Egyesek szerint nem tűnt el. Eleve ott sem volt. Mások szerint megvan az, csak jobban kell keresni. A szomszédom meg azt mondja egyszerűen elolvadt, mint a hó. Nem hiszek neki. Inkább azoknak hiszek, akik szerint jobban kellene keresnem. Igazat adok nekik így hát elindulok.
Megkeresem a napot.
Először az okosokat kérdeztem szám szerint hármat. Az első a fejét vakarta és rákérdezett: Nagyítóval néztem- e már? Szó nélkül távoztam.
A második kedvesebb volt, mosolygott, vállát vonogatta és udvariasan kávéval meg valami olcsó keksszel kínált. Leültünk a nappalijában és mindenféléről beszélgettünk. Beletelt pár percbe mire ráébredtem, nem tudja a választ, pusztán tereli a témát. Tőle azért elköszöntem, mert finom volt a keksz.
A harmadik okos be sem engedett a lakásába. A küszöbön faggatott arról miért keresem a napot. Mikor azt mondtam számomra ez kardinális kérdés ő azt felelte: Jól van az úgy eltűnten is, ne kutassak feleslegesen.
Azzal rám csapta az ajtót.
Az okosok után a hit emberéhez fordultam. A templomban egy hatvan év körüli pap fogadott. Megnyugtatott miszerint Isten pontosan tudja, hol van a nap, nekem ne fájjon emiatt a fejem, amíg imádkozok, biztosan megkerül.
De mi van, ha mégsem? Akkor bizonyára egy jobb helyen van, annak pedig örülnöm kellene ahelyett, hogy az ő idejét rabolom.
Kissé elkeseredetten sétáltam ki az utcára és elhatároztam elmegyek oda ahová csak végszükség esetén szabad. Bementem a bankba.
Az információs pult mögötti nő nagyot nézett mikor az asztalra csaptam és megkérdeztem: Hová tűnt a nap? Azt mondta, náluk biztos nincs, ne rajtuk keressem. De ha meglesz, nem akarom e letétbe helyezni esetleg?
Sietve távoztam.
Végül rájöttem merre kellene keresnem, hova kellene mennem. Mily ostoba is vagyok, hogy a legkézenfekvőbb helyet hagytam a végére.
Bemegyek a munkahelyemre. Itt kellett volna kezdenem.
Icuska ma is az iroda asztala mögött ül és kecsesen reszeli körmeit.
- Szerbusz, Ica! – felnéz rám, s mintha démont látna.
- Üdv. Miben segíthetek?
- A napot keresem. A múlthét pénteki munkanapot.
Valamiért nem számoltátok el.
- Óh, mindjárt utánanézek – kattint párat a gépen – valóban, pedig tudom, hogy itt voltál. Ne haragudj, hiba lehetett a rendszerben rögvest helyrehozom.
Így hát meglett, amit kerestem.
Másnak talán nem fontos, de nekem, felmérhetetlen.
Ha nem akarsz lemaradni:
Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!
Legfrissebb történetek:
2024-11-23
|
Novella
Egy fiatal férfi randevúra hívja az ismert színésznőt.
2024-11-22
|
Novella
Ebben a rövid történetben egy idős bácsi jelenik meg a kertvárosi kis kocsma ajtajában kutyájával....
2024-11-19
|
Novella
Édesanyja és unokabátyja szexualitásának egy kislányra gyakorolt hatása.
2024-11-18
|
Novella
Egy tanárnő igyekszik meggyőzni tanítványát, végül saját csapdájába esik.
2024-11-17
|
Novella
A helyszín Argentína.Miguel és párja Sofia életük versenyére készülnek.Vajon győzelmet vagy...
Friss hozzászólások
Legnépszerűbb írások:
2010-09-23
|
Egyéb
Barbara, Kedves!<br />
A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Hasonló történetek
Beküldte: Anonymous ,
2004-04-08 00:00:00
|
Novella
Szerelem volt ez az első látásra. Valami olyan, mely mindent elsöpör. Egy hurrikán, mely kitép minden fát, és ledönt minden falat. Ember ilyen erős szerelmet még soha nem érzett, mint én akkor.
Csöngettek!
Kinéztem az ablakon és látom, hogy a fényes nyúlványokkal érkező ismerősöm ott ácsorog az ajtó előtt gúnyos mosollyal a szája szegletén. Mit tehetnék, beengedem és hagyom, hogy megtegye, amiért jött. Az ajtó kinyílik és belép rajta Ő...
Kinéztem az ablakon és látom, hogy a fényes nyúlványokkal érkező ismerősöm ott ácsorog az ajtó előtt gúnyos mosollyal a szája szegletén. Mit tehetnék, beengedem és hagyom, hogy megtegye, amiért jött. Az ajtó kinyílik és belép rajta Ő...
Hozzászólások