Kodolányinak csak felnőttképzése van Siófokon...

"Nagy dolog, amit költők, írók mondtak. (...) ne legyen egy lapos valamiben, hogy tetszik, nem tetszik."
Atyám, Jani azonnal adja vissza a diplomáját. Az összeset.

Az irodalomtörténész nem két szakma, hanem egy. (lásd pl: művészettörténész)

Somogy megye. Kösz. New Yorktól röpke 4531 km-re, jobbra. Meg fogom találni.

Szóval, odébb van még az az OJ Simpson interjúúúú, gyakorolj csak szorgosan! Ha meg legközelebb Jani bugyira rántja a szexis riporternőt és elszorgoskodja rajta a Bűn és bűnhődést, még olvasótáborod is lesz errefelé!
:smile: :smile:
dstella ·
Húúú, évekkel ezelőtt láttam azt a kabarét, ami így kezdődött...
Asszem Maksa volt?
És asszem Vekerletelep?
(de nem tenném le rá a nagy esküt) :smile: :smile:

No0oB ·
háháááá! : D
Péter1985 ·
A költőket szokták modern kori lángoszlopnak nevezni. Petőfi: A XIX. század költői.

AmandaAdmin ·
Kedves Felhasználók! A tortenetek csapata új társkereső oldalt indított. Ismerkedés meleg férfiaknak: WWW.BOYSXX.SITE Ismerkedés heteroszexuálisoknak: WWW.TEENSFK.SITE Ezer erotikus történetet gyűjtenek össze ott, vannak ismeretségek és kommunikáció. Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon. Az ingyenes regisztráció továbbra is nyitva áll

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: