Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
fordítás .... Eredeti történet: GESPRÄCHE .... Szerző: MixedPickles .... Literotica; 2015<br...
Szandra első felnőttfilmjét forgatja.A forgatás jól sikerül partnerével Márkkal kiválóan együtt...
Mia a 33 éves modell most elmeséli nekünk élete egyedi és egyben legszörnyűbb élményét.
Szeveroonyezsszkben hullott a hó, Vasilisa a 20 éves lány teát főzött a szamovárban. Barna,...
Az életünk során rengeteg kapcsolatot hozunk létre és szakítunk meg. Ezek olyan utakra sodornak...
Friss hozzászólások
Logan Ne'ran: köszönöm szépen :)
2024-11-05 20:11
alttpg: Nagyon jó feleség megosztó tör...
2024-11-05 16:52
tejbenrizs: Ennek több változatát is olvas...
2024-11-04 18:41
laci78: szerintem inkább ne, mert túl...
2024-11-04 07:24
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Humán habitus avagy ember tervez, ember végez?

Köztudott, hogy az ember az egyetlen olyan lény a Földön, amely környezetét saját és közösségének igényei érdekében képes alakítani. Ezt a tulajdonságot tekinthetjük társadalmunk alappillérének. A kezdet kezdetén mindez egyetlen célt szolgált: a túlélést. Napjainkra azonban igencsak megváltozott a helyzet.

Aznap valahogy nem találtam a helyem sehol, s úgy döntöttem meglátogatom azt a helyet, ahol gyerekkorom egy részét töltöttem. Kerékpárra pattantam tehát, s eltekertem az otthonomtól nem is olyan messze lévő Gaja patakhoz. Kellemes tavaszi nap volt. Legurultam egészen a kis folyó partjáig, s ott leheveredtem a fűbe. Eszembe jutott, amikor hatéves koromban ugyanitt sikongatva játszottam az édesapám által fogott halacskával, s értetlenkedve figyeltem, ahogy a kis fényes gúnyás lény fickándozva próbál visszakerülni a vízbe. Felnéztem az égre, ahonnan a Nap égi mecénásként szórta a Földre megannyi arany sugarát. Elgondolkoztam azon, hogy vajon megérdemeljük-e ezt a kegyes ajándékot? Hirtelen jött bűntudatomban inkább lekuporodtam egy közeli vén fűzfa árnyékába. Erre a fára is emlékszem jól.

Rengetegszer másztam fel óriási ágaira, s innen figyeltem a közeli vasúti síneken elrobogó vonatot. Hatalmas koronája paszományos ködmönként takarta vastag törzsét. De most inkább a földön ülve figyeltem egy feketerigó párt, amint hangos éneklés közepette ugráltak egyik ágról a másikra. Tekintetem ezután a patak csillogó vízére siklott. Kicsiny folyócska a Gaja, egy jobb sportoló képes lenne egyik partjáról a másikra szökkenni. A két partot azonban kis kihagyásokkal katonás rendben álló nád és sás övezte. Ide rejtette el fészkét a nádi billegető és még sok más énekesmadár is. A nádfal tövében a sekély vízben kövér békák terpeszkedtek, s mint hiú művészek, az alkalmas pillanatra várva tartogatták éneküket. Beljebb a meder közepénél, ha az ember csendben figyelt, meg-megpillanthatott egy-egy elcikázó halat.

S hirtelen megérkezett a táj uzsorása, a szél. A vén fűz ködmönét jól meglengette, mintha zsebéből akarná kilopni a tartozást. A nád is gyorsan verbunkba kezdett, s jobbra, balra dülöngélve járták a táncot, melyhez a talpalávalót a béka-kórus szolgáltatta. De ahogy jött, úgy ment is tovább a szél, s nyomába nem hagyott mást, csak a hangos béka hadat és persze engem a gondolataimmal. Lassan feltápászkodtam a fűből, búcsúpillantást vetettem a folyóra, felültem a kerékpárra és hazatekertem.

Késő ősz volt már, mikor újra kimentem a Gaja partra. Most azonban más volt minden. A kitaposott ösvényen sétálva feltűnt, hogy a vasúti töltésen túlról fekete füst száll fel. Nem tulajdonítottam nagy jelentőséget a dolognak, hiszen régóta járják a környéket hajléktalanok, akik rendszeresen gyújtanak tüzeket s égetnek el mindenféle szemetet, amelynek fanyar füstje gyakran elszáll a lakótelepig. Mikor felkaptattam a töltésre és tekintetemmel körbepásztáztam a tájat, a lélegzetem is elállt. Hatalmas munkagépek dübörögtek a kis folyó partján, óriási kerekük mély barázdát vágott az eddig fűvel borított talajon. A kipufogójukból áradó füstöt láttam a töltés mögül. Megálltam a Gaját a Palotavárosi-tavakkal összekötő zsilipnél, s onnan figyeltem a mintegy kőhajításnyira lévő vasúti hídnál folyó munkálatokat. Markolók hada dolgozott azon, hogy homokzsákokkal megrekesszék a patakot. A hideg idő ellenére lengén öltözött, napbarnított bőrű férfiak álldogáltak a folyó partján, s szerszámaikra támaszkodva diskuráltak.

Leereszkedtem a vizes fűtől csúszós rézsün és odaléptem a munkásokhoz.
- Mi épül itt? – kérdeztem kicsit bátortalanul.
- Gát – jött a rövid válasz – Mert ki kell építeni a meder alját.
- Arra miért van szükség? – pislogtam a férfira értetlenül.
- Biztos a híd miatt – válaszolta az egyik és köpött egyet, bizonyára azért, hogy tudassa velem, hogy neki semmi köze a miértekhez, ő csak „parancsot” teljesít. Kis várakozás után bólintottam és beláttam, hogy ezektől az emberektől bizony kielégítő választ nem kapok. Sehogy se fért a fejembe, hogy miért csak most jutott eszükbe, hogy mindezt megcsinálják. Hiszen a híd már réges-rég itt áll és a Gaja sem most költözött ide… Elmélkedésemből egy öltönyös úriember zökkentett ki, aki épp akkor érkezhetett. Fényesre pucolt cipőjével úgy lépkedett a sáros talajon, mintha tojásokon járna. Fekete öltöny volt rajta és díszes nyakkendő. Először átsétált a vasúti hídon, ahol pár percet eltöltött azzal – ha már újra szilárd talaj volt a talpa alatt – hogy cipőjéről letörölje a rátapadt sár egy részét. Miután a túlparton megbeszélt valamit az egyik munkagép sofőrjével visszatipegett a sáros valóságba. Intett pár munkásnak, akik gumicsizmájukkal végigcuppogtak a legnagyobb pocsolyákon is. Az öltönyös úriember pedig odaállt mellém a fűre, s bőszen törölgetni kezdte lábbelijét. Elérkezettnek láttam az időt az eddig visszafojtott kérdéseim feltételére.

- Elnézést! – szólítottam meg a férfit és azon töprengtem, hogy vajon illik-e valakit megzavarni ilyen nagy és nemes munka közepette – Azt szeretném megkérdezni, hogy miért van szükség a folyó medrének kikövezésére? – A férfi felegyenesedett, elhajította a sáros zsebkendőt mellyel eddig harcát vívta, s értetlenül nézett rám. Pár másodpercig gondolkodott majd egy jól megfontolt kitérő válasszal állt elő:
- Én csak egy alvállalkozó vagyok. Nem tudom, hogy a fővállalkozónak illetve a megrendelőnek mi a szándéka mindezzel. Én csak azt csinálom, amivel megbíznak. – nem hittem volna, hogy egy olyan ember, aki jópár beosztott felett áll, nem tudja, hogy az embereinek miért is kell az adott munkaműveletet elvégeznie. – Délután kijön majd a fővállalkozó, hogy eldöntse, hol álljon majd a daru. Ha nagyon érdekel, hogy mi miért történik, akkor kérdezd majd meg tőle – mondta gúnyosan, s elsétált a töltés túloldalán várakozó kocsijához. Eközben a túloldalon láncfűrész motorja bőgött fel, s pár másodperccel később a vén fűzfa derekába vágott. Később drótból font kötelet hoztak, ráhurkolták a legvastagabb ágára és egy markolóval ledöntötték a büszke fát. Én pedig álltam ott, a folyó túlpartján, s csendben néztem, ahogy az emlékeimet pusztítják.

Késő délután volt már, mire újra kihajtott engem a kíváncsiságom a patakpartra. Rengeteg ember nyüzsgött a vasúti hídnál. A munkásruhába öltözött embereket pár elegáns úr irányítgatta. Fent a hídon pedig egész csoport hivatalnok állhatott, hiszen percenként villant egy fényképész vakuja, s egyikőjük külön állt a többitől és vad gesztikulálás közepette magyarázott nekik. Amit mondott minden bizonnyal tetszhetett a hallgatóságnak, hiszen vastapssal jutalmazták a szónokot. A beszéd végeztével a csapat átbukdácsolt a sártengeren, ahova kizárólag őmiattuk a munkások különböző építkezésekből megmaradt fahulladékot szórtak, s eltűntek autóikban. Mosolyogva jegyeztem meg magamban, hogy a természet számára még a fővállalkozó és a megrendelő is csak ember, akinek ugyanúgy sáros lesz a cipője, ha pocsolyába lép.

Munkás csapat baktatott felém gumicsizmában, lapáttal a vállukon. Nem voltak többen tíznél. Mindenféle ember volt köztük: alacsony, magas, kövér, sovány, öreg és fiatal. Sőt, ez utóbbi nagy hanggal panaszkodott a többinek:
- Minek kellett azt a fát kivágni, ha egyszer nem ott lesz a daru? – kérdezte magából kikelve.
- Mert azt hitték, hogy ott lesz a legjobb helye. De kiderült, hogy a fa gyökerei miatt nem lehet majd vízszintesbe hozni a talajt így a daru se tudna ott letalpalni – magyarázta az egyik öreg.
- Gondolkodhattak volna előre is! – mondta villámló szemekkel a fiatal és
rántott egyet a vállán hintázó lapáton.
- Majd ha megöregszel megtanulsz belenyugodni a dolgokba – mondta az ősz hajú elől és elkezdték kimerni a vizet a mederből.

Mindvégig abban a tévhitben éltem tehát, hogy az ember a kor előrehaladtával bölcsebb lesz, nem pedig felelőtlenebb. Mi már csak ilyenek vagyunk: megtervezünk valamit, amelynek szándéka az esetek többségében jó ugyan, de a következményekkel nem számolunk. S hogy mi van azokkal, akik nem értenek egyet egyes döntésekkel? Nos, azoknak a hangja elvész abban a tömegben, amely a kényelmesség miatt inkább választja azt az utat, amelyet más mutat, mint azt, amelyre gondolkodás útján találnának rá. Hiszen mennyivel jobb lett volna, ha – mint ahogy a fiatal munkás is mondta – előre gondolkodtak volna? Akkor még most is állhatna a vén fűz, s persze a darunak is találtak alkalmas helyet.

Azóta is sokszor leballagok a Gajára, s gyakran elmerengek a fodrozódó vizet nézve. S immár hiába figyelek csendben, nem látok elsuhanó halakat, s nem hallom a fűzfalevél zizegését mikor a szél elsuhan a táj felett, s nincs már horgász sem a Gaján. Nincs más, csak egy kiépített folyószakasz, ahova estefelé tizenévesek járnak cigarettázni és a hídra firkálni. No meg persze itt van a hideg szél, aki immár senkitől sem tudja beszedni az árendát. S gondolatban látom amint az Isten megrázza fejét, s egy nagy-nagy listán, melyen az emberi műveket jegyzi, s kihúzza a kis Gaját.
Hasonló történetek
4449
Elkezdtünk beszélgetni, kiderült hogy a neve Laci, és hogy 21 éves. Nagyon megtetszett nekem, és úgy éreztem, hogy én is neki. Ahogy beszélgettünk, egyszer csak a keze a lábamon volt, és simogatott, nagyon jól esett, már akkor éreztem, hogy köztünk nem lehet csak egy kaland, ennél több kell nekünk...
3968
Hirtelen ágrecsegést hallottak. Felkapták íjaikat, hogy rögtön lőni tudjanak a medvére. De a bokrokból három ló tűnt elő. Az egyiken Nabaha, a másikon Jeny ült a harmadikat meg kötőféken vezették. A két lány teljesen ki volt pirulva. Ruhájuk rendezetlen volt...
Hozzászólások
További hozzászólások »
Lord Scipio ·
Székesfehérváron lakok.

Köszönöm a hozzászólásokat!
No0oB ·
Jahm. Én oda járok iskolába, idén utoljára. A Gaja nagyon mocskos, ajánlom fentebb kalandozni benne. Bírnám, ha Vasváris lennél. Melyik suliba jársz/hol dolgozol?

Beütne, ha ismernélek.

Lord Scipio ·
Nem vagyok Vasváris :-) Nincs is onnan ismerősöm (sajnos?)

A történet lényegének pedig inkább amolyan társadalmi látlelet kicsengést szántam, mint a pusztulás mértékének költői brázolását.


Üdv.: Scipio

AmandaAdmin ·
Kedves Felhasználók! A tortenetek csapata új társkereső oldalt indított. Ismerkedés meleg férfiaknak: WWW.BOYSXX.SITE Ismerkedés heteroszexuálisoknak: WWW.TEENSFK.SITE Ezer erotikus történetet gyűjtenek össze ott, vannak ismeretségek és kommunikáció. Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon. Az ingyenes regisztráció továbbra is nyitva áll

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: