A történetem egy rendkívüli emberről életét kíséri végig, hogy mikként cselekszik a legnehezebb helyzetekben, amikor minden kilátástalanba fordul át.
Norton Írországban született 1927-ben. Az apja nagyon vallásos ember volt, nem egyszer követett el bűnt Norton húga ellen az Isteni szentség nevében. Rendszeresen okította a két gyermekét az öv mindenkit meggyőző erejével. Szíjja igazán kemény leckéket adott a két gyermeknek. Megtanította nekik többek között, hogy mikként kövessék az Úr szavát és, hogy az élet igazán kemény és véres betűkkel vési a jövőt. Édesanyjuk korai halálát követően a két testvér még inkább egymásra lett utalva. Csak ők ketten voltak egymásnak. Norton és Ashley között 2 év volt, mégis Norton apja helyett volt apja a lánynak. Édesatyjuk keménysége és az erkölcs ellen elkövetett förtelmes bűne ellenére szerette őket, de ezt a legnagyobb kínok közt se lett volna képes kimutatni. Vasárnaponként a templomban a prédikációkat hallgatta, aztán az örömöket a saját lányánál kereste. Mindenki tisztelte az öreget, senki sem sejtette, hogy mi zajlik a háttérben.
Egyetlen szem és fültanúja Norton volt. Mélyebb sebet vágott a lelkébe az amit egyszer, egy alkalommal meglátott, mint az azt követő dühroham, amikor is az apja eltörte a kisfiú karját. De minden szörnyűség, iszonyat és szenvedés ellenére Ashley és Norton megőrizte az emberségét és az életbe vetett hitét. Szerettek élni, jobban, mint bárki egész Írországban. jöhetett háború, pusztulás a világra, jöhetett járvány vagy bármi más, ők éltek, és nem ejtettek könnyeket. Megedződtek a hosszú évek alatt, mit édesapjuk nevelő kezei alatt elszenvedtek. Norton 18 születésnapja egy keddi napon érte őt utol. A természet volt neki az ajándék, és az élete, de Ashley mint minden évben, 1947-ben is meglepte egy saját maga által faragott kis szoborral, amit Norton, mint minden évben, örömmel fogadott. Egész kis gyűjtemény sorakozott már a polcán. Szokványos napnak indul ez a kedd is. De a vége mégis máshogyan alakult. A hajnali kis ceremóniát követően Norton elindult a gépgyárba, ahol munkát kapott évekkel ezelőtt. Ashley otthon a kertet gondozgatta, aztán indult volna a szomszédos telekre, a végtelennek ható búzamezőkkel arrébb lévő McGanaway birtokra, dohányt fűzni.
Norton legnagyobb meglepetésére az üzem előtt koszos munkások egész kis hada állt, akik egymást túl kiabálva követelték a gyár újbóli üzembehelyezését. De hiába, ugyanis a tulajdonos csődöt jelentett és így 320 ember vált munkanélkülivé, köztük Norton is. A hír letaglózóan hatott a fiatal fiúra, akinek az egyetlen lehetőséget ez a munka adta, mert ő honfitársaival ellentétben nem akart Amerikába utazni és nem is akart birkát lopni, csakhogy Ausztráliába űzzék. Ő itt akart élni, Ír földön a családjával. De nem szállhatott szembe az önkényuralóm bitang, és kizsákmányoló vezetésével. Az állam nem gondoskodott a sajátjairól. Töretlen hittel és optimizmussal ballagott, hitt, hogy még nincs minden veszve. A kertjük kapujába lépve már egészen biztosra vette, hogy vége mindennek. Az arca vérvörös lett, hirtelen támadt optimizmusa mostmár őrjöngő dühbe váltott át. Hallotta a zajokat, tudta, hogy mi történik, de nem hitte el. "olyan rég óta nem tette, lehet, hogy többet nem is fogja" Gondolták hetekkel ezelőtt ő és a testvére, ám a mai napon Ashley nem mehetett a McGanaway birtokra, előbb még teljesíteni kellet apjával szembeni "kötelességét". Innentől fogva Norton kívülről látta az eseményeket. Nem tudta kontrollálni a tetteit.
Napokkal később a hivatalos jegyzőkönyvbe a következő sorok kerültek: "Rendkívűl brutális, embertelen módon végeztek az ír családapával. Több, mint száz késdöfést számoltak a csendőrök a holtesten. A férfi a felismerhetetlenségig összeroncsolt állapotban hevert a szoba közepén. Feltehetően egyetlen fia követte el az embertelen gyilkosságot..." Ezzel Nortont törvényen kívül helyezték az országban. Írország hivatalosan is ellenségének kiáltotta ki a fiút, aki a határozat érvénybeléptetésével egyidejűleg lépte át a húgával az országhatárt, de nem nyugat felé, hanem a kommonizmus által megszállt ország irányába: Magyarország felé.
Ha nem akarsz lemaradni:
Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!
Legfrissebb történetek:
2024-11-06
|
Sci-fi
Az ősi idegenek elmélet szerint sok ezer évvel ezelőtt okos földönkívüliek látogattak a bolygóra...
2024-10-26
|
Történetek
fordítás .... Eredeti történet: GESPRÄCHE .... Szerző: MixedPickles .... Literotica; 2015<br...
2024-10-24
|
Novella
Szandra első felnőttfilmjét forgatja.A forgatás jól sikerül partnerével Márkkal kiválóan együtt...
2024-10-22
|
Horror
Mia a 33 éves modell most elmeséli nekünk élete egyedi és egyben legszörnyűbb élményét.
2024-10-18
|
Merengő
Szeveroonyezsszkben hullott a hó, Vasilisa a 20 éves lány teát főzött a szamovárban. Barna,...
Friss hozzászólások
Legnépszerűbb írások:
2010-09-23
|
Egyéb
Barbara, Kedves!<br />
A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Hasonló történetek
- Beszélhetnénk négyszemközt? - kérdezte az orvos.
- Hát persze, természetesen. Egy csendesebb helyre vezetett. Várakozva néztem rá, ugyan mondjon már valamit, de ő nem mondott, hanem kérdezett...
- Mit jelent neked ez a fiú? - meglepődtem, hogy máris letegez. Valami oka lehetett ennek a bizalmaskodásnak, és most nem a korkülönbségre gondoltam, bár az volt bőven. Azért válaszoltam:
- Nekem... nekem mindent. Tudom, ez így elég sablonos, de én tényleg nagyon szeretem......
- Hát persze, természetesen. Egy csendesebb helyre vezetett. Várakozva néztem rá, ugyan mondjon már valamit, de ő nem mondott, hanem kérdezett...
- Mit jelent neked ez a fiú? - meglepődtem, hogy máris letegez. Valami oka lehetett ennek a bizalmaskodásnak, és most nem a korkülönbségre gondoltam, bár az volt bőven. Azért válaszoltam:
- Nekem... nekem mindent. Tudom, ez így elég sablonos, de én tényleg nagyon szeretem......
Ez a lány az egész életét maga irányította, olyan magabiztosnak tűnt, hogy azt bármelyik férfi elirigyelhette volna. Most mégis éreztem benne valami bizonytalanságot. Egy pillanatra megálltam és éreztem, hogy remeg alattam. Megsejtettem, hogy ez nem csak a szeretkezésünknek szól. Tartott valamitől. Elemeltem a fejem és az arcára néztem. Már csak egy fiatal lány volt, pont olyan, mint bármelyik...
Hozzászólások