Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
Ismeretlenül is kívánom legyen annyi kitartásod és erőd az álmaid megvalósításához mint főszereplőmnek...
Jöjjön egy sokkoló történet az íróasztal fiók mélyéről ami novellaíró versenyt is megjárt.Ugyan...
Kitalát történet
Gini a hármas szobában púderezte az arcát. Az ostromgépek hangja sajnos beszűrődött, a nő...
Képzeletben utazzunk el az Államokba egy különleges helyszínre és eseményre.
Friss hozzászólások
Éva596: Kedves Szakállas! Ezért a nag...
2024-09-15 16:04
Szakállas: Az egyik legjobb történet azok...
2024-09-15 15:06
Éva596: Nem árulhatom el, de csak neke...
2024-09-14 12:11
zsolt1122: Kedves Éva remélem lesz folyta...
2024-09-14 09:05
laci78: hűűűű, hát nagyon köszi
2024-09-14 08:14
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Soha ne add fel az álmaidat!

A téli nap fényei megcsillantak a havas utcán ahogy Zsófi a prostituált sietett hazafelé.A szél rendkívül csípős volt és Zsófi sietett,hogy minél hamarabb meleg helyre érjen.Egy régi könyveket árusító stand előtt haladt el amikor hirtelen megcsúszott a jégen.A lány egyensúlyát vesztette és úgy tűnt el fog esni,de egy vékony szakállas férfi gyorsan reagált.Megragadta Zsófit a karjánál és megakadályozta a földre zuhanást.
-Nagyon köszönöm!-mondta a lány remegő hangon miközben próbálta visszanyerni egyensúlyát.
-Igazán nincs mit.Óvatosnak kell lenni a jégen hamar ellehet csúszni-válaszolta a férfi aki a stand tulajdonosa volt.Mosolyogva mutatott a könnyvekkel teli polcokra.
-Ha érdekelnek a régi könyvek érdemes megnézni őket.Esetleg találhatsz valami érdekeset.
Zsófit soha életében nem érdekelték a könyvek,pláne ezek a megsárgult darabok.Valójában gyűlölt olvasni és soha egyetlen kötelező olvasmányt sem olvasott el.Ám most hálás volt megmentőjének aki egy komoly eséstől óvta meg ezért belemerült a stand könyveibe.Egy régi poros könyv ragadta meg a figyelmét: Rosszlányok Bibliája címmel.A borítón aranyozott betűk csillogtak a lány kíváncsi volt mit rejt a kötet.
-Mennyibe kerül ez a könyv?-kérdezte a férfitól aki kötött sapkát viselt és fekete szakálla volt.
-Ó az egy nagyon különleges darab csak pár száz forintot kérek érte.Sokan mondják,hogy érdekes történeteket tartalmaz.-válaszolta az árus miközben a többi könyvet rendezgette.A könyv már régóta várta új gazdáját.
-Jó ennyiért elviszem.-szólt Zsófi kezében szorongatva a Rosszlányok Bibliáját.Kifizette a könyv árát eltette a táskájába majd újra megköszönte a segítséget.Hazafelé vette az irányt bár a baleset és a találkozás a vonzó férfival még mindig nem hagyta nyugodni.


Otthon Zsófi bekuckózta magát.Teát főzött leült a kanapéra,betakarózott és belemerült a könyv olvasásába.A kötet tele volt olyan nők történeteivel akik sikeresen kitörtek a prostitúció világábó.Mohón olvasta végig a könyvet képtelen volt letenni.Az egyik történet különösen megfogta.Egy nő aki prostituáltként dolgozott évekig végül sikeresen áttért a fodrászatra.Miközben szembeszállt a helyi bűnbandával.Zsófinak nehézségekkel és kilátástalansággal volt tele az élete most végre úgy érezte,hogy itt az ideje változtatni az életén.
-Talán tényleg megpróbálhatnék új életet kezdeni mormolta magában miközben elolvasta a történetet.
Kislány kora óta szeretett sütni-főzni.Sokszor álmodozott arról,hogy cukrász lesz de az élet nagyon messzire sodorta álmától.A könyv inspirációt adott neki és úgy döntött jelentkezik a helyi cukrászdában.Végzettsége ugyan nem volt de azért reménykedett hátha tudnak neki valamilyen munkát adni.Mialatt merengett hazaérkezett a húga Anna aki szintén prostituált volt.Anna a munkával járó feszültséget itallal oldotta fel.Az alkoholizmus egyre jobban elhatalmasodott rajta.Most is részeg volt bűzlött az alkohol szagától.
-Szia!Hát te mit csinálsz?-kérdezte spiccesen Anna.
-Egy érdekes könyvet olvasok-válaszolta elgondolkozva Zsófi.
-Te olvasol?Na hallod!Életedben nem olvastál el soha semmit.-gúnyolódott Anna.
-Most ennek is eljött az ideje.Anna,én döntöttem abbahagyom azt amit már túl régóta csinálunk.-jelentette ki Zsófi.
-Abbahagyod?És miből fogsz élni? Talán eltart valaki? Összejöttél valakivel?Mesélj!-Anna leült nővére mellé a kanapéra.
-Nem dehogyis.Kislány korom óta arról álmodozok,hogy cukrász leszek.Holnap elmegyek a közeli cukrászdába és érdeklődök van-e felvétel.
-Zsófi te meghibbantál?Hol fogsz annyit keresni mint most?Na ezt gondold át én megyek lefekszem.Fárasztó volt a mai nap.Nincs kedvem vitatkozni.-Anna felállt elindult szobája felé közben hangosan egy nyári slágert énekelt.


Másnap reggel Zsófi izgatottan lépett be a cukrászdába.A finom illatok elfeledtették vele a nehéz múltját.A csillogó pultok és az ízletes sütemények között mintha egy új lehetőség várt volna rá.János a cukrászmester akinek a nagynevű cukrászda a birtokában volt figyelmesen nézett rá.
-Szia!Mit kérsz?-kérdezte János miközben aprólékosan rendezte a pultban a süteményeket.Zsófi mély lélegzetet vett próbálta elrejteni szorongását.
-Munkát keresek.Tudom,hogy nincs semmilyen végzettségem de szeretnék dolgozni és tanulni.
A cukrászmester elgondolkodott egy pillanatig majd bólintott.
-Helyes.Épp kisegítőt keresek.Van néhány egyszerű feladat amiben segíthetsz.Nincs szükség tapasztalatra de a hozzáállás fontos.Ha beválsz később többet is tudok ajánlani.
Zsófi megkönnyebbült másnap már munkába állt.A prostitúcióval teljesen felhagyott.Eleinte egyszerű feladatokat kapott az idős mestertől mint a sütemények díszítése és az alapanyagok előkészítése.Ahogy telt az idő János észrevette,hogy Zsófi gyorsan tanul és elkötelezetten dolgozik.Ekkor felvetette a lehetőséget,hogy segít neki bejutni egy cukrásztanfolyamra.Zsófi lelkesen elfogadta a lehetőséget.Hónapok teltek el Zsófi a munka mellett kitartóan tanult majdnem minden este a tanfolyamon volt.A tanfolyamon jóban lett az egyik tanulótársával Lindával.A legjobb barátnők lettek.A munkája is egyre jobban ment János egyre nagyobb felelősséget adott neki.A cukrászda dolgozói egyre jobban megszerették és a vásárlók is értékelték a munkáját.


Az egyik friss tavaszi estén Zsófi éppen otthon volt.Anna munkába igyekezett egy lakást bérelt a közelben ahol egyedül fogadta vendégeit.
-Jöhetnél te is dolgozni mostanában sok az új vendég.Egyre jobban pörög az üzlet.-szólt oda félvállról Anna nővérének.
-Nem köszi én új életet kezdtem.Végleg abbahagytam.Nem akarom újra kezdeni.Te is a jó útra térhetnél.-válaszolta Zsófi komolyan.
-Nem értelek jól kerestél mindened megvolt.Most alig van pénzed nappal dolgozol este tanulsz,állandóan fáradt vagy.Mi a jó ebben?
-Mit nem értessz meg?Próbálom a legjobbat kihozni az életemből.Soha nem adom fel az álmaimat.-kiáltotta Zsófi.
-Hát te tudod.De nem lesz könnyű.Eddig mindenki aki próbálkozott végül visszatért a régi életéhez.-próbálta lehűteni testvére lelkesedését Anna.Aztán választ sem várva felvette kabátját és elment dolgozni.


Hajnalban csengetés és kopogás hangja ébresztette Zsófit álmából.Összerezzent és felült ágyában.
Gyorsan magára kapta köntösét kábán lassú léptekkel ment el az ajtóig.Két rendőr állt az ajtóban arcuk komor és fáradt volt.
-Ön Zsófia Anna testvére?-kérdezte az egyik rendőr miután a lány ajtót nyitott nekik.
-Igen,én vagyok az mi történt?-felelte Zsófi próbálva elnyomni a szívét fojtogató szorongást.
-Sajnálattal közüljük,hogy a húga Anna sajnos elhunyt.-mondta a másik rendőr.-Gyilkosság áldozata lett-
A rendőrök elmondták,hogy Anna egy kuncsafttal találkozott az éjjel és a találkozó tragédiába torkollott.A férfi többet akart Annától szerelmes volt belé de a lány visszautasította a férfit aki emiatt dühében megölte.Nem ezt a sorsot érdemelte.Zsófi teljesen összetört a fájdalma leírhatatlan volt.Sajnos az ilyen szörnyű tragédiák elkerülhetetlennek tűntek az ő világukban.De nem adta fel kitartott.Tovább dolgozott a cukrászdában és a tanfolyamot is folytatta.Ha rossz kedve volt,ha betegség gyötörte vagy ha motivációra vágyott olvasni kezdte a Rosszlányok Bibliáját.A könyv mindig fellelkesítette új energiákkal látta el.Miután sikeresen levizsgázott tanulótársával Lindával együtt nyitottak egy pici de hangulatos cukrászdát.Hálás volt Jánosnak amiért annyit segített neki de úgy érezte itt az ideje,hogy a saját útjára lépjen.


Egy napsütéses forró nyári napon elment,hogy megköszönje a könyvesboltos férfinak akinek segítsége és a könyv jelentős szerepet játszott az életében.A szakállas férfi akinek neve Csaba volt szívesen fogadta Zsófit és megkérte csatlakozzon hozzá egy kávéra.A kávézás során mélyebb beszélgetés alakult ki közöttük és fokozatosan szoros kapcsolat alakult ki köztük.Az új barátság majd később szerelem segített Zsófinak még tovább fejlődni és boldogabbá válni az életben amely végre új irányt vett telve reménnyel és lehetőségekkel.
Mindent egy könyvnek köszönhetett aminek címe csak ennyi volt: Rosszlányok Bibliája.


 

Hasonló történetek
4563
Éhséggel merült álomba ismét.
Képekért könyörgött, útért – bár imája névtelen volt, s valahogy olyan, mint a fel nem adott fenyegető levelek.
Mindaz, ami ébredéskor megmaradt, forró benyomások izzadtsága volt csupán. Képek, melyek eleve a fikció részei. Olvasta tán őket...
4052
De mi a célom… Magam sem tudom már, csak utazok, hogy eljussak egy olyan helyre, ami nem létezik. Nem létezhet, míg az ember, az egész emberi faj fel nem épül ebből a hihetetlen szellemi leépülésből, amin most keresztül megy…
Utazok…
Hozzászólások
További hozzászólások »
Strongwomen ·
Szerintem jó kis történet,én picit elnyújtottam volna az egészet,főleg a végén,hagyni kibontakozni a szerelmi szálat.

Szakállas ·
Köszönöm szépen a hozzászólásokat majd átdolgozom a történetet és figyelembe fogom venni az észrevételeket.

Strongwomen ·
Csak így tovább,olvasni foglak! :)
Szakállas ·
Mindenképpen folytatom.Csak a hol és a miként kérdéses számomra.Szeretnék egyre jobb műveket írni és minél szélesebb közönséghez eljutni.Néhányat feldobtam ide az eddig elkészült írásaimból,jó látni mi az ami működik és mi az ami nem.Távlati terveim között szerepel,hogy komolyabban foglalkozzak az irodalommal.
Strongwomen ·
Nagyon jók teszed,várom a további történeteidet! :)
Strongwomen ·
Szerintem az idővel kiforrja magát,hallgass az ösztöneidre,sosem csapnak be! :)

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: