Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
Fordítás …. Eredeti történet: THE COLD CASE OF THE PIERCED WOMAN .... Szerző: Ronde .... Literotica;...
A mostani történetem az erotikustól a fantasy-ig terjed, benne bdsm és egyéb elemekkel. Jó...
Korábbi két történetemmel párhuzamosan fut a történet.
Fordítás …. Eredeti történet: COLD CASES AND HOT NIGHTS …. Szerző: Ronde ... Literotica; 2023<br...
Ketten különleges születésnapi ajándékot kapnak. Egy showműsor felejthetetlen zárószámmal...
Friss hozzászólások
Rémpásztor: Nagyon szépen köszönök minden...
2024-04-28 00:36
laci78: borzalmas, bing-szintű fordítá...
2024-04-25 16:07
Materdoloroza: Nekem is tetszik. Sajnálom, ho...
2024-04-25 12:54
kaliban: Ez nagyon jó lett! Gratulálok!
2024-04-24 16:25
kaliban: A sztori jó, megért volna egy...
2024-04-24 16:00
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

bogu kaland : Bolívia

Bolíviai kalandjaim.

A Peru felől érkező indiánok kezdték el benépesíteni i. e. 1500 körül. Az első kultúra, amely a korai horizont idején i. e. 900200 között erre a területre is eljutott a Chavín-kultúra volt. I. e. 200-tól i. sz. 600-ig a korai átmeneti időszakban a Titicaca-tó bolíviai oldalán az úgynevezett Tiahuanaco kultúra volt a meghatározó. Később, a 15. századtól az Inka Birodalom része lett ez a terület.
Az európaiak közül elsőként a portugál Alejo Garcia járt ezen a vidéken. A spanyol hódítás D. de Almagro nevéhez fűződik, aki Peruból induló chilei expedíciója (1535-37) során vágott keresztül Bolívián. A spanyolok 1538-ban alapították, La Plata-Charcas (ma Sucre), 1548-ban Nuestra Señora de la Paz (ma La Paz) városát. A ma Bolíviának ismert terület Felső-Peru néven 1543-tól a limai alkirály joghatósága alatt állt. 1545-ben egy Diego Huallpa nevű indián fedezte fel Potosi ezüstlelőhelyeit. A bolíviai ezüstbányák révén Felső-Peru volt a 16-18. században a spanyol világbirodalom leggazdagabb és legnépesebb gyarmata. Bennszülöttek dolgoztak a bányákban (A spanyolok folytatták a mita nevű prekolumbián foglalkoztatási rendszert.) A gyarmaton több szerzetesrend is folytatott missziós tevékenységet. A Chaco nehezen megközelíthető vidékén a 17.századtól a jezsuiták hoztak létre missziókat, majd a század végétől a ferencesek is csatlakoztak a térítő munkához. 1624-ben Chuquisacában egyetemet alapítottak, ahol külön ajmara tanszék működött. 1776-ban Felső-Perut elszakították a vele szervesen összetartozó területektől, s a Rio de la Plata-i Alkirálysághoz csatolták. A 18.század végére az ezüstbányák kimerültek. A század folyamán az indiánok többször megpróbáltak fegyverrel is javítani a helyzetükön: 1780-81-ben az utolsó inka uralkodó leszármazottja, Túpac Amaru vezetésével zajlott le a Latin-Amerika legnagyobb indián felkelése. A spanyol király hatalma a napóleoni háborúk idején gyengült meg, a gyarmati hatóságok önállósága kényszerűen megnőtt.

***

1992 őszén Perui körutazásunkat befejezve buszunkkal elindultunk a Peru-Bolíviai határ felé, hogy átlépve Bolíviába, a Titicaca tó északi partján végig buszozva gyönyörködjünk a tóban. Óriási volt a meglepetésünk, amikor Puntóba a határállomásra érkezve kiparancsoltak bennünket a buszból és egy hospedájba terelte minket. Idegenvezetőnk összeszedte az útleveleinket és átadta egy katonatisztnek, aki közölte velünk,hogy menetrendszerűen kitört a soron következő katonai puccs.

A lényeg, hogy a szállodában ingyen szállást és étkezést kaptunk. Reggel pedig egy különvagonban átcsempésztek bennünket a határon. Mivel korán kelő vagyok, kimentem a városka főterére. A Bolivár szobor körül tankok és fegyveresek voltak felsorakozva. A kutya sem szólt hozzám és engedtek videózni. Kérdem az egyik kiskatonát, hogy mi ez? Revolúción-jött a válasz. Ebben maradtunk.

9 órakor betereltek bennünket egy első osztályú étkezőkocsiba és lezárták az ajtókat. Simán átléptük a határt és gyönyörű útvonalon araszoltunk végig a tóparton, majd délután megérkeztünk egy völgykatlanban fekvő városba: La Pázba. Ez volt a főváros, itt tartózkodásunk bázisa.

Maga a városközpont szépséges volt. Csupa spanyolos épületek, paloták, templomok. Még aznap késő délután csináltunk egy City tours-t(városnézés) Amint körbejárva a várost,megtekintettük a nevezetességeket,egy vendéglőben vacsoráztunk,ahol egy népegyüttes népitáccal köszöntött bennünket.

Másnap reggel elindultunk az ősi aranytemplom romvárosába: Tiahunacuba. Másfél órába telett, amíg kiaraszoltunk a zsúfolt belvárosból és végig verekedtük magunkat a nyomornegyedeken: a fevellákon. Tiahunaku romvárosát egy pásztor fedezte fel. A híres Aranykapunak már csak a kőszobra és maga a kapuzat maradt fenn. A kaput és szobrot, borító aranylemezeket a múzeumban őrzik. A kapu mögött még folytak az ásatások, de már a palotaváros nagy része bemutatható állapotban volt. Leesett állakkal bámultuk ezt a kőbefaragott csodavárost.

Az alkalmi árusoktól vettem egy ezüstlemezbe cizellált Tiahunacu ábrázolást, mely lakásom falába lett később beépítve. Délben, egy indián vendéglőben ebédeltünk. Itt is a főétel tengerimalac-leves, tatusült, kukoricalepénybe tekert húspástétomok, gyümölcsök és Csicsa. Ebéd után visszamentünk, La Pázba. Délután szabadidő. Sétálgattunk az ezerötszáz szintkülönbségű hosszú, girbe-gurba utcákon. Rengeteget fényképeztünk és videóztunk. Este vacsora, aztán ücsörgés a bárban, ahol egy vak zongorista játéka próbált bennünket feldobni.

Másnap elmentünk a Nemzeti Múzeumba. Amit ott láttunk, az leírhatatlan. Maketteken bemutatták Bolívia gyarmatosítás előtti történetét. Vissza és kitömött figurákat, házakat, és napi munkákat, végző parasztokat, lakosokat is megmintáztak. Aztán a harcosokat. A nagy Tiahunacu istent és városát elevenítették meg. A tárlatvezetés után ebéd. Ebéd után mentünk a Bank páncél pincéjében őrzött Arany Múzeumba. Mindent le kellett adnunk belépés előtt,csak a fényképezőgépek és videók maradhattak nálunk.

Ami a szemünk elé tárult az lenyűgöző volt. Láttuk a közel 3 méteres aranymaszkot és ruházatot viselő Tiahunacu istent. És rengeteg arany eszközt, ruházatokat, és féldrágakövekkel kirakott edényeket, viseleteket. Ennyi aranyat életemben nem láttak. Mennyi lehetett, amit a spanyolok beolvasztottak? Szóhoz sem tudnunk jutni, miközben egyik ámulatból a másikba estünk.

Másnap délelőtt kirándultunk a Láma és Vikunya legelőkre. Egyrész megnézni, miből élnek vidéken. Másrészt ismerkedni egy falu életével. Bementünk lakásokba, ahol szőtték a színes indiánmintás szöveteket és készítették a ponchókat. Voltunk a fazekasoknál és a fafaragóknál. Sokminden féle szuvenírt összevásároltunk. Délben ebéd a bodellában. Vikunya leves, lámapörkölt kukorica gánicával és teméntelen gyümölcs. Természetesen az ételek lenyomatása csicsával történt.

Kellett az erő, mert estére egy nehéz program állt előttünk. Kirándultunk a Hold völgyébe. Nyolcan mentük, mivel fakultatív volt. A négyzer méteres keskeny hegyoldali szerpentineken kanyarogva már nem igen mertem kinézni és videózni,mert mindenkiben az munkált,hogy itt a vég. Előd, akinek a javaslata volt ez a kirándulás, szokás szerint a padlón ülve, papír zsebkendőkkel tömködte be állandóan vérző orrlikait. Ugyanez volt vele Tibetben is.

A látvány viszont mindenért kárpótolt bennünket. A régi ezüstbánya meddőjét megvilágító lebukó nap, olyan ezer színben játszó holdbéli tájat mutatott nekünk, hogy ámultunk és bámultunk. Na, meg vadul videóztunk. Már nem érdekelt bennünket, hogy mi lesz a visszaúton. Ezt a gyönyörűséget látni és meghalni!
Az ötödik napon elhagytuk, La Pázt és buszra ülve elindultunk a Titicaca tó megtekintésére. A tó mellett egy kis turistafaluban szállásoltak el bennünket. Az ebéd rák és halételekből fog állni. Ígérték. Ezzel katamaránra szálltunk és elindultunk a tavat felderíteni. A majd négyezer méter magasban fekvő tó valószínűtlenül tiszta kék vizével nyugalmat árasztva ringatott bennünket a hátán. Pár órába tellett, amíg körbehajókáztuk a vizet. Az ebédet a hajón készítették el és tálalták fel részünkre. Ilyen ízletes tengeri étkeket régen ettem. Agyon dicsérgettük a szakácsot.

Ebéd után meglátogattuk a totoranád szigeten élő totora indiánokat. Úgy készítik a szigeteket, hogy totoranádból fonott rácsozatra földet terítenek, majd újabb nádfonatot, újabb földréteget. Olyan úszó szigetek ezek, hogy párszáz embert eltart a hátán. Videóra vettem amint a totoralovacskákon, kis totoranádból készített csónakjaikon eveztek és halásztak. Az indiánoknál tett vizit után kikötöttünk a Hold és Nap születésének a szentélyénél. Ez egy kis sziget fekete lávasziklán kialakított szetély, melyre meredek lépcsőkön vezetett az út.

Alig kaptunk levegőt, mire felértünk a szentélyhez, ahol az oltárkövön vágták ki az áldozatok szívét és ajánlották Pasamamának és Varikocsa papának. Nagyon komor látvány volt az egész eredetmítoszt szimbolizáló szentély. Innen kijőve átszeltük a tavat és a perui oldalon kikötve újra Puntóba érkezve átléptük a Bolíviai-Perui határt. Ezzel végetért Bolíviai látogatásunk.
Hasonló történetek
5401
Ez a lány az egész életét maga irányította, olyan magabiztosnak tűnt, hogy azt bármelyik férfi elirigyelhette volna. Most mégis éreztem benne valami bizonytalanságot. Egy pillanatra megálltam és éreztem, hogy remeg alattam. Megsejtettem, hogy ez nem csak a szeretkezésünknek szól. Tartott valamitől. Elemeltem a fejem és az arcára néztem. Már csak egy fiatal lány volt, pont olyan, mint bármelyik...
3918
De ha tényleg szeret? Megvár. És megvárom. Megvárjuk egymást, addig a pillanatig, amíg elveszünk egymás tekintetében. És amikor, - mint mikor elalszunk, és ébredünk, hogy a kiesett álmok mikor is jöttek, - megcsókoljuk egymást. Az lesz a szerelem. Mikor csak odahajolok, és egy apró csókot pihegek az ajkaira. Mikor átkarolom, és kiráz a hideg, mikor megremeg a kezem. És nem érdekel, hogy izzad a tenyerem, hogy a hajam kócos, hogy őt is rázza a hideg...
Hozzászólások
További hozzászólások »
Marokfegyver ·
Bogumil, ha innen levennék a kamu szavazatokat, fordított lenne az arány, mint Pemeténél: több lenne a pozitív, mint a negatív. Mit gondolsz, miért?
krampampuli ·
Szerintem is a pemete féle bűnbanda hamisítgatja a papa szavazatait.
Marokfegyver ·
Aelm jól kicombosodtál!
Azt nem értem még, hogyan lehetséges, hogy Pemete napi 24 órában (egyesek szerint napi 48 órában - ugye, mizuka?) itt lopja a napot.
Jó, éjszaka nem tud aludni, mert ilyen lelkiismerettel más sem tudna. De nappal sincs dolga? Itt kap köztünk agyvérzést? Már komolyan sajnálom néha, amikor bedurran, és meszesedett agyával nem képes átlátni az eseményeket, csak hajtogatja az aktuális berögződést...
Kedves olvasótársak! Vigyázzunk egymásra, kíméljük meg Pemetét!

bogumil ·
AEL-nek is nyújtok egy kis rágódni való csemegét: "Szerb Antal szexuális irányultsága – különös naplójának[3] megjelenése után – irodalomtörténeti viták tárgyává vált. Kétségtelen, hogy a naplóban Szerb számos utalást tesz homoerotikus vágyaira, kapcsolataira, amely egyesek szerint nyilvánvaló bizonyítékai az író homoszexuális beállítottságának.[4][5] Mások [6] azonban kétségbe vonják ezen életrajzi adatok jelentőségét, és azt fiatalkori útkeresésnek tartják." ( forrás:Wikipédia)Azért jelöltem meg a forrást, hogy az örökké éber pemete vitorláiból kifogjam a szelet, mielőtt rám támadna.Tudom,hogy mindig a gép előtt ül,mint pók a hálója közepén áldozataira les, akikbe fullánks nyelvével belecsíphet.

AmandaAdmin ·
Kedves Felhasználók! A tortenetek csapata új társkereső oldalt indított. Ismerkedés meleg férfiaknak: WWW.BOYSXX.SITE Ismerkedés heteroszexuálisoknak: WWW.TEENSFK.SITE Ezer erotikus történetet gyűjtenek össze ott, vannak ismeretségek és kommunikáció. Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon. Az ingyenes regisztráció továbbra is nyitva áll

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned