Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
Fordítás …. Eredeti történet: THE COLD CASE OF THE PIERCED WOMAN .... Szerző: Ronde .... Literotica;...
A mostani történetem az erotikustól a fantasy-ig terjed, benne bdsm és egyéb elemekkel. Jó...
Korábbi két történetemmel párhuzamosan fut a történet.
Fordítás …. Eredeti történet: COLD CASES AND HOT NIGHTS …. Szerző: Ronde ... Literotica; 2023<br...
Ketten különleges születésnapi ajándékot kapnak. Egy showműsor felejthetetlen zárószámmal...
Friss hozzászólások
laci78: borzalmas, bing-szintű fordítá...
2024-04-25 16:07
Materdoloroza: Nekem is tetszik. Sajnálom, ho...
2024-04-25 12:54
kaliban: Ez nagyon jó lett! Gratulálok!
2024-04-24 16:25
kaliban: A sztori jó, megért volna egy...
2024-04-24 16:00
kaliban: Továbbra is tetszik! Várom a f...
2024-04-24 13:37
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Harry Potter és a Varázslók Háborúja 14

14. fejezet
A tükör mögött

A Kóbor Grimbusz hangosan durranva, óriási rándulásokkal száguldott végig egész Anglián, mindig más országrészen haladt, ahogy épp a sorra következő utas parancsolta az úti célt. Harry, Ron és Mr Weasley előtt egy öklendező házaspár és egy síri nyugodt, sápatag alak várakozott, akiről, ha nem lenne nappal, Harry biztosra vette volna, hogy vámpír.
A buszt most is a vén, szemüveges, vaksi Ernie Prang vezette, de a jegykezelő Stan Shunpike helyett egy kissé loboncos hajú, erősen kifestett, fiatal boszorkány fogadta az embereket, aki alig húsz éves lehetett Harry megítélése szerint. A lány nyakán fekete sárkány alakú tetoválás látszott, egyfolytában rágózott, és volt egy bosszantó szokása: szüntelenül Harryt bámulta vigyorogva, akinek most egy csepp kedve sem volt ahhoz, hogy valami elfuserált Walpurgis Leányai - megszállott boszorkány kérdezgesse, hogy ő-e a Kiválasztott…

A mágikus jármű lefékezett a Prewett-házhoz vezető domb lábánál, Harry, Ron és Mr Weasley pedig gyorsan kiszálltak – el akarták hagyni a rángatózó járművet minél hamarabb. Ezzel nem voltak egyedül, egy előttük leszálló idős hölgy ugyanis a reggelijével terítette be a busz első emeletének tetemes részét.
A domb megmászása előtt Harryre még várt egy kellemetlenség: a mágikus határvonal átlépése. Hiába készült fel, fáradtsága miatt nehezebben viselte el a homlokába nyilalló fájdalmat, és összegörnyedt. Ron azonnal támogatólag átkarolta, amíg Harry látása kitisztult. Mr Weasley is visszaszaladt hozzá.
- Mi baj Harry, rosszul vagy? – kérdezte a férfi aggódva.
- Semmi gond, Mr Weasley – hárította el a további kérdéseket Harry. – Ez normális, a vonal miatt van…
- Ó, értem… - Mr Weasley együttérzően nézett a fiúra és a hármas lassan elindult a dombtető felé. – Miért nem szóltál, hogy ezt okozza?
- Azért mert semmi értelme. A vonal remekül működik, és ennyit elviselek – még többet is, ha a főhadiszállásról van szó.
Mr Weasley komoran bólogatott, a hármas pedig lassan felért a tetőre.
A házban a bent lévők egy emberként szaladtak eléjük, s hamar kiderült, hogy a reggeli közben hallgatták a Varázsszem Rádió adását, innen értesültek a történtekről.
Hermione és Mrs Weasley rémült meg a legjobban, mikor meghallották, hogy Harry is érintve volt a támadásban, s mikor meglátták a poros, véres, rekedt, begyulladt szemű fiút, rögtön a segítségére siettek – bár Harry ezt udvariasan elhárította. Mikor biztosította róla a sürgő-forgó Mrs Weasleyt, hogy nem fog összeesni, vagy elvérezni, az asszony elzavarta fürdeni.
Harry jó egy órát töltött tisztálkodással, a fránya por makacsul tapadt a bőréhez, Harry minél gyorsabban szeretett volna megszabadulni tőle. Annyi lélekjelenléte viszont volt, hogy gondoljon a jövőre. Az aurorok súlyos kudarcát látva Harry gyanította, hogy a varázslók nem tudtak eddig erről a különleges porról, ami megakadályozza, hogy átkot szórjanak. Ezért kiöntötte az egyik – már majdnem üres – arcszeszes üvegcse tartalmát, és beleszórt néhány szemet a porból, ami a füle mögött és kusza hajában rejtőzött.
Habár a fürdés megszabadította Harryt a kosztól, a nyomasztó érzést, mely az átriumban történt incidens óta környékezte, nem sikerült lemosnia. Harry borús kedve egész ebédidő alatt és a délután nagy részében is megmaradt, de ezt igyekezett eltitkolni barátai elől.
A Főnix Rendje jelenlévő tagjait legjobban a titokzatos por és a támadás részletei érdekeltek, amikről Harry rezzenéstelen arccal beszámolt.

Ron eközben Hermione emlékeztetésére visszaadta apjának a szerelőtáskát, amit a Black-házban felejtett. Mr Weasley hálásan megköszönte fiának a figyelmességet, és kinyitotta a táskát, hogy megszemlélje becses szerszámait, melyekkel a remek repülő Ford Angliát is átalakította. Mr Weasley felvilágosította róla a két fiút, és a náluk még jobban érdeklődő Hermionét, hogy bonyolult mugli gépeket nem lehet egyszerűen elvarázsolni a mágikus-elektromos ellentét miatt.
- Heh, a régi jó csőkulcsom… - tartotta Mr Weasley a fény felé az elvarázsolt szerszámot, mely folyton változtatta a méretét. Mikor a lámpás fénye a csőkulcs szárára esett, Mr Weasley összevonta a szemöldökét, és közelebbről nézte meg azt.
- Várj csak, Ron! – szólt a férfi meglepetten. – Ez nem az én holmim.
- Mi?
- Nem az enyém, és… - elővett egy kis kalapácsot és az ujjai közt forgatta -… ez sem. Egyik sem! Ez valaki másé.
Ron és Harry is ráncolták a homlokukat.
- Honnan tudod? – kérdezte szkeptikusan a vörös hajú fiú. – Egyik szerszám olyan, mint a másik.
- Ezek a szerszámok meg vannak jelölve. Figyeld! – mutatta Mr Weasley a csőkulcs és a kalapács szárát a fiúknak. Azokon egy hosszú szám volt feltüntetve. – Az én szerszámaimat magam csináltam, mikor kellett az autóhoz, és sosem számoztam meg őket. Mért tettem volna? – mosolyodott el Mr Weasley.
- De sebaj, Ron, nagyon hálás vagyok! A régieket is elhagytam valahol, úgyhogy egyszer majd hasznát vehetem még ezeknek. Talán.
Azzal felállt, összepakolta a táska tartalmát és levitte a pincébe.
Estébe hajlott már az idő, mikor megérkezett Lupin, Mordon és Tonks, s nyomban Harrynek estek, hogy beszámolót kapjanak elsőkézből. Mr Weasley azonban lehűtötte őket, és valamit súgott Lupin fülébe, amitől az előbb halványan elmosolyodott, majd a három jó baráthoz fordult.
- Gyertek utánam – adta ki mosolyogva az utasítást Lupin, Harryék pedig megvonták a vállukat és követték. – Muriel, felmennénk a dolgozószobádba, nem gond?
- Nem, menjetek csak – hagyta rá a néni, és máris visszafordult egy fekete könyvhöz, amibe eddig temetkezett.
Lupin Harryvel, Ronnal, Hermionéval, Mr Weasleyvel és a két aurorral felment a lépcsőn és jobbra fordulva benyitott a titokzatos dolgozószobába, ahol a Főnix Rendje tagjai a kihallgathatatlan, láthatatlan megbeszéléseiket tartották. A szoba falainak minden szabad felületén tükrök lógtak, kissé zavarba ejtő volt Harrynek, hogy bármerre is fordult, a saját és barátai arca köszöntött vissza rá.
Miután a hátul haladó Mordon becsukta maga mögött az ajtót, Lupin előhúzta a pálcáját és Harryék meglepetésére az íróasztallal szemben álló hatalmas, embermagasságú tükörre szegezte.
- Speculum Aperitur! – hangzott a sosem hallott bűbáj, s a követező pillanatba a nagy tükrön eltűnt a hét ember képe, és mögötte egy tágas, világos mező jelent meg.

