Befejeztem a nyolcadik osztályt. Felvettek egészségügyi középiskolába. Nyári szünidőmet hasznosan, de egyben kellemesen töltöttem,majd szeptember lett, iskola kezdés. Az első középiskolás évem...
Három nap tanítás, két nap gyakorlat a kórházban. Újvidéken tanulok.
Egyik nap beosztottak a daganatos (rákos) betegekhez...
- Na, ne! - sopánkodott egyik évfolyam társam, Laura - Már megint a neurológiára kell mennem... - azzal fogta magát, és eltűnt a hosszú kórházi folyosón.
Én pedig nyugodtan, ám, egy kissé bátortalanul sétáltam be az egyik szobába ahol egy sápadt kisfiúra lettem figyelmes. Többen is voltak még a teremben, de mozdulatlanul feküdtek ágyukban. Mélyeket szuszogtak...gyerekek voltak.
- Szia. - köszöntem a kis srácnak, de ő nem vett észre engem.
Leültem az ágya mellé, és néztem milyen nyugodt. Vajon tudja mi a sorsa? S vajon mért ez? Mivel érdemelte ki? Hisz nem lehetett több tíz évesnél...
Lassan kinyitotta szemét, s felült az ágyon.
- Te ki vagy? - nézett rám érdeklődve. Szeme vérben úszott...
- Szia! - köszöntem neki újból. - Én vagyok az új nővérhelyettes.
- Pompás... - és unott arccal vissza bújt a takaró alá.
- Nincs kedved valamit csinálni? Mert ahogy elnézlek nem vagy túl vidám.
- Infúzión vagyok... - válaszolt mogorva képpel - Mit tudnék csinálni?
Pech...ezt jól elszúrtam...
- Nincs valami hobbid? - próbáltam újra.
- Gitározni tanulok...azaz csak tanultam...- és leszegte a fejét. –Tudod imádom a gitár hangját. De itt bent még csak zene sem szól.
Elmosolyodtam.
- Hát akkor velem megütötted a főnyereményt, - közelebb hajoltam hozzá és a fülébe súgtam- ...gitározom, ha van kedved átugrom a koleszba a gitáromért, és zenélek neked délután.
A kisfiú erőtlenül újból felült az ágyon és csillogó szemét rám szegezte. Látszott rajta hogy örül. Fakó volt a bőre, régen járhatott már kint a szabad levegőn, a napsütésben...
Feje tükörsimán csillogott...sok kemoterápián eshetett át...
- April! Gyere, gyülekező van. – szólt be Laura az ajtón.
- Akkor délutánra hozom a hangszert... - kacsintottam rá, majd elindultam a kijárat felé.
- Várj April! Ugye ez a neved? Engem Leonnak hívnak...-szólt utánam a kisfiú. - Vannak képregényid? Nagyon régen láttam már a sajátjaimat...
Bólintottam és kisiettem.
Ebéd és kevés pihenő után vissza mentem hozzá. Titokban a gitárt is vittem, meg összeszedtem a lakótársamtól néhány képregényt.
- Hahó...kuc-kuc... - kopogtam be. - Nézd miket hoztam!
Kis idő múlva már nagyban állt a ``koncert``. Leon szemmel láthatóan nagyon élvezte, és bár nem tudta a dalszövegeket, dúdolt velem. A szobatársai is tapsolva dicsérték produkciómat. Nagyon jól elszórakoztunk.
- April! Mi az ördögöt művelsz te itt? - erős telt hang ütötte meg a fülem. Hátamon végigfutott a hideg. Az osztályfőnököm állt mögöttem.
- A túlzott öröm illetve fájdalom előrébb hozhatja a végkimenetelt...- magyarázta dühösen a folyosón. – Ne tedd ki veszélynek ezeket a gyerekeket! Ne haragudj April, de a gitárodat elkobozom a tanév végéig.
- Tessék? - hüledeztem.
- Nem nyitok róla vitát. - s azzal elviharzott.
Vissza mentem Leonhoz.
- Nagy pácban vagy? - érdeklődött.
- Nem, csak a gitáromat vette el, de megérte nem igaz? –mosolyodtam el s vissza ületem az ágyára.
Bólintott...
- A képregények még megvannak! - mosolygott huncutul.
- Meg, bizony. - nevettem.
Majd csend lett. Lehajtotta fejét...
- Azt mondták, nem kell sok idő és meghalok... - mondta alig hallható rekedte hangon. Szavai bánkódással és szomorúsággal voltak tele.
Nem tudtam mit válaszolni...
- Mikor jártál kint utoljára? – kérdeztem tőle, ugyan is támadt egy jó ötletem.
- Egy éve kb. De miért?
- Holnap kiviszlek!
Bár tudtam, hogy nem szabad és azt is tudtam, hogy mekkora felelősséggel jár, s ha a kezem között hal meg, sosem tudom majd megbocsátani magamnak, de boldoggá akartam tenni utolsó napjait.
Másnap korán bementem a kórházba. Szétnéztem, majd az egyik sarokban megpillantottam egy rozoga, de alkalmas tolókocsit.
Nem sok idő múlva, már a falakon kívül szaladgáltam Leonnal...Persze ő a tolókocsiban ült...
- Hová menjünk? - kérdeztem kíváncsian.
- Imádok focizni, szeretnék még egy utolsót játszani. - mondta.
- Nem ez lesz az utolsó te kis csacsi!
Azzal a futball pálya felé iramodtam.
Az egész napot együtt töltöttük, majd kimerülten tértünk vissza a kórházba, ahol engem szívélyes fogadtatás közepette azonnal felfüggesztettek két hónapra, és megrovásban részesítetek. Elbúcsúztam a kisfiútól, aki vissza nem tartva könnyeit széttárta karját és átölet. Melegséggel töltött el szeretete. Csak azt sajnáltam, hogy több gyereket nem vihettem ki a szabadba.
.........- soha nem voltam még ennyire boldog-........fülembe csengett Leon utolsó szava...
Most itthon ülök...nemrég közölték velem hogy Leon meghalt. Soha nem éreztem még ekkora fájdalmat, ami most szorítja a lelkem, a düh érzetével vegyítve. Ha lenne több pénz kutatásokra, lehetett volna rajta segíteni és a többi beteg gyereken is lehetne, de ehelyett fegyverekre és a hatalmas vagyonokra költik a pénzt az emberek! Soha nem fogom megérteni a világot, bármennyire is szeretném. Az emberi logikát, a döntések okát...
Könnyem lassan folyik végig az arcomon, majd a papír lapra hullva felszívódik. Idővel átalakul...eltűnik.
Az emberi élet is egy könnycsepp, mely lassan halad végig az élet folyóján, közben akadályokba ütközik. Majd eléri vég állomását, a ,,papírt,, és eltűnik.
Lélek formájában éli tovább az életet,s szurkol a többi könnycseppnek, hogy sikeresen jusson túl az élet sodrásain. S segítsék társaikat, mégha olykor nehezükre is esik...
Ha nem akarsz lemaradni:
Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!
Legfrissebb történetek:
2024-11-24
|
Novella
Egy balulsikerült kapcsolatfelvétel elgondolkodtató története.
2024-11-23
|
Novella
Egy fiatal férfi randevúra hívja az ismert színésznőt.
2024-11-22
|
Novella
Ebben a rövid történetben egy idős bácsi jelenik meg a kertvárosi kis kocsma ajtajában kutyájával....
2024-11-19
|
Novella
Édesanyja és unokabátyja szexualitásának egy kislányra gyakorolt hatása.
2024-11-18
|
Novella
Egy tanárnő igyekszik meggyőzni tanítványát, végül saját csapdájába esik.
Friss hozzászólások
Legnépszerűbb írások:
2010-09-23
|
Egyéb
Barbara, Kedves!<br />
A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
..::Elviselhetőbbé tettem az elviselhetetlent::..
Beküldte: Anonymous,
2006-05-06 00:00:00
|
Egyéb
Hasonló történetek
Ez a lány az egész életét maga irányította, olyan magabiztosnak tűnt, hogy azt bármelyik férfi elirigyelhette volna. Most mégis éreztem benne valami bizonytalanságot. Egy pillanatra megálltam és éreztem, hogy remeg alattam. Megsejtettem, hogy ez nem csak a szeretkezésünknek szól. Tartott valamitől. Elemeltem a fejem és az arcára néztem. Már csak egy fiatal lány volt, pont olyan, mint bármelyik...
"Az ember akkor jön rá milyen fontos egy állat, vagy egy ember, ha elveszíti." Már nem tudom ki is mondta ezt, de igaza volt. És ha valakit nem szerettünk, vagy úgy éreztük nem olyan fontos, rájöhetünk hogy ez még se így van...
Hozzászólások