Sam boldogan lépdelt hazafelé, lendületesen dobálva egymás elé kitaposott szandálja egyikét, majd másikát. Langymeleg szellő borzolt hajába, s már a nehéz zsák sem húzta úgy a vállát. Csillogó szemmel gondolt mai zsákmányára, a már szemétre dobott holmikból megszerzett kincseire, miközben a szokott úton fordult a szürke háztömbök közé. Napi rutin volt, hogy az esti műszak után, reggel nyolc óra tíz perckor haladt el a már játékra emberemlékezet óta nem használt telepi játszótér mellett, ahogy szintúgy rutin volt miként az ott bandázó kamaszok szidalmazták szórakozásból, s üres üvegekkel, illetve minden más kezük ügyébe kerülő, e nemes célra megfelelő alkalmatossággal hajigálták meg őt. Korábban lelkesebben igyekeztek megalázni hősünket, alkalmasint megütötték, meg is rugdosták, de a hetek, hónapok során csökkent érdeklődésük. Már csak a hintából fel sem emelve hátsó felüket repítettek felé pár otromba szót, pár követ, maguk sem tudván már, hogy miért is teszik ezt, s hogy miért nem okoz már nagyobb örömöt nekik a gyenge, különc, kótyagos kívülálló lealázásának kísérlete. Neki is jobban fájt korábban mindez, s próbálta kedves szavakkal bírni jobb kapcsolatra a fiatalokat, de már elfogytak szavai, s már csak csendesen mosolygott rájuk, ahogy kedves játszótársadra tennéd, kivel egy asztalnál ültök, de teljesen más játékszabályra emlékeztek.
Megnyomta a lift legfelső gombját, a tizediket, s míg nyikorogva utazott égi otthona felé, maga sem tudván miért, de le sem tudta venni szemét a sarokban bűzölgő vizelet tócsáról. Maga a szag nem volt rendkívüli, nem volt különböző a ház többi részétől, de valami nem e világi szépséget vélt felfedezni a félig száradt tócsában, ahogy meg-megrezzent a vén lift rázkódásától. Nem egyszerűen szeretett ebben a házban lakni, hanem ez volt mindene. Egy éve ment el Nagymamája, aki örökül hagyta rá ezt a lakást. Életét e mocskos, bűzlő lakás, és az asztalos üzem töltötte ki, ahol „Átvitel Technikai Managerként” dolgozott, legalábbis ahogy a nagyon röhögő munkatársai nevezték őt általában, ráragasztva e titulust. Sam pedig nap, mint nap, mosolyogva sugározva az elégedettség minden jelét, átvitt mindent, onnan, s oda, ahova csak, és amit csak mondtak neki. Szemetet szedett, söprögetett, kiment a boltba cigiért. Minimálbére mellett viszont volt egy megállapodása Főnökével. Bármit hazavihetett, amit szakmunkás társai már a kivitelezéseikre alkalmatlannak ítéltek, s vele az udvari szemetes konténerben helyeztettek el. S mivel ő megszállottan gyűjtögette innen kincseit, a cég vezetősége jelentős összeget spórolt, a szemét lényegesen ritkábban szükségessé váló ürítésével. Mondhatnánk, egy remekül működő szimbiózisban élt a hibbantnak titulált hősünk, s az őt kizsákmányoló vállalkozó.
Barátunk története rendkívül unalmasba is hajlana, az ő titka nélkül. Nagymamája temetésének másnapján szólt először az „Úr” hozzá. A sorsszerű, fájdalma csúcspontjára eső időzítés nyilván nagy befolyással volt a később történtekre, s megszállottsága kialakultára. Minden este, mielőtt dolgozni indult, szertartásosan elhelyezkedett a WC-n, s várta az ihletést. Az „Úr” pedig minden este ekkor hinté az igét. Sam könnyes szemmel hallgatta, keveset értvén e szavakból, de tudta, el nem mulaszthatja egy szavát sem. Elgondolkodni nem fáradt azon, hogy miért pont a WC-n szól hozzá a Mindenség Ura, de bizonyos volt benne, hogy a tizedik emeleten lakva, tán közelebb lehet az égi hanghoz, nagy-nagy szerencséjére. Azon a bizonyos első estén, gyászolván szeretett Nagymamáját, könnyes szemekkel ült az azóta hőn szeretett helyiségében, egészen más feladaton próbálván dolgozni, mikor megszólalt a hang. Az első rémület után, teljes figyelmét ennek szentelte. Az „Úr” tisztán, jól érthetően beszélt róla, hogy az ő családjában is fontos személyek dolgoztak a faiparban, mely információ hallatán a hideg futott végig Sam hátán. Beleborzongott a küldetés tudat lehetőségébe. Később az özönvízről, s egy bárka építéséről esett szó. Ezt követően napokig forgolódott, s nem tudott aludni, mígnem megszületett a terv.
Mivel éjszakás műszakban dolgozott munkahelyén, míg a szomszédok nappal voltak távol otthonuktól, így senkinek nem tűnt fel a zaj. Egy teljes éven keresztül hordta haza a faanyagot, maradék ragasztót, meggörbült szögeket, kiszakadt ponyvákat, törött szerszámokat, s nappal gigászi megszállottsággal dolgozott tervén. A nagyszoba lassan szűkösnek bizonyult, hát szintén ügyelve hogy ne csapjon nagy zajt, kibontva a közfalakat nyitotta egybe az ötvenkét négyzetmétert, s kizárólag azt a fennmaradó kb. egyet hagyta meg elszeparálva, ahol a kis, a nagy, s a még nagyobb dolgát végezni rendeltetett, ahol az „Úr” biztató szavát hallgatta, nap mint nap. Élete boldog és teljes volt. Az emberek kacagtak rajta, leköpték, gyakran megvető pillantásokkal illették elhanyagolt külsejét, a szemlélő számára érthetetlen, túlvilági zavart mosolyt tükröző tekintetét látván. Izgatott magába fordulásában, hite kiteljesedésében még kevésbé számított a külvilág, mint korábban. Átsiklott az apró, jelentéktelen dolgokon, mint az étkezés, a tisztálkodás, vagy az útját keresztező, sikítva fékező villamos. Ahogy nyilván a boldogságtól gyöngyöző szemétől nem vette észre, mikor egy megkésve kihelyezett tábla is hirdette, hogy a ház tizenegyedik emeletére a lift nem közlekedik, csak egy kis szűk lépcsőn lehet feljutni. Erre az emeletre egy mélyen vallásos idős pár költözött korábban, akik gyenge látásuk miatt, a tévézés helyett az egyházi rádiócsatornák hallgatását részesítették előnyben, mely az alsóbb szintekre a WC szagelszívóján keresztül kitűnő akusztikával hallatszott le. Minden egyes este.
Sam soha nem volt ilyen boldog. Még a faforgácsok tánca is lenyűgözte a seprűje előtt. Alkotottból alkotóvá lett, sodródóból maga lett a sodrás. Minden izgatott rezdülésében a számára gigászi és csodálatos alkotásán, az egész lakását kitöltő tákolmányon jártak gondolatai. Hazafelé sietett aznap, tervezvén hogy mit is csinosít még a világot majd megmentő, az „Úr” parancsára épített bárkáján, miközben az emberek veszett egerek módjára rohangáltak körülötte az utcán. Ő semmit sem hallott mindebből, nem érzékelt az emberek riadalmából. Mindenki időjárási anomáliákról, várható katasztrófákról, világvégéről beszélt.
Hatalmas mosollyal lépett ki a liftből, s lepődött meg az ott várakozó rendőrökön. Kiket a mégis a keltett zajjal megzavart szomszédok hívtak rá. Engedte be őket jóhiszeműsége teljességével, mutatva be csodás alkotását kéretlenül. Nézte értetlen a rendőrök zavartságát, miközben azok már a rádión valami egész másról üvöltöttek egymással. Simította végig szíve minden szeretetével a göcsörtös deszkákat… Majd eltávolodva a valóságtól, nem e világi örömmel arcán csapódott feje a betonfalnak, zuhant a mélybe a rémült, üvöltő rendőröstül, összetákolt bárkástul, unottan reccsenő, fáradt panelházastul, s merültek el, a mindent elsöprő özönvíz, végső ölelésében.
Ha nem akarsz lemaradni:
Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!
Legfrissebb történetek:
2024-11-19
|
Novella
Édesanyja és unokabátyja szexualitásának egy kislányra gyakorolt hatása.
2024-11-18
|
Novella
Egy tanárnő igyekszik meggyőzni tanítványát, végül saját csapdájába esik.
2024-11-17
|
Novella
A helyszín Argentína.Miguel és párja Sofia életük versenyére készülnek.Vajon győzelmet vagy...
2024-11-11
|
Egyéb
Carlos mindent kézben tartott... amíg nem találkozott Angelinával…
2024-11-09
|
Merengő
A végtelen univerzumban nehéz megtalálni a körömlakkot, Gininek azonban sikerült. A vörös,...
Friss hozzászólások
Legnépszerűbb írások:
2010-09-23
|
Egyéb
Barbara, Kedves!<br />
A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Hasonló történetek
Csöngettek!
Kinéztem az ablakon és látom, hogy a fényes nyúlványokkal érkező ismerősöm ott ácsorog az ajtó előtt gúnyos mosollyal a szája szegletén. Mit tehetnék, beengedem és hagyom, hogy megtegye, amiért jött. Az ajtó kinyílik és belép rajta Ő...
Kinéztem az ablakon és látom, hogy a fényes nyúlványokkal érkező ismerősöm ott ácsorog az ajtó előtt gúnyos mosollyal a szája szegletén. Mit tehetnék, beengedem és hagyom, hogy megtegye, amiért jött. Az ajtó kinyílik és belép rajta Ő...
Hjajj de szép, jujj de formás lanka. Se nem körte, nem is alma az alakja. Ott a kettő közt, kecses rádiuszok halma...
Hozzászólások
Örvendek hogy tetszett.