Harryék szájtátva meredtek a jelenségre, nem úgy Lupin, aki teketóriázás nélkül a tükör elé lépett és egyszerűen átsétált rajta, teljesen természetes mozdulattal, mintha csak egy ajtó állna előtte, ami a szabadba vezet. Lupin a tükrön túlról nézett Harryékre.
- Na, gyerünk fiúk! – recsegte Mordon, és hátba bökte Harryt sétabotja végével.
Harry kinyújtotta kezét és megpróbálta megérinteni az üveget, de ahol annak lennie kellett volna, semmit sem érzett. A keze akadálytalanul haladt el a tükörkeret között, a lába, az arca, s végül teljes egészében átlépett a tükrön.
A napfényben fürdő mezőn találta magát, körös-körül dombok, messzebb hegyek, másfelé a tenger látszott. Gyenge szél lengedezett és madárcsicsergés hangja hallatszott. Ahol a tükör állt árván a tisztás közepén, mögötte eltűnt a ház, a fal, minden. Csak a tükörben látszódott a dolgozószoba és az elképedt Ron és Hermione, akik most készültek átlépni a titokzatos átjárón.
- Mond, hol a csudában vagyunk? – kérdezte Harry a ravaszul mosolygó Lupintól, aki zsebre tett kézzel álldogált.
Csak akkor készült válaszolni, mikor már Ron, Hermione és a többiek is beléptek, s Mordon ugyanazzal a bűbájjal lezárta a tükröt. Most csak a mező és Harryék képe látszódott benne, nyoma sem volt a dolgozószobának.
- Ez egy átjáró? – kérdezte Hermione, mikor Lupin már nyitotta a száját, hogy megmagyarázza a jelenséget. – Biztosan jó messzire kerültünk otthonról, mert ilyen szép az idő...
- Az igazság az, hogy sehová sem mentetek – válaszolta Lupin.
- De… de hát, ez akkor nem egy átjáró volt, mint a 9 és ¾ -ik vágányra vezető fal?
- Nem, Hermione, ez egy Tükörvilág. Nem mentünk sehova, a tükörben vagyunk. Ez a legbiztonságosabb hely, ahol megbeszélhetjük a Főnix Rendje feladatait. Senki sem tud kihallgatni minket.
Hermione tátott szájjal hallgatta a felvilágosítást, és úgy nézett, mint aki nem akar hinni a fülének.
- Én sosem hallottam ilyesmiről… Soha, egyetlen könyvben sem írtak ilyen tükrökről…
- Nesze neked könyvek – szólt közbe Ron, s Hermionétól egy lenéző pillantást kapott.
- Nem csodálom, hogy egy könyvben se olvastál erről – vette át a szót Tonks, aki a tavaszi réthez remekül passzoló fűzöld hajjal állt a tükör mellett. – Ezt a bűbájt Muriel néni találta fel, mikor a Misztériumügyi Főosztályon dolgozott.
Most Mordon nézett úgy, mint akinek nem világos valami.
- Azt hittem, hogy a Misztériumügyi csak tanulásra, vizsgálgatásra van létrehozva, nem fejlesztésekre…
- Így van, Rémszem – felelte Mr Weasley -, Muriel a tükörnyitó varázslatot csak a munkája segítésére hozta létre – legalábbis nekem ezt mesélte, mikor először jöttünk ide.
Harry is zsebre tette a kezét, akárcsak Lupin és körbejárta a dombtetőt. Pár lépés után lehajolt és a puszta földet kezdte vizsgálgatni, de ujjai közül teljesen természetes, fekete föld pergett ki.
- Azt mondod, hogy mindez csak varázslat? – nézett fel Lupinra. – Nem valódi?
- Ahogy vesszük… - jelentette ki titokzatoskodva a férfi és megvakarta őszes hajjal borított fejét. – Tudjátok, valójában nem a tükör itt a különleges, csak a bűbáj. Ez a bűbáj minden olyan tükrön működik, amit Muriel Prewett készített. A tükrei nagyon keresettek voltak, még jobban, mint a baglyai… Szinte minden varázslóháztartásban megtalálhatók ezek.
- Akkor a bűbáj hozta létre ezt a helyet? Akkor jött létre, mikor kimondtad azt a Special… izé…
- Speculum Aperitur – javította ki Lupin mosolyogva. – Igen, a bűbáj hozza létre a Tükörvilágot, bármilyen mágikus tükörben. És te döntheted el, hogy milyen helyet akarsz létrehozni. Gondoltam, ez mindenkinek tetszeni fog, hiszen már jó ideje nem volt részünk ilyen tiszta égben és napsütésben… - Lupin felnézett a ragyogó kék égre, majd fogta magát és leült a fűre.
Harry, Ron és Hermione ugyanígy tettek, Mordon és Mr Weasley állva maradtak, Tonks pedig egyenesen elhemperedett a dús növényzetben, haja teljesen belesimult környezetébe.
- Azt hiszem, meg kellene beszélnünk, hogy mire jutottunk eddig, Harry – vetette fel Hermione és kitépett egy fűszálat, amivel játékosan bökdöste a földet.
Harry bólintott és lassan belefogott a mesélésbe – elmondta, mit tudtak meg Rose Montgomeryről, a horcrux-áról, és mit mondott neki a kobold, mikor a porfelhőben viaskodott vele. Lupin itt rászólt, hogy térjenek vissza a horcruxokhoz, mert most az elsőbbséget élvez, de Harry nehezen tudott elszakadni a történtektől.

Harry után Mordon ismét elmesélte, ezúttal a többieknek is, hogy mit derített ki a pecsétnyomóról, ami általános döbbenetet váltott ki Tonksból és Mr Weasleyből, Lupin ezzel szemben nem lepődött meg túlságosan.
Mordon után Mr Weasley adott számot a nyomozás menetéről:
- Rögtön megvizsgáltam a szobrot, az első adandó alkalommal, de… nem volt semmi mágikus tulajdonsága. És meg kell, hogy mondjam, elég valószínűtlen, hogy azt a szobrot Hollóháti Hedvig készítette volna. Ez csak egy hangzatos mendemonda.
Hermione elcsüggedt, de nyomban ez után következett Tonks és Lupin beszámolója.
- Végigjártuk a múzeumokat és irattárakat, hogy nyomokra bukkanjunk, ahogy tanácsoltad. Találtunk is néhány bíztató jelet… - Harryék arca egy csapásra felderült. – A legvalószínűbb egy tökéletes épségben maradt talár, amit Hollóháti Hedvig hordott – állítólag. Azért gyanakszunk erre, mert az ötvenes években ellopták, méghozzá nem más, mint egy Valter Wildung nevű bűnöző, aki pár évvel az után beállt a halálfalók közé.
- Valter Wildung? – kapta fel a fejét Ron. – A mugli-ivadék-vadász?
Tonks bólogatott.
- Valószínű, hogy Tudodki parancsára lopta el. Abban az időben Tudodki még nem állt körözés alatt, tehát a piszkos üzelmeihez a mágus alvilágot kellett segítségül hívnia – vagy épp megfenyegetnie, ki tudja?
- A ruha tehát eltűnt – vette át a szót Lupin -, de pár évvel ezelőtt csak úgy felbukkant egy árverésen, ahol egy halott varázsló tulajdonai kerültek kalapács alá. Fogalmuk se volt, hogy kié volt a ruha, hiszen akkor nem csak hetvenöt galleon, kilenc sarlóért adták volna el…
- És kinél van most? – kérdezte izgatottan Hermione.
- Nem tudjuk, de rá fogunk jönni. Megvan az árverésre jelentkezők névsora és sorban meg kell keresnünk mindegyiküket. Ez sokáig fog tartani, mert a listán negyvenkét név szerepel… De meg fogjuk találni – fejezte be bíztatóan a férfi.
Harry, Ron, Hermione és a többi jelenlévő összegezte magában a hallottakat.
- Végül is logikus – mondta egyszerre Ron. – Ha Voldemort… (-Jaj, fiam, már te is? – bukott ki Mr Weasleyből, de Ron figyelmen kívül hagyta)… horcruxot csinált a ruhából, és bárki felveszi azt a göncöt, akkor annyi neki. Kiszívja belőle az életerőt, vagy irányítja, mint Ginnyt a napló.
Harryék egyetértően hümmögtek.
- Mit gondolsz Remus, meddig fog tartani ez az egész? – kérdezte Harry.
- Mért, már unod? – szólt közbe Mordon, és mindenkiből kitört a nevetés.
Harry mosolyogva megcsóválta a fejét.
- Nem tudom Harry. Ki tudná? – mondta Lupin. – Talán egy hónap és a ruha nyomára bukkanunk… A kígyó is akármikor sorra kerülhet, ráadásul bevontuk az aurorokat, hogy keressék Voldemort kígyóját, mondván, hogy azokkal jut be a lezárt helyekre, védett épületekbe.
- „Vérdíj” van a dög fején – vigyorgott Tonks.
- Igen, és ha ez a Montgomery elvezethet a serleghez, akkor nagyon jól állunk. Jut eszembe, javaslom, hogy nézzetek körül Roxfortban, ott talán találtok róla valamit.
- Igen, erre már mi is gondoltunk – helyeselt Harry. – Megkérem Ginnyt, hogy nézzen utána.
- Remek – csapta össze kérges tenyerét Mordon. – Egy nyomozásban nem lehet jóslatokba bocsátkozni, de jól halad az ügy. Három horcrux, és mindháromnál nyomon vagyunk.
- Aztán utána jön a neheze – tette hozzá Ron szerencsétlen képpel.
Harrynek hirtelen megint az a zavaró érzése támadt, hogy a torkában dobog a szíve.
- Mi a baj, Harry? – kérdezte Lupin, ahogy a fiúra pillantott.
Harry nem tudta hirtelen, mit mondjon. Nagyon is tisztában volt vele, hogy milyen gond nyomasztja a lelkét, de nem tudta, hogy miként mondja el ezt barátainak – és egyáltalán, hogy elmondja-e.
- Harry? – szólt Hermione és óvatosan a fiú vállára tette a kezét.

Harry körbenézett barátai arcán és, akár a villany felkapcsolása, olyan hirtelen döntötte el, hogy el kell mondania nekik, mi zavarja a legjobban. Annál is inkább, mert életek múlhatnak rajta, hogy tudják. Egyszer-kétszer hangtalanul hápogott, majd kinyögött egy esetlen szót:
- A kobold…
- Mi van vele? – vonta fel a szemöldökét Tonks, és látszott az arckifejezésén, hogy a reggeli támadás még sokszor elő fog kerülni a Főnix Rendje megbeszélésein.
- Nem az a lényeg, hogy mit mondott… - Harry lehajtotta a fejét, és zavarában kapirgálni kezdte a földöt. – Hanem az, hogy mit csinált. Legyőzött, de úgy, hogy esélyem se volt ellene. És nem ez volt az első eset, hogy… hogy olyan helyzetbe kerültem, amiben semmit se tudtam tenni.
Harryből egyszerre ömleni kezdtek a szavak, a többiek pedig figyelmesen hallgatták.
- Mikor júniusban Piton után rohantam azon az estén, Hagrid kunyhójánál értem utol. És semmit se tudtam tenni ellene, semmit! Minden egyes átkomat visszaverte. És most ez a kobold is… nem tudtam varázsolni a porfelhőben, de nem ez volt a baj. Mikor leütött és a torkomhoz tartotta a kést… (Hermione itt felsikkantott, Mr Weasley pedig nyitva felejtette a száját)… én megrémültem. Féltem, komolyan…
- Harry, ez teljesen természetes, mindenki félt volna – rázta meg a fejét Lupin. - Én is féltem volna, Mordon is, mindenki.
- Nem, nem erről van szó! – csattant fel Harry és felpattant a földről. Idegesen tett néhány lépést a zöld gyepen. Barátai minden lépését, minden ideges lélegzetvételét figyelték. – Mit fogok tenni Voldemort ellen, ha még egy kobold is kifog rajtam? Nem az az érdekes, hogy az a kobold elintézte Scrimgeurt, Caramelt, meg az aurorokat. Az a baj, hogy engem intézett el, amikor az lenne a dolgom, hogy legyőzzem Voldemortot, de ez képtelenség! – Harry a végén már kiabált és tehetetlen dühében a földbe rúgott.
Barátai, Mr Weasley, Tonks és Mordon csendben nézték, ahogy kiadja magából a félelmeit, egyedül Lupin volt, aki megelégelte a szóáradatot. Felállt és megragadta Harry vállát, kényszerítve, hogy az a szemébe nézzen. Harry kelletlenül Lupinra függesztette a tekintetét.
- Jól mondod, az lenne a dolgod, hogy legyőzd Voldemortot! – szólt csendes-szigorúan a férfi. – És nem az, hogy azt mondd, képtelenség! Semmi sem képtelenség, Harry, csak akarni kell és nem feladni. Sohasem feladni!
- Én akarom Remus, ezt már Dumbledore is megértette velem! – mondta letörten Harry. – De Voldemort mögött hetvenévnyi tudás van, mögöttem meg tizenhét. Ez… ez behozhatatlan…
- Ki mondta, hogy párbajban kell legyőznöd Tudodkit, Harry? – tette fel a kérdést Mr Weasley. – Nem csak párbajban lehet elintézni valakit. A győzelemnek nagyon sok módja van…
- Igen, és Tudodki sem tud mindent – fűzte tovább Tonks. – Neki is megvannak a gyenge pontjai, csak meg kell találnod őket.
Harry kitépte magát Lupin karjai közül és idegesen beletúrt fekete hajába.
- Ismerem a gyenge pontjait… - mondta kelletlenül. – Csak nem tudom kihasználni. És itt van a másik bajom, Remus: semmiben se vagyok kiemelkedően jó – na jó, leszámítva a kviddicset… De nézd meg Hermionét!
A lány meglepetten felkapta a fejét. Harry folytatta.
- Hermione átváltoztatástanból a legeslegjobb, annyira, hogy még a legtöbb halálfalónál is ügyesebb. Ron pedig bűbájtanból jobb nálam… Az egyetlen, amiben én vagyok a legjobb, az a sötét varázslatok kivédése. Csak az a baj, hogy amennyire abból jó vagyok a suliban, a halálfalók még annál is sokkal erősebbek, mert mind az átkokat és rontásokat tanulják meg Voldemorttól!
A négy Rend-tag kifejezéstelen arccal hallgatta, Ron szerencsétlen képpel nézett Harryre, Hermione azonban majdnem elnevette magát.
- Jaj, Harry! – csóválta meg a fejét Hermione. – Még mindig nem érted ezt a dolgot. Te komolyan azt hiszed, hogy az iskolai jegyeinknek bármi köze van ehhez a háborúhoz, vagy hogy le tudod-e győzni Voldemortot? Nem azért te vagy a Kiválasztott, mert bármiből is kiemelkedőnek kellene lenned. Azért te vagy, mert így alakult az életed! Olyan dolgok történtek veled, amik miatt le akarod győzni Voldemortot.
- Hermione, egy dolog akarni valamit, és más dolog megtenni – ellenkezett Harry.
- Nem! – tiltakozott Hermione, és vele együtt Lupin is. A férfi folytatta: - Hogyan kerekedtél fölül Voldemorton eddig?
Harry megrázta a fejét, de válaszolt a kérdésre.
- Szerencsével… segítettek mások, vagy Voldemort olyasmit csinált, amivel saját magának ártott…
- Pontosan! – bólogatott szaporán Lupin. – Voldemorton van itt a hangsúly, nem rajtad. Mindig ő volt az, aki cselekedett, és te voltál az, aki az útjába állt. Nem kivont pálcával kell nekirontanod Voldemortnak! Majd az események hozzák magukkal, hogy mit kell tenned.
Harrynek ez világos volt, de még mindig ott motoszkált benne néhány kérdés, amire Dumbledore nem tudta megadni a választ.
- Dumbeldore azt akarta, hogy tanuljak. Szerinte még nem állok készen, hogy szembenézzek vele… De ha igaz az, amit mondasz, már most is le kellene tudnom győzni.
- Nem, Harry még nem tudod.
- De hát az előbb azt mondtad, hogy Voldemort maga okozhatja a bukását rajtam keresztül, akkor… miért?
Lupin elnevette magát.
- Azért, mert Voldemort nincs itt, értelemszerűen!
Harry értetlenül nézett Lupinra. A férfi ezt látta és bővebben kifejtette.
- Nem adódott olyan helyzet, amiben le tudnád őt győzni. Azért kell tanulnod, hogy megteremtsd ezt a helyzetet. Sokat gondolkoztam ezen, miután elmondtad a jóslatot. McGalagony professzorral is hosszan beszélgettünk erről.
A horcruxok elpusztítása csak az egyik feladatod. A másik, hogy úgy szállj szembe Voldemorttal, olyan helyen és időben, ahol te kerülsz ki győztesen a küzdelemből. És ezt a helyzetet csak te ismerheted!
- Miért?
- Mert téged választottak ki erre, Voldemort választott ki! Megjelölte a homlokod és ez által bebocsátást engedett neked a saját gondolataiba.
- Szóval… szóval azok az álmok lennének a kulcs? Hogy látom, mit érez Voldemort?
- Nem Harry, hanem hogy mindannyiunk közül, beleértve a halálfalókat is, te ismered a legjobban Voldemortot – jelentette ki Lupin. A többiek egyikről a másikra kapkodták tekintetüket. – Nem a különleges képességed tesz kiválasztottá Harry. Minden varázserőd csak segítség ahhoz, hogy eljuss a végsőkig. Ha valaha véget ér ez az egész, és visszanézel, talán rá fogsz jönni, hogy nem is a végső megmérettetés volt a legnehezebb, hanem az, amíg eljutottál oda.
- És azt csak én tudhatom, hogyan jussak el oda, igaz?
Lupin helyeselt, Harry pedig folytatta: - De én ezt még nem látom… nem tudom, mit tegyek!
- Akkor kezdd az elején. Egy egyszerű lépéssel, és a többi majd alakul. Mindig csak az adott problémára koncentrálj! Senki se vár tőled csodákat.
Harry elcsendesedett. Visszaült a földre és maga elé meredt. Az első lépés? Azt hitte, hogy azt már megtette akkor, mikor elindult Dursleyéktől az Odúba. De ha igaz, amit Lupin mondott, és mindig csak az adott dologra kell koncentrálnia, és ne azt próbálja átlátni teljes egészében, hogy hogyan csalja tőrbe Voldemortot, akkor minden egyes lépés az első lépésnek mondható, nem? Minden lépés valami egészen új helyre viszi, ahol új döntéseket kell hoznia. De mi lenne most a leghelyesebb döntés?
Lupin, mintha csak megérezte volna a gondolatait, leguggolt Harry elé és várta, hogy a fiú ráfordítsa figyelmét.
- Mint volt tanárod, hadd adjak egy javaslatot, Harry!
Azt tanuld, ami az erősséged! Mondtad, hogy sötét varázslatok kivédéséből vagy a legjobb, de még az is kevés a halálfalók ellen. Egyetértek, valóban kevés, de ha megfigyelted, mondd meg, hogy a halálfalók mihez értenek igazán!
Harry agyában ezer meg ezer emlék sejlett fel, mikor látta a fekete csuklyásokat harcolni, és azonnal megtalálta a választ a kérdésre.
- A főben járó átkok – felelte Harry tárgyilagos hangon.
- Igen, azok – bólintott rá Lupin. – Voldemort csak ezeket tanítja meg a halálfalóinak – igaz, ezeket tökéletesen.
Harrynek eszébe jutott, mit mondott Dumbledore Tom Denemről. A fiatal Voldemort meg volt róla győződve, hogy a fizikai sérülésnél, fájdalomnál és halálnál nincs rosszabb.
Lupin folytatta.
- Voldemort úgy hiszi, ezek elegendőek egy ütőképes hadseregnek, és a történtek bizonyítják, hogy valóban hatásosak. De te tudod a legjobban Harry, hogy még a főbenjáró átkok ellen is létezik védelem, csak meg kell találni.
Úgy kell harcolni Voldemort és a halálfalók ellen, amivel szemben tehetetlenek, ahogy mi sem tudunk védekezni az Avada Kedavra ellen. A lehetőségeid, a feltételek adottak, neked csak ki kell használni őket. Nekünk pedig segíteni kell ebben.

Mordon előrebicegett néhány lépést.
- Azt hiszem, itt minden a rendelkezésünkre áll ahhoz, hogy tanítsuk ezt a három jómadarat, nemde Arthur? – recsegte az auror, Mr Weasley pedig mosolyogva bólintott.
- Tanítani fogtok minket? – kapta fel a fejét Ron és összenézett Hermionéval, akinek csillogott a szeme az izgatottságtól.
- Igen, először az alapokat – non-verbális varázsigék (Harry emlékezett rá, hogy Piton is ezzel kezdte a hatodik tanévet, igaz nem sokan tudták rendesen megtanulni, Harrynek is csak néhány egyszerűbb gondolat-varázslatot sikerült elsajátítania), kombinált varázslatok, idézések, és egyebek. Ezeket mindenképp tudnia kell egy varázslónak vagy boszorkánynak, Roxforti tananyag. Ez után már meg tudod állapítani, hogy mi az, amihez igazán tehetséged van.
- Félreértés ne essék, ezzel nem fogod tudni legyőzni Voldemortot – vette át a szót Lupin -, de segít, hogy eljuss addig a pontig, ahol meg kell tenned. Ott már nem hiszem, hogy lenne bűbáj, ami használna. Ott csak az segít, ami a fejedben és a szívedben van.
Harry feltápászkodott a földről és leporolta nadrágját.
- Azt hiszem, ez jó lesz első lépésnek – mondta, és barátai is helyeseltek.
A Főnix Rendje szűk körű megbeszélése a végéhez ért, Mordon kinyitotta a tükröt, s a hét fős társaság visszatért a dolgozószobába. Mikor leértek a földszintre, látták, hogy az asztalt már megterítették a vacsorához, és a Prewett-ház lakói csak rájuk vártak.
Az ízletes vacsora után Harry egyenest a szobájába ment, ahol erőtlenül az ágyra huppant és arcát a kezébe temette. Nem merülhetett gondolataiba egy pillanatra sem, mert hangos huhogásra kapta fel ismét a fejét. Hedvig a szekrény tetején ült, s most Harry kinyújtott karjára szállt.
Teljesen megfeledkezett a baglyáról. Megsimogatta annak tollait, a madár pedig kedveskedve megcsipkedte a kezét. Harry kinyitotta az ablakot és kieresztette Hedviget vadászni.
Nem ült vissza az ágyra, mert ahogy a madár tovaröppent, hogy átkutassa a sötétséget valami harapnivaló után, Harrynek eszébe jutott, hogy neki is dolga van még. Kivette az ikertükröt éjjeli szekrénye fiókjából, és az ablakpárkánynak dőlve belenézett.
- Ginny! – szólt a tükörbe Harry. – Ginny…
- Itt vagyok Harry! – jelent meg rögtön a Weasley-lány aggódó arca a kis tükörben. – Hallottam mi történt, írták az Esti Prófétában. Nincs bajod?
- Nem, minden rendben… de mit írtak pontosan?
- Azt, hogy egy kobold megtámadta a minisztert és a munkatársait, és Caramelt megölte, de Harry Potter megpróbálta megmenteni…
Harry a mennyezetre nézett és kifújta magát.
- Na igen – jegyezte meg keserűen. – A gond, hogy csak próbáltam megmenteni…
- Nem menthetsz meg mindenkit, Harry – mondta Ginny. – Senki se vár tőled csodákat.
Harry elnevette magát.
- Ugyanezt mondta Lupin is!
- Gondolom… – válaszolt az arc a tükörből. – Talán csak te vársz csodákat önmagadtól. Nem azért vagy Kiválasztott, mert erősebb lennél Voldemortnál.
Harry elmosolyodott és egy fél pillanatig elidőzött az arc fölött.
- Harry…? – szólt tétován Ginny.
- Bocsáss meg, elgondolkoztam… Kérnék tőled egy szívességet.
Ginny figyelmesen hallgatott.
- Egy kis nyomozói munka várna rád. Az iskola régi dokumentumai között utána kellene nézned egy tanulónak. Egy bizonyos Rose Montgomerynek, aki 1947-ben lett a Roxfort tanulója.
- Rossz fát tett a tűzre? – kérdezte Ginny egy félmosollyal.
Harry majdnem elnevette magát.
- Nem, dehogy! Épp ellenkezőleg… ha találtál róla valamit, szólj ide, és repülök! – tette hozzá vigyorogva.
Ginny sóhajtott egyet és beleegyezően bólintott.
- Rendben, utánanézek… és kérlek, vigyázz magadra Harry!
- Mint mindig – hagyta rá Harry félvállról, ami Ginnyinek egyáltalán nem tetszett. – Jó éjt!
- Jó éjt Harry!
Ginny arca eltűnt a tükörből, Harry pedig úgy, ahogy volt, ruhástól végigdőlt az ágyon és pár perccel később nyugtalan álomba merült.

*

Múltak a napok és beköszöntött az október – ugyanolyan szelesen és hidegen, mint a szeptember. Harry, Ron, Hermione és a kis Paulina gyakorlatilag ki se mozdultak a házból, ahol szinte minden nap megfordultak a Rend egyes tagjai, de Harryéket közülük már csak Mr Weasley, Tonks, Lupin és Mordon jelentései érdekelték. Harry ugyanis eltökélte, hogy nem fogja figyelemmel kísérni a koboldok dolgait, minden figyelmét a tanulásnak szenteli. Muriel néni hétvégenként tanítgatta őket, hétköznap pedig Mordon vagy Lupin, ha egy-egy napot a főhadiszálláson töltöttek. A fennmaradó idejükben a hetedévesek könyveit olvasgatták, amiket Ron örökölt Fredtől és George-tól.
Harry jókedve csak a múlté volt, naphosszat a szobában vagy a nappaliban ült, és a könyveket bújta, akárcsak Hermione. Kettejük buzgalma Ront is rávette, hogy olyankor is hajlandó legyen könyvet venni a kezébe, mikor nem volt ott a Rend egyetlen tagja sem, hogy tanítsa őket. Ahogy Mordon ígérte, először a non-verbális varázsigéket kellett rendesen elsajátítania Harrynek és Ronnak, Hermione ezt a lépést kihagyhatta, hiszen valóságos őstehetség volt a gondolat útján való varázslásban. Minden bűbájt, átkot és idézést szavak nélkül képes volt elvégezni, amivel nem csak barátait, de tanárait is lenyűgözte.
Ron lassan, de biztosan haladt a varázsigék gyakorlásával, a lefegyverző bűbájt, a levitációt és a könnyebb igézéseket pár nap alatt elsajátította, de a patrónus bűbáj és a többi, nagyobb koncentrációt és beleélést kívánó varázslatokat csak nagy ritkán volt képes szavak nélkül végrehajtani.
Harrynek ment a legnehezebben a varázslásnak ez a fajtája, mert elsősorban tiszta fejet, nyugodt gondolatokat igényelt, ami Harrynek sosem volt erőssége. Három hét múltán sem sikerült további fejlődést felmutatnia, s ekkor Mordon megelégelte a dolgot és új tanáccsal állt elő.
- Próbáld meg most máshogyan, Potter – javasolta rekedt hangon az öreg auror. – Ne a varázsigére koncentrálj, hanem törekedj arra, hogy felidézni magát a varázslatot, azt, hogy mit csinál, milyen érzés, mikor kiszórod… Tekintve, hogy ilyen idegbajos vagy és nem bírsz lenyugodni egy percre sem, így talán menni fog…
- Na de Mr Mordon! – hápogta Hermione. – Harry nem idegbajos, csak kissé nyugtalan!
Harry azonban csak mosolygott a megjegyzésen.
- Semmi baj, Hermione, igaza van – csendesítette Harry, és rászegezte a pálcáját az almára, amit már vagy húsz perce próbált szétrepeszteni.
- Képzeld el, ahogy az alma elreped – folytatta Mordon az okítást. – Képzeld végig a folyamatot, és mikor készen állsz, mondd ki magadban a varázsigét.
Harry úgy tett, ahogyan az auror tanácsolta. Elképzelte a szétdurranó almát, mintha saját kezűleg tenné ugyanezt. Erősen koncentrált erre a képre, aztán egy pillanatnyi váltással kimondta magában a szót: Diffindo!
Az alma a következő pillanatban lilán felizzott, megremegett és szétfröccsent, beterítve a szalon padlóját.
- Sikerült! Harry, megcsináltad! – sikongatott Hermione és megtapsolta barátját.
- Hmmm… Nem rossz teljesítmény… tőlem – vigyorgott Mordon. – Mégse lettem volna olyan csapnivaló tanár, ahogy azt korábban gondoltam. Ha egy ilyen idegbajos gyereket (Hermione felháborodottan ciccegett) meg tudtam tanítani a non-verbális varázslásra, akkor egész jó vagyok… Öt pont a griffendélnek, Potter.
Harry elnevette magát, most Hermionéval együtt.
- Köszönöm, Mr Mordon – hálálkodott Harry, és közben arra gondolt, hogy ég és föld különbség van Mordon és Piton tanítási módszerei közt. Mordon is megszidja, ha valami nem megy, de akkor segít neki, és nem növeli még tovább a zavarát.
- Mondtam, hogy szólíts Alastornak!
- Akkor maga meg szólítson Harrynek! – vágott vissza vidáman a fiú.
- Jól van, legyen… Harry. Na, de ne bízd el magad túlságosan, még sokat kell fejlődnöd – rótta meg Mordon. – Takarítsd fel ezt a koszt, aztán gyere, mert Molly már tíz perce kiabál, hogy kész az ebéd.
Harry munkához látott, de Mordon rászólt:
- Ácsi! Non-verbálisan, te gyerek!

Harry a következő héten végre begyakorolta a gondolat varázslatokat, s érdekes módon pont fordítva ment neki, mint Ronnak. Barátjának a bonyolultabb koncentrációt igénylő varázslatok okoztak gondot, Harrynek viszont ezek mentek a legkönnyebben. A patrónus bűbájt gyorsan, egy nap alatt végre tudta hajtani szavak nélkül, mert könnyen bele tudta élni magát a megfelelő szituációba. Azonban egy olyan egyszerű bűbáj, mint egy alma szétrobbantása, sokkal nehezebb volt számára, mert mikor régen hangosan használta ezt a bűbájt, sosem gondolta végig, hogyan történik – csak kimondta és minden gondja megoldódott.
- Nem meglepő, Harry – magyarázta Hermione. - Az egyszerű dolgokat nem szoktuk végiggondolni, egyszerűen csak csináljuk. Ha ezt fejben kell megtenni, akkor már nehezebb, főleg, ha pontról pontra kell átgondolni…
Ez után a hetedéves bűbájtan-tananyagot tanulták Lupintól, a kombinált varázslatokat. Ebben is Hermione volt a legjobb, a következő röpke egy hét alatt megtanulta, hogyan kell a levegőbe röptetni egy tárgyat, s ezzel egy időben lángra lobbantani azt – igaz, még csak verbálisan. Egy kombinált varázslat végrehajtása kemény dió volt, Harry és Ron igencsak megszenvedett vele. Napokig próbálgatták, de csak addig jutottak el, hogy egymás után nagyon gyorsan voltak képesek két különböző varázslatot végrehajtani, de Lupin szerencsére elégedett volt kezdeti teljesítményükkel. Az ő tanítási módszerei megint csak mások voltak, mint Mordoné. Ha a fiúk varázslata teljes kudarc volt, Lupin akkor sem felejtette el megdicsérni valamiben őket, például egy jó pálcamozdítás vagy helyes hangsúllyal mondott varázsige miatt. Ez önbizalmat adott nekik és arra ösztönözte őket, hogy újra és újra próbálkozzanak a bonyolult varázslatokkal.
Az október így gyorsan haladt, s a tanulást zavartalanul folytathatták egészen a hónap utolsó vasárnapjáig. Ezen a napon is a szalonban gyűltek össze a „diákok”, hogy Muriel néni tanácsait hallgatva megpróbálkozzanak valami teljesen újjal: a tükörnyitó bűbájjal. Hermione ötlete volt a dolog, hogy kérjék meg a nénit, avassa be őket ennek a varázslatnak a rejtelmeibe – és a néni készségesen a rendelkezésükre állt.
Ron és Harry úgy hitték, hogy Hermionét csillapíthatatlan tudásszomja vezette rá erre az ötletre, de a lány kifejtette nekik, hogy ennél sokkal többről van szó.
- Belegondoltatok már, hogy hány helyen vannak mágikus tükrök a varázs világban? – kérdezte Hermione az izgalomtól pirosló arccal. – Mindenütt! A Roxfortban, a Gringottsban, a Minisztériumban, minden egyes boltban és házban!
- Na és? – vonta meg a vállát Ron.
- Jaj, hát nem érted? – Hermione hangja lesújtóan csengett. – A varázslóknál divat ilyen nagy tükröket felállítani, mert… tudod Ron, az aranyvérű varázslók egy kissé hiúak…
- Igazán? – Ron csípőre tett kézzel nézett a lányra, de közben halványan mosolygott.
- Uhmm… Én nem úgy értettem, de… jaj, mindegy! – csattant fel Hermione. – A lényeg, hogy ha megtanuljuk ezt a varázsigét, amit senki más nem tud a mágusok közül, még Voldemort sem, akkor el tudunk bújni akárki vagy akármi elől, ha olyan helyen vagyunk, ahol található ilyen nagy tükör.
Harry és Ron felvonták a szemöldöküket és egymásra néztek, Hermione azonban már hátat is fordított nekik és besietett a szalon ajtaján, ahol Muriel néni felállított egy terjedelmes tükröt. Az arany keretes, csillogó darab egy állványon függött, és volt vagy két méter magas.

- Felkészültetek? – kérdezte Muriel néni mosolyogva a három tanítványtól. Harry észrevette, hogy Paulina is itt van, az egyik fotelból meresztett nagy szemeket rájuk – roppant kíváncsi volt a varázslásra.
A három jó barát bólogatott Muriel néni kérdésére, Hermione pedig rögtön előre lépett.
- Jól van, akkor te kezded, Hermione – a néni is elővette pálcáját, mely az egyik leghosszabb darab volt, amit Harry valaha látott, lehetett vagy tizenhét hüvelykes, ugyanakkor vékony, könnyű darab volt – látszott rajta, hogy nem varázslópárbajra tervezték.
- A Speculum Aperitur nevű varázslatról azt kell tudnotok, hogy az általatok tanult varázsigék közül leginkább a Patrónus bűbájra hasonlít.
Harrynek nyomban felcsillant a szeme; Muriel néni észrevette és mosolyogva folytatta.
- Ahhoz, hogy varázslattal létrehozz egy helyet, egy „világot”, ahogy régi kollégám szokott fogalmazni, nagyon erősen kell koncentrálnod arra a bizonyos helyre. El kell merülnöd benne, mintha valóban ott állnál, mintha már látnád magad körül a falait, vagy a horizontot. Sokat könnyít a dolgon, ha olyan helyet akarsz létrehozni, amihez érzelmileg kötődsz… Azt könnyebben el tudod képzelni, könnyebben bele tudod élni magad.
- Nos, kipróbálod, Hermione?
- Igen – felelte határozottan a lány, és előhúzta pálcáját.
Harryék látták, ahogy összeszorítja a szemét, és erősen összpontosít egy helyre, amit látni szeretne a tükörben. Pár pillanat múlva felemelte pálcáját és a tükörre szegezte.
- Speculum Aperitur! – szólt a varázsige, de a tükörben semmi sem változott, makacsul mutatta tovább Hermionét és a mögötte álldogáló két fiút.
- Speculum Aperitur! Speculum Aperitur! – kiáltotta újból a lány, s ekkor történt valami: halványan felsejlett egy fényes, ezüstös falú terem, amiben sok, kisebb, fehér terítővel borított asztalka állt, kusza összevisszaságban.
- Hű! – kiáltott fel meglepetten a kis Paulina.
Harrynek valahonnan ismerős volt ez a hely, de nem emlékezett rá, mikor járt benne. Hermione pálcát tartó keze most megremegett és a jelenés megszűnt – a tükörbe visszatért a három jó barát képmása.
- Kezdetnek nem is rossz! – mondta Muriel néni, majd a fiúkhoz fordult. – Megpróbáljátok ti is?
Harry és Ron összenéztek, pár pillanatig némán tanakodtak, majd Ron intett a fejével, hogy Harry próbálja meg.
Harry Hermione helyére lépett, akinek piros volt az arca – talán a koncentrálástól? – gondolta Harry. – Ilyen nehéz lenne?
Nem sokáig kellett gondolkodnia, melyik helyet tudja felidézni magában a legkönnyebben. Pontosan eszébe villant a griffendél klubhelységének minden egyes kicsiny részlete, hiszen gyakorlatilag az otthonának tekintette azt a termet.
- Speculum Aperitur! – harsogta Harry, s csodák csodájára abban a szempillantásban eltűnt a tükörről ő és barátai képe, s megjelent helyette a szeretett klubhelység.
Harry elmosolyodott és leeresztette a pálcáját, mikor már biztos volt a dolgában.
- Ez igen! Elképesztő! – gratulált Muriel néni, Hermione és Ron pedig szóhoz se jutottak, csak Paulina, aki lelkendezve tapsolta meg a fiú sikeres varázslatát. – Rögtön elsőre!
Harry bizonytalanul előrelépett, de közben a nénire pillantott, aki bíztatóan bólogatott. Harry kinyújtotta a kezét, s akárcsak a dolgozószobai tükrön, itt is akadálytalanul áthatolt rajta. Most már bátrabban lépett előre, s rögtön a griffendél vörös drapériás klubhelységében találta magát.

Körbesétált a teremben, megfogdosta a kanapét és az ablakot, hogy megbizonyosodjon róla, nem álmodik. S ugyanakkor figyelmeztette magát, hogy mindez nem valódi. Csak annyira valóság, mint a Szükség Szobájának különböző elrendezései.
Megfordult, hogy integessen barátainak, beinvitálja őket, ugyanis Harry észrevette, hogy a Tükörvilágban nem lehet hallani a kinti hangokat – de mikor kinézett a szalonra, azt látta, hogy Ron neki integet szaporán, hogy jöjjön ki.
Harry kisietett, s azonnal megértette, miért hívták ki barátai. Valaki ordított.
- TE ÁTKOZOTT KÖPÖNYEGFORGATÓ!
Mr Weasley dühös hangja a nappaliból hallatszott, olyan haragosan kiabált, ahogy Harry még soha nem hallotta, de még elképzelni sem tudta, hogy a mindig nyugodt és kedves férfi ilyen viselkedést is képes produkálni.
Muriel néni már el is indult a lépcsőház felé, Ron pedig tátott szájjal ment utána. Hermione és Harry összenéztek, majd ők is elindultak, hogy megnézzék, mi borította ki ennyire Mr Weasleyt. Hermione rászólt a kislányra, hogy maradjon itt, de Paulinának esze ágában sem volt szót fogadni, rögtön utánuk szaladt.
Harry közben azon vette észre magát, hogy pálcáját maga elé emelte – ösztönösen készenlétben tartotta, mikor megtudta, hogy valami szokatlan történik. Megrázta a fejét és visszadugta a zsebébe.
Leértek a földszintre, Mr Weasley kiabálása közben folytatódott:
- HOGY MERÉSZELTED?! HOGY MERTED?
Válaszul zavart motyogás hallatszott, amiben Harryék egy másik férfi hangját ismerték fel.
- MI MEGBÍZTUNK BENNED! TISZTESSÉGES, BECSÜLETES MUNKÁT ADTUNK, ERRE EZT KAPJUK!
- A-arthur… bo-bocsáss meg, kérlek, én nem is tudom…
- NEM IS TUDOD? HÁT ÉPP EZ AZ! MIT TUDSZ TE, KOSZOS BŰNÖZŐ!
Mikor Harry belépett a nappaliba Muriel néni, Ron és Hermione mögött, megdöbbentő kép tárult a szemei elé.
Mrs Weasley rémült szemekkel, szájára szorított kézzel nézte, ahogy Mr Weasley pálcát fog a rendkívül rémült és zavart Mundungus Fletcherre.
- Kérlek, Arthur, hallgass meg… Nagyon nehéz helyzetben vagyok…
Mr Weasley felháborodott-gúnyos hangon felkacagott.
- TE VAGY NEHÉZ HELYZETBEN? TE?!
- Arthur…
- AZ ÖSSZES GYEREKEM HALÁLOS VESZÉLYBEN VAN, ÖRÜLÖK, HA ÖT PERCRE LÁTOM NÉHÁNYUKAT EGY NAP… ÉS MÉG TE MONDOD, HOGY NEHÉZ HELYZETBEN VAGY?!
Mundungus hátrált néhány lépést, s le sem vette a szemét Mr Weasley pálcájától, ami most remegett a karjával együtt. A pár pillanatnyi szünetben Harry előrébb nyomakodott Hermione mellett, és észrevette, hogy a Mundungus mögötti kandallóban zöld tűz ég és a lángok közt egy sötét szoba képe látszódik.
- Hogy tudtál meglopni minket? – kérdezte most vészjóslóan csendes hangon Mr Weasley. – Tudod, hogy milyen helyzetben vagyunk… de még így is segítettem rajtad, mikor Azkaban után jöttél könyörögni. Sirius is szó nélkül odaadott neked mindent, több száz galleonos kincseket! Hol költötted el azokat?
Mundungus nem válaszolt, csak a fejét hajtogatta egyfolytában, mintha azt is megpróbálná letagadni, hogy gömbölyű a Föld.
Mr Weasley vádjai folytatódtak és senki nem érzett hozzá kedvet, hogy közbeszóljon, ahhoz pedig főleg nem, hogy bármit is felhozzanak Mundungus mentségére. Azt megtette ő maga, s Harry úgy érezte, annál több mentséget nem is érdemel.
Harry ugyanis csak ekkor vette észre a nyitott vitrint, mely üresen tátongott, és a zsákot, ami Mundungus lábainál hevert, tartalma – a Prewett és Weasley család kincsei (ezüst étkészlet, előkelő porcelán tányérok, üres ékszeres dobozkák) félig kiszóródva, amiket Mundungus a kandallón túlra akart juttatni.
- Ki az ott? – csattant fel Mr Weasley, ahogy a kandallóra tévedt a tekintete.
Mundungus rémülten hátrapillantott és megint a fejét hajtogatta.
- Ragyás Harris, mi? Együtt akarjátok… hogy is mondják? „Elpasszolni a szajrét”, mi Dung?
Harry is látta a kék taláros, csuklyás illetőt a sötét teremben, aki most gyorsan elhúzódott a tűztől.
Mundungus ekkor a kandalló felé iramodott, Mr Weasley azonban résen volt. Meglendítette pálcáját és a tűz kialudt.
- Arthur, ne! – kiáltott fel Mundungus. – Nem megyek vissza Azkabanba, soha!
- Miért? – morogta Mr Weasley. – Már nem kell félned a dementoroktól. Most már egész nyugodt hely lehet Azkaban, kész üdülőparadicsom a magad fajtának!
- Neee… - nyöszörögte Mundungus.
- DE IGEN, DUNG! – bömbölte a férfi. – NINCS TÖBB RABLÁS, ODA KERÜLSZ, AHOVÁ VALÓ VAGY! MÁR RÉGEN EZT KELLETT VOLNA TENNEM EGY ILYEN BŰNÖZŐVEL!
Mundungus nem várt tovább, az előszoba felé rohant és közben előkapta kurta pálcáját. Mr Weasley azonban megint gyorsan reagált.
- Nem mész sehova!
A pálca kiröppent a betörő kezéből és átrepülve a szobán Harryék lába előtt ért földet. Ezzel egy időben bevágódott az ajtó Mundungus orra előtt, aki teljes lendülettel nekiszaladt, s visszapattant róla. Jajgatva elterült a földön és vérző orrát fogta.
Mr Weasley határozott léptekkel odament hozzá, és egyetlen pálcaintésére erős kötelek tekeredtek a férfi testére. A következő varázslattól pedig vörös fény vette körbe egy pillanatra Mundungust, majd elcsendesedett.
Mr Weasley kifújta magát és végigsimított kopaszodó fején. Látszott rajta, hogy zaklatott, akárcsak Mrs Weasley és Muriel néni is. A két asszony most a férfihoz lépett és átölelték. Harry, Ron, Hermione és Paulina pedig szótlanul néztek a padlón szétszóródott kincsekre. Két, egykor előkelő aranyvérű varázslódinasztia legutolsó megmaradt értékei…
Hasonló történetek
3342
Ahogy a védelem kiépült, Dareth handorioi hódításait emiatt be is fejezte, és inkább északra, Rolenciába vezényelte szörnyű hadát. Rolencia nem volt egységes birodalom, nem volt összetartás, így nem is tudtak fennmaradni. Viszont érdekes módon, mintha megelégedett volna ennyivel, Mágusföld határán, a Benfini-hegységnél megállt. Nem tudni, hogy miért...
4228
Vajon ki ez az ember? Taktikai zseni, hős fegyverforgató, intrikus, a természet ismerője egyetlen személyben?
Azyert mindig körbelengte valamiféle titkot sejtető misztikum, ami még érdekesebbé tette az egyébként is jóképű fickót. Ráadásul a vándor rengeteg nyelven beszélt, olvasott, még az ó-jezykivel is elboldogult, ami köztudottan a nyelvtudósok átka. Egy közrangú ember nem lehet ilyen járatos egyszerre a művészetekben, nyelvekben, számtanban, orvoslásban, harcban, stratégiában...
Hozzászólások
További hozzászólások »
andeyspears ·
Lion!
Abbahagyom! Elolvastam teljesen amit írtál és szerintem ennek még örülni is fogtok, de nem zargatlak titeket tovább a verseimmel, történeteimmel, mert megnéztem ma este mindegyiket és egyáltlaán nem olvassátok, és nem is szóltok hozzá!
Lion! ha megadod az e-mail címedet, akkor elküldöm nekd és te majd eldöntöd, hogy ez ér-e annyit, mint eg yszáritott lepkeszar!OK?
Különben sajnálom, hogyha bonyodalmat okoztam és mindneki örömére igérem , mostmár nem fogok írni....ugysem olvassátok egyik mesémet, versemet sem....akkor meg minek?Hmm?
Elég nekem az, hogy az osztályomnak, a családomnak és a kiadóknak tetszik az írásom, minek keljen, hogy tetszen nektek is? Lion! az én e-mail címem. andi93@vipmail.hu
ha esetleg mégis szeretnéd elolvasni....a regényemet..na megyke zsepiért... :hushed: :no_mouth:

andeyspears ·
Lion!
Megtekintheted írásomat a Merengőben!
Harry Potter and the Secret of the Door címen vagy magyarul:
Harry Potter és az ajtó titka
kellemes szórakozást.... :smile:
Ui:.Mostantól minden írásomat itt olvashatjátok...már amikre maradt kedvem írni... :hushed: :no_mouth: :frowning:

AmandaAdmin ·
Kedves Felhasználók! A tortenetek csapata új társkereső oldalt indított. Ismerkedés meleg férfiaknak: WWW.BOYSXX.SITE Ismerkedés heteroszexuálisoknak: WWW.TEENSFK.SITE Ezer erotikus történetet gyűjtenek össze ott, vannak ismeretségek és kommunikáció. Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon. Az ingyenes regisztráció továbbra is nyitva áll

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: