Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
Az életünk során rengeteg kapcsolatot hozunk létre és szakítunk meg. Ezek olyan utakra sodornak...
Ismeretlenül is kívánom legyen annyi kitartásod és erőd az álmaid megvalósításához mint főszereplőmnek...
Jöjjön egy sokkoló történet az íróasztal fiók mélyéről ami novellaíró versenyt is megjárt.Ugyan...
Kitalát történet
Gini a hármas szobában púderezte az arcát. Az ostromgépek hangja sajnos beszűrődött, a nő...
Friss hozzászólások
kaliban: Nekem tetszett! A sok magyarta...
2024-10-11 18:25
laci78: a "szopcsikáltalak"-nál leoldo...
2024-10-10 18:03
Materdoloroza: Köszönöm!
2024-10-09 15:25
laci78: igazából a legtöbb sztorid ugy...
2024-10-09 14:43
laci78: főszereplőnkkel tutira nem, ez...
2024-10-09 13:03
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Régen történt

A kisfiú a kavargó hópelyheket bámulta. Orrát az ablakhoz nyomta, s rálehelt a tiszta üvegre, aztán apró ujjaival a homályos foltba rajzolta nevét. Régen esett ilyen szépen a hó ezen a vidéken. Sűrű, nagy pelyhekben öltöztette fehér ruhába a környező vidéket. A gyerek oldalra hajtotta fejét, s úgy figyelte tovább a fehér kristályok háborúját. Összébb húzta magán a takarót, de szemét nem vette le az ablakon túli világról. Rajta kívül csak a bátyja volt a kis házban, szülei temetésre mentek.
- Mi van öcsi? – csendült egy hang a háta mögött.
- Hideg - felelte egyszerűen a fiú, de nem nézett hátra.
- Tél van, ez természetes – mondta erre a másik, s úgy vizsgálta öccsét, mintha az megbuggyant volna.
- Ők is szoktak fázni? – kérdezte a gyerek.
- Kik?
- Akik meghaltak – felelte egyszerűen a kisfiú.
- Nem. Ők már nem éreznek semmit – rántotta meg a vállát az idősebbik, de egy kicsit zavarba jött a kérdéstől. Nem sokkal volt öregebb az öccsénél, csupán pár év volt köztük, így még ő sem volt teljesen tisztában a dolgokkal. Szülei azt mondták, hogyha az ember meghal, elmegy máshová. Ezt persze ő nem teljesen értette, mert hogy is mehetne bárki bárhová a teste nélkül. De nem volt egy elmélkedős típus, így gyorsan elfelejtette ezt a kérdést.
- Nem értem – jelentette ki a kisfiú. Nem várt választ, ez csupán egy kijelentés volt. Még mindig a szélben táncot járó hópelyheket figyelte. Gyerek létére nagyon értelmes volt, s szívét ezer meg ezer kérdés foglalkoztatta, olyanok, melyekre még a felnőttek sem tudtak választ adni. Sok mindent nem értett, s egyfolytában ezeken a különös dolgokon jártatta az agyát. Szülei erről nem tudtak, ahogy testvére sem, bár neki gyakran tett fel furcsa kérdéseket.
- Ő sem érez már semmit? – nézett bátyjára könnyes szemmel a kisfiú.
- Maryre gondolsz? – kérdezte az idősebb.
- Igen.
- Nem, Albus. Ő sem érez már semmit – felelte.
- Ez nem igazság – mondta halkan a kisfiú, s újra a hópelyheket kezdte figyelni. A lány, akinek a temetésére mentek a szülei, a legjobb barátja volt. Órákat töltöttek együtt a közeli erdőben, kalandokat éltek át, és meséket. Véletlen baleset volt. Mary túl magasra mászott, hideg volt, az ujjai pedig elgémberedtek, nem tudott rendesen megkapaszkodni. Senki sem hibáztatta a fiút, ő még is úgy érezte, hogy neki kellett volna vigyázni a lányra. „Meg kellett volna akadályoznom, hogy felmásszon!” – gondolta keserűen, de már nem tehetett semmit, így szívét tovább mardosta a bűntudat. Mary igazi barát volt, s a gyermek úgy érezte, ezentúl senki sem érti majd meg. Ő is el akart menni, messze, oda, ahol Mary van. Mert ugye, csak van valahol...
- Aberforth! Ha... ha egyszer felnövünk, ugye mi is meg fogunk halni?
- Igen, egyszer igen – felelte halkan az idősebb.
- S ha én nem akarok felnőni? – kérdezte gyermek. Először azt akarta mondani, hogy meghalhat-e most is, de azt nem merte.
- Ugyan már! Hisz felnőttnek jó lenni! Gondolj csak bele! Azt tehetsz, amit akarsz! – lelkendezett a testvére. A másik nem válaszolt. Ő nem akart felnőni, Mary nélkül nem. A két gyerek között régóta elvághatatlan kötelék feszült, a legmélyebb szereteté és barátságé. De az egyikőjük most elment, s a másik ezt képtelen volt elviselni.
A kisfiú elfordította tekintetét a bátyjáról, s elmerült a hópelyhek lágy forgatagában. „Utána mehetnék – fordult meg fejében a gondolat. – Azt mondják, az öreg molnár tavaly megfagyott az erdőben, mert eltévedt.”
A fiú hirtelen felpattant az ablaktól, lerázta magáról a takarót, s kiszaladt a házból. Az udvaron nagyon hideg volt, s bár a gyerek szinte reszketett, mégis messzebb szaladt. Aztán véletlenül elbotlott valamiben, s elterült a földön. Arca a hóba fúródott, ruhája pillanatok alatt átázott. Megfordult, s felnézett az égre. Nem látott mást, csak a szédülő hópelyheket, melyek árvízként zúdultak alá az égből. Gyönyörű látvány volt.
Hirtelen testvére arca jelent meg felette.
- Jól vagy? – kérdezte rémülten a fiú.
- Csak a felnőttek halhatnak meg? Szerintem én most is meghalhatok. Mi értelme várni? Mary is meghalt, nem?
- Te megőrültél! – kiáltotta rémülten a testvére. – Gyere be, de azonnal! Apa meg fog verni!
A fiú újra elkezdte az eget fürkészni, s nem törődött testvére rémült pillantásával. Nem tudta eldönteni, mit tegyen. Szíve egyik fele azt súgta, hogy álljon fel, menjen be a házba, s tegye, amit tennie kell. Másik része azonban meg akart szabadulni a világtól, el akart felejteni mindent.
A hópelyhek egyre vadabbul kavarogtak körülötte, de ő még mindig némán feküdt.

„Most is úgy esik a hó” – gondolta az ablaknál álló sötét alak, de egy régi kép újra magával ragadta.

- Aberforth!
- Igen? – tekintett fel a kamasz fiú.
- Egyszer azt mondta, hogy szép lesz felnőni. Emlékszel? – kérdezte az ablakon túli világot szemlélő fiú.
- Igen, miért?
- Még most is azt hiszed?
- Igen – felelte hanyagul a másik.
- Tévedsz – jelentette ki magabiztosan az alig tizennégy éves gyerek. - Szerinted apa azzal foglalkozik, amivel akar? Szerinted így élnénk akkor? – kérdezte a fiú. - Sosem teheted azt, ami a szíved igazi vágya, mert korlátok közt élünk. Még a varázslók is – tette hozzá halkan. Tudta ugyan, hogy a bátyja úgyse érti meg, ő nem erre született. Egyébként ez a gondolat volt a legrosszabb, ami nyomasztotta a fiú elméjét. Az, hogy úgy érezte sosem lesz igazán szabad. Egész életében engedelmeskedni fog szabályoknak, eleget tesz kötelességeknek, s ez már ilyen fiatalon nem hagyta nyugodni. Nem akarta elfogadni ezt a tényt, s ki akart törni a bűvkörből.
Az ablakon esőcseppek futkároztak, a távoli hegyeket homályba burkolta a nyúlós köd. Kint minden sárban úszott, s a fiú szíván eluralkodott a lehangoltság. Lassan már elfeledte, hogy egyszer meg akart halni. Akkor azt gondolta, börtönben él. „De a kulcs nálam van, így mégis szabad vagyok, hisz akkor vetek véget a rabságnak, amikor nekem tetszik.” – gondolta. A gond csak az volt, hogy hiába volt birtokában a kulcs, ha most mégis csak egyszerű fogolynak számított.
A vihar lassan elcsitult, a tompa kopogás megszűnt a tetőn.

- Régen történt – sóhajtott fel a Tiltott Rengeteg fáit fürkésző igazgató. „Sosem növök fel igazán, pedig Aberforth szerint szép lehet.” Elméjén végigfutott még néhány emlékfoszlány. Senki sem tudja, hogy sokáig vívott harcot a halál gondolatával. Érezte már megváltásnak, volt, mikor szinte várta. Most azonban tudja, hogy a dolgoknak megvan a maguk rendje, semmit sem lehet siettetni, s nem is kell. Egyszer a halál is eljön, de az csak egy új kezdet.
Dumbledore megint sóhajtott egyet, majd megfordult, s az íróasztalához sétált. „Kötelességek – gondolta, s elmosolyodott. – Szeretem ezt csinálni.”



Hasonló történetek
5462
Felöltöztették este feketébe a lányt, esküvői díszeket festettek arcára és kezére, felékszerezték, fején a kendőt ezüst pánttal fogták oda, nyakába arany láncot akasztottak, ujjára égköves gyűrűket adtak, derekát arannyal átszőtt övvel díszítették, és lábára selyem szandált húztak. Aztán az asszonyok elénekelték neki a menyasszony dalát...
4071
De mi a célom… Magam sem tudom már, csak utazok, hogy eljussak egy olyan helyre, ami nem létezik. Nem létezhet, míg az ember, az egész emberi faj fel nem épül ebből a hihetetlen szellemi leépülésből, amin most keresztül megy…
Utazok…
Hozzászólások
További hozzászólások »
Gyhldeptis ·
Nekem nagyon tetszett, főleg a témaválasztás, de a fogalmazás is remek volt. Ez egy nagyon színvonalas írás.

Deakjanika ·
Színvonalas nagyon de nagyon.

AmandaAdmin ·
Kedves Felhasználók! A tortenetek csapata új társkereső oldalt indított. Ismerkedés meleg férfiaknak: WWW.BOYSXX.SITE Ismerkedés heteroszexuálisoknak: WWW.TEENSFK.SITE Ezer erotikus történetet gyűjtenek össze ott, vannak ismeretségek és kommunikáció. Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon. Az ingyenes regisztráció továbbra is nyitva áll

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: