Nyolc óra elmúlt, mire Danton, a vihar őrült erejével birkózva felért a Großen-Schwabenberg tetejére. A luxusüdülők és újgazdag paloták már elmaradtak mögötte: idefönn nem volt más, csak egy kocsiforduló, és egy jellegtelen, szélborzolta tisztás. Leállította a faluban rekvirált Simson motorkerékpárját az út szélén, és lepillantott a hegyről: kiváló kilátás nyílt innen Bogdányra, bár most igen rosszak voltak a látási viszonyok. De nem kellett sokat látni ahhoz, hogy elképzelhesse az alant dúló élethalálharcot.
Óvatosan körülkémlelt, nem látja-e senki, majd lehajolt, és felemelt egy csatornafedelet. Egyszer talán feltűnik majd valakinek, mit keres egy földúton csatornafedél, ahol közművesítésnek se híre, se hamva, de ez a nap még nem érkezett el.
A fedél alatt akna nyílt a föld gyomrába, lépcső vezetett le. Danton bebújt a csőbe, gondosan visszahelyezte a csatornafedelet, majd lekúszott a mélybe. Az akna falán apró lámpák világítottak, ám így is félhomály uralkodott.
Mikor leért, egy bunkerbe jutott, amelynek falát térképek és villódzó műszerek borították. A helyiség közepén egy hatalmas asztal állt, amelyet emberek vettek körül – három fiú, és egy lány. A lány nagyon csinos volt, haja rövidre nyírt barna. Ő volt Kammmerer Kriszta, a falu büszkesége: tizenhét éves volt mindössze, de máris letett két diplomát, egy hadmérnökit és egy agrármérnökit. Született csodagyerek volt.
- Szia Danton – köszönt, épphogy felpillantva. Nagyon erősen tanulmányozott valamit az asztalon kiterített térképen.
- Hello bébi – Danton nagykutya volt, ezért lazára vehette a figurát, ha úgy tartotta a kedve. Aztán az egy fiúhoz fordult, aki az egyik sarokban bajlódott hírközlési berendezésekkel. – Mennyi a LAN-tartalék?
- Harminc láda, egyhavi kiosztásban, a struktúrától függően – vágta rá a srác ijedten.
- Az lófasz, apám. Duplázd meg.
- Rendben – felelte a fiú vigyázban állva, és azon tűnődött, mit is kérdezett tőle a tábornok úr.
Danton megállt az asztalnál, és felsóhajtott. Körülnézett a teremben, és látta, hogy mindenki itt van, aki számít: Vendel, Ludovics, és a Fajbunkó-terv felelősei: Molontai Gábris, Kiss Robi, Rauscher Öcsi. A három fiú büszkén feszített fekete egyenruhájában, és iszonyúan okosan néztek a tábornokra.
Egyedül Kinizsi hiányzott, aki még a Dunamelléki hadsereg élén harcolt a Hanfäcker-vidéki ipartelepért.
Vendel, a vezérkari főnök végül előlépett, és torkát köszörülve megszólalt.
- Mellőznék minden felesleges előbeszédet. Mindannyian tudjuk, miért vagyunk itt. Ám hasznosnak tartanám, ha előtte áttekintenénk az elmúlt két napot, a jelenlegi helyzetet, és a várható jövőt.
Az asztal körül állók serényen bólogattak.
Vendel beszélni kezdett, akadozva, imbolyogva.
- A barbárok erősebbek, mint hittük… szóval…a 3. páncéloshadsereg megsemmisült… a Szarvas-vonalat három helyen áttörték… a Kalicsa hadsereg fingom nincs merre jár… és… lelőtték a gólyákat… egyszerűen… lepuffantották a kibaszott gólyáinkat… - Vendel leroskadt egy székbe.
Danton kihúzta magát, és Kammerer Krisztához fordult.
- Hozz neki egy kávét. Nem aludt két napja.
A lány sértődötten kihúzta magát.
- Én nem vagyok szakácsnő. Úgy gondolom, hogy…
- Leszarom, mit gondolsz, csak főzz egy kibaszott kávét, rendben?! – förmedt rá a tábornok Krisztára, aki ettől megszeppent. Danton halkan folytatta: - Bocsánat, hogy kiabáltam, de én nem tudom, hol találok kávét ebben a kócerájban, itt te vagy otthon. Oké?
Kriszta bólintott, kis mosollyal a szája sarkában. Természetesen régebben lefeküdt Dantonnal. Ami azt illeti Vendellel is. Régebben…
Óh, tűnt idők kéjgőzös, buja napjai! Hát mi hozhat vissza benneteket?
Isten rakja a kopaszok közé ezt a háborút, gondolta a lány elmenőben.
A kávé két percen belül megérkezett, és Vendel nyomban felpörgött tőle. Danton sejtette is, hogy miért: Kriszta alighanem egy kis benzedrint vagy kokaint is csempészett a vezérkari főnök csészéjébe.
- No tehát – kezdte újra a mondókáját Vendel pattogósan, - A helyzetünk súlyos, és holnap alighanem még súlyosabbra fordul. A barbár tankok számát úgy százra becsüljük, míg nekünk már alig néhány darab maradt. Most azonban, hogy kivertek minket a síkságról, nem is vennénk sok hasznukat. A harc Bogdányban folytatódik, ahol a barbárokat lelassítjuk majd – minden házat elbarikádoztunk, és remekül belőttük a tüzérséget a Rainwein-Garten dombon, a Friedhof-Ackeren és a Templomdombon is, ami a látszólag új főhadiszállást fedezi. És akkor a két kálváriáról már nem is beszéltem. A gond az, hogy a lőszerünk is kevés, amióta a barbárok lebombázták a kultúrházat és a könyvtárat.
Vendel a térképhez lépett.
- Jelenleg még a Csódi-vár is tartja magát, sőt, tüzéreinket a Vordere-Schodi Festungból sem verték ki teljesen. Ezeket reggelig még biztosan kitartanak. Utána talán még 2-3 napunk is van addig, mire Nagy-Herold köcsög zsoldosai elfoglalják szeretett falunkat. A legnagyobb baj talán most az, hogy egy barbár hegyivadász-hadosztály felfelé nyomul a Kalicsa-völgyben, és már eljutottak az Édeslyukú-hídig. Igaz, ott keményen védekezünk, és az erdőt is elaknásítottuk. De erre a déli frontszakaszra már nagyon körülményes eljuttatnunk utánpótlást, az erdőn keresztül vezető utakat lövik a barbár helikopterek. Mégis, azt hiszem, ott is sikerrel védekezhetünk akár négy napig is.
Vendel rágyújtott egy cigarettára. A szemei már vérben forogtak, de hangja erős volt és tiszta.
- Ha a barbár mocskok elfoglalják Bogdányt, és elérik a Csádri völgyét, akkor elkezdenek benne felfelé haladni, hogy Kálváriánál kettéváljanak: csapataik egyik fele nyugatnak fordul, a Róka-völgyben, délre attól a helytől, ahol most vagyunk, a nagy része pedig felnyomul a Sajkó-völgyben, egészen az Urak-asztala lábáig, ahol egyesül majd a Kalicsán feltörő barbár hadakkal. Piff-puff! Bogdány bekerítve, a Newpad-Rémai birodalomnak annyi, a Barbár Kánság mindent ural.
Vendel szünetet tartott.
- Úgy gondolom, ez a tervük. De az Öreg Kálvárián 90 mm-es ágyúkat állíttattam fel, a Róka-és Sajkó völgy elágazását épp befogják. Az ellenségnek hatalmas veszteségeik lesznek.
Danton keze emelkedett szólásra.
- A főhadiszálláson mi a helyzet? Lenn az iskolában? Meddig tartja magát?
Vendel megszívta a cigarettáját.
- Semmi. Nincs ott senki. Kamu az egész.
Elvigyorodott.
- De keményen fogjuk védeni a templomtérről. Hadd higgyék azt, hogy ott van a másik hadianyaggyárunk, vagy ilyesmi.
- De…
- Itt van az új főhadiszállás. A csapatainkra már nem számíthatunk sokáig, semmi értelme, hogy óránként odébb költözzünk. A stratégiai tervezésnek már úgyis lőttek. El kell kezdenünk a Fajbunkó missziót… és meg kell egyeznünk Cseppcsávóval.
A többiek erre sóhajtottak egyet.
Vendel szúrósan rájuk nézett. – Én sem bízom abban az állatban, de nincs más választásunk. Régóta fáj a foga Kisoroszira, Nagy Herold hadjárata tavaly keresztülhúzta a számításait. De lefogadom, az inváziós járművek még ott vannak valahol az Áprily-völgyben. És a kis magánhadserege is. A Fajbunkó-misszió végrehajtása egy dolog. Erre elég lesz két nap, de az eredményhez szükségünk van egy teljes hétre. Addig nem bírjuk egyedül. De egy kisoroszi partraszállás… barbár erőket vonna el a bogdányi frontról. Eleget ahhoz, hogy kitartsunk. És ha időt nyerünk, mindent nyerünk. Cseppcsávó nem tud az aduinról. Azt ígérünk neki, amit csak kíván… a végén leszámolunk vele. Könyörtelenül.
A többiek bólintottak. Vendel okfejtése támadhatatlan volt.
- Nos – folytatta a vezérkari főnök. – Fél kilenc van. Danton, neked kell tárgyalnod Cseppcsávóval. Indulj, amint elült a vihar. Legkésőbb 11-re érj vissza jó hírekkel. Addigra készen állunk, ha minden igaz. Ugye Kriszta?
Kriszta, aki nagyon csinos volt az egyenruhában, Molontai Gábrisra nézett.
- Gábris?
Gábris Kiss Robira nézett.
- Robi?
Robi Rauscher Öcsire nézett, aki meg a messzeségbe nézett.
- Ugye? – ismételte Vendel ingerülten.
Öcsi halkan felelt: - Igen.
- Akkor nyomás! Mentsük meg a hazát!
Ha nem akarsz lemaradni:
Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!
Legfrissebb történetek:
2024-11-06
|
Sci-fi
Az ősi idegenek elmélet szerint sok ezer évvel ezelőtt okos földönkívüliek látogattak a bolygóra...
2024-10-26
|
Történetek
fordítás .... Eredeti történet: GESPRÄCHE .... Szerző: MixedPickles .... Literotica; 2015<br...
2024-10-24
|
Novella
Szandra első felnőttfilmjét forgatja.A forgatás jól sikerül partnerével Márkkal kiválóan együtt...
2024-10-22
|
Horror
Mia a 33 éves modell most elmeséli nekünk élete egyedi és egyben legszörnyűbb élményét.
2024-10-18
|
Merengő
Szeveroonyezsszkben hullott a hó, Vasilisa a 20 éves lány teát főzött a szamovárban. Barna,...
Friss hozzászólások
Legnépszerűbb írások:
2010-09-23
|
Egyéb
Barbara, Kedves!<br />
A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Der Krieg an der Donau VII. – A tanácskozás
Folytatások
- A hajók valóban Kisorosziban vannak, és ott is maradnak. Egy ideig legalább, de egyébként sincs jelentősége. Nem érkezik azon egyáltalán barbár katona sem. Ezekben a percekben az embereim – akik korábban ennek a seggfejnek a miniszterei meg talpnyalói voltak – épp átveszik a hatalmat Tahitótfaluban. A barbár tankok valószínűleg már hazafelé tartanak a Kalicsa völgyéből és Bogdányból. A harcnak vége...
Szorvia ugyanakkor jelentős területre terjedt ki: a kevéssé ismert, pilismaróti hegyektől a Pilis hegyig, Kesztölctől Dömösig. Az őslakos szorvok utáltak dolgozni – bár ezzel a pl. a bogdányiak is így voltak – ezért a szorgos svábok dolgoztak helyettük, ám ezeket többnyire elnyomták. Bevételeik nagy részét mégis az idegenforgalomból szerezték – hiszen az ország területén volt például Dobogókő, a híres Dunára látó kilátó...
Előző részek
Hasonló történetek
A rózsaszín felleg viszont elkerülhetetlen, és manapság egyre több embert talál meg. Ez a rózsaszín felleg persze csak egy tünete a kóros szomorúságnak, vagy inkább kezdete. De ha ennek érzéseit sikerül leküzdeni, a kóros szomorúság már elkerülhető.
Legyőzni azonban nehéz, de vannak rá módszer...
Legyőzni azonban nehéz, de vannak rá módszer...
"Az ember akkor jön rá milyen fontos egy állat, vagy egy ember, ha elveszíti." Már nem tudom ki is mondta ezt, de igaza volt. És ha valakit nem szerettünk, vagy úgy éreztük nem olyan fontos, rájöhetünk hogy ez még se így van...
Hozzászólások
Remélem a Krisztikét háborúban sem hagyják el hormonjai. :smile:
DE BIZTOS MEGKÚRJÁK MÉG PÁRAN! :rage: :angry: