Havazik. Szeretem a hóesést. Egyes emberek szerint mikor esik a hó, az angyalok fent a mennyországban, megrázzák a párnáikat. Mindenki siet, menekül valami fedett helyre, buszmegállókba, aluljárókba, akár a föld alá is. Sose tudták értékelni, amit az Isten adott nekik. Nem szeretem az aluljárókat, sok ember kis helyen összezsúfolva, összenyomva, tömegbe. Étel és vizelet szag keveredik a levegőben, gyomorforgató párosítás. Teljesen betölti az ember tüdejét. Mégis az emberek már megszokták. Sokan menekültek be a hideg elöl, a 14 éves lány, aki azt hiszi magáról, hogy 20 éves, beképzelt suhancok, termetes verőlegények, és persze a csavargók. Valaki azt mondta, hogy egy társadalom emberségét az alapján a legkönnyebb felmérni, ahogy a hajléktalanokkal bánik. Hát van mit tanulniuk. Szeretem figyelni az embereket, a cselekedeteiket, azt hogy hogyan bánnak egymással. Figyelni és várni. Most is ezt teszem, várok.
- Bocs! Ne haragudj, tudnál adni egy szál cigit?
- Tessék.
Normál körülmények között nem adtam volna neki, de ez a nap más mint a többi. Különleges. Legalábbis neki.
- Bocs, hogy ilyen pofátlan vagyok, de ki tudnál segíteni némi apróval? Napok óta nem ettem.
Nem hazudik, látni rajta, hogy éhezik.
- Tudod mit? A vendégem vagy. Én is épp enni készültem.
Kicsit hezitál de bele megy.
Keresünk egy étkezdét. Rábízom a rendelést, hagy egyen azt amit szeretne. A barátjának nevez. Az emberek naivak. Gyorsan befal mindent az utolsó morzsáig, neki adom az enyémet.
Több napnyi éhezés bizony kihozza az emberből az állatot.
- Tudod mi esne erre most jól? Egy üveg bor!
Elmegyünk, veszünk egy üveggel. A legjobbat választom neki, legalább most igyon valami rendeset szegény szerencsétlen.
Az egyik közeli park felé vesszük az irányt. Követem. Teljesen megfeledkezett a külvilágról.
- Vigyázz! - ordítom neki, nekem kell visszarántanom. A kocsi dudálva elsüvít mellettünk.
- Hülye barom! – ordít utána, majd felém fordul - Kösz, rendes gyerek vagy!
Nem mondok rá semmit, csak megyek tovább csendben. Kezd hideg lenni, még nem érzi.
Megérkeztünk. Találunk egy kevésbé mocskos padot.
Kibontja a bort. Minden mozdulatát figyelem. Italozás közben elmeséli az életét. Fele igazság, fele csak megszépített emlék de én szótlanul végighallgatom. Néha az is elég, ha csak meghallgatják az embert. Végül, rólam kérdez.
- Mi vagy te? Valami pap?
- Olyasmi.
- És hogy hívnak?
Kicsit gondolkozom, mit válaszoljak. Végül a legegyszerűbb válasznál maradok, talán ez a legjobb is.
- Nem fontos!
Megelégszik ennyivel, inkább tovább iszunk.
Vicceket mesél, mind ketten nagyokat nevetünk rajtuk. Úgy tűnik a bor már megtette a hatását.
Már régen elmúlt éjfél is. Az üveg már kiürült. Egyre álmosabb. Lepihen a padra, megkér, hogy fél óra múlva ébresszem fel nehogy megfagyjon. Csak bólintok neki és ráterítem a kabátomat.
- Rendes gyerek vagy! – suttogja halkan.
Csak mosolygok némán.
Eltelt fél óra, most kellene felébresztenem.
A légzése kezd lelassulni, hagyom, hagy aludjon.
Lassan virrad, lassan megindul az élet a városban. Az emberek elindulnak a otthonaikból, hogy éljék az átlagos kis életüket. És én? Én közben figyelem őket, figyelem minden mozdulatukat, távolról, titokban. Tudom minden kis titkukat, tudom minden bűnüket, ismerem őket! Eljön a nap amikor személyesen is találkozok velük. Hamarosan.
Megint havazik. Szeretem a hóesést. A hó eltakarja a város összes mocskát. Minden fehér. Minden békés. Lassan indulok. Leveszem a kabátom róla, neki már nem kell. A teste kihűlt. Elindulok, lépteim nehezek, nyomaimat eltakarja a hó.
Egyre csak az jár a fejemben, amit nekem mondott.
,,Rendes gyerek vagy!”
Csak mosolygok némán.
Ha nem akarsz lemaradni:
Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!
Legfrissebb történetek:
2024-11-11
|
Egyéb
Carlos mindent kézben tartott... amíg nem találkozott Angelinával…
2024-11-09
|
Merengő
A végtelen univerzumban nehéz megtalálni a körömlakkot, Gininek azonban sikerült. A vörös,...
2024-11-06
|
Sci-fi
Az ősi idegenek elmélet szerint sok ezer évvel ezelőtt okos földönkívüliek látogattak a bolygóra...
2024-10-26
|
Történetek
fordítás .... Eredeti történet: GESPRÄCHE .... Szerző: MixedPickles .... Literotica; 2015<br...
2024-10-24
|
Novella
Szandra első felnőttfilmjét forgatja.A forgatás jól sikerül partnerével Márkkal kiválóan együtt...
Friss hozzászólások
Legnépszerűbb írások:
2010-09-23
|
Egyéb
Barbara, Kedves!<br />
A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Hasonló történetek
Csöngettek!
Kinéztem az ablakon és látom, hogy a fényes nyúlványokkal érkező ismerősöm ott ácsorog az ajtó előtt gúnyos mosollyal a szája szegletén. Mit tehetnék, beengedem és hagyom, hogy megtegye, amiért jött. Az ajtó kinyílik és belép rajta Ő...
Kinéztem az ablakon és látom, hogy a fényes nyúlványokkal érkező ismerősöm ott ácsorog az ajtó előtt gúnyos mosollyal a szája szegletén. Mit tehetnék, beengedem és hagyom, hogy megtegye, amiért jött. Az ajtó kinyílik és belép rajta Ő...
Éhséggel merült álomba ismét.
Képekért könyörgött, útért – bár imája névtelen volt, s valahogy olyan, mint a fel nem adott fenyegető levelek.
Mindaz, ami ébredéskor megmaradt, forró benyomások izzadtsága volt csupán. Képek, melyek eleve a fikció részei. Olvasta tán őket...
Képekért könyörgött, útért – bár imája névtelen volt, s valahogy olyan, mint a fel nem adott fenyegető levelek.
Mindaz, ami ébredéskor megmaradt, forró benyomások izzadtsága volt csupán. Képek, melyek eleve a fikció részei. Olvasta tán őket...
Hozzászólások
How are you today? My name is Penda
I saw your profile on my search for a nice and trusted person so i decided to write to you, I will like you to write and tell me more about yourself direct to my email.( pendabemba) (@) (yahoo.com )
from there i will reply you with more of my details and pictures,
I will be waiting to receive your email,
Have a nice day.
miss Penda
thanks
aaaaa
Helló,
Hogy van ma? A nevem Penda
Láttam a profilt keresni egy szép és megbízható ember, így úgy döntöttem, hogy írok neked, én szeretném, ha írni és mesélj még magadról közvetlenül az e-mail címemet. (Pendabemba) (@) (yahoo.com)
Onnan fog válaszolni neked több az én részletek és képek,
Én is arra vár, hogy megkapja az e-mail,
Have a nice day.
miss Penda
köszönöm