Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
Az életünk során rengeteg kapcsolatot hozunk létre és szakítunk meg. Ezek olyan utakra sodornak...
Ismeretlenül is kívánom legyen annyi kitartásod és erőd az álmaid megvalósításához mint főszereplőmnek...
Jöjjön egy sokkoló történet az íróasztal fiók mélyéről ami novellaíró versenyt is megjárt.Ugyan...
Kitalát történet
Gini a hármas szobában púderezte az arcát. Az ostromgépek hangja sajnos beszűrődött, a nő...
Friss hozzászólások
laci78: és ráadásul ez egy wall-of-tex...
2024-10-05 15:47
kaliban: Nem tudtam végigolvasni. Borza...
2024-10-05 15:21
CRonaldo: Személyes érintetségem van ezz...
2024-10-04 21:25
Gayadam: Köszi , várjuk izgatottan a fo...
2024-10-04 10:10
Xavierr_00: Szia! :) De jó! Örülök, hogy t...
2024-10-04 10:02
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

A Béke

A Nyomorék Isten magokat szórt a kis kokszkályha rácsára. Kis puffanások hallatszottak, s még nagyobb lett a füst.
- Bék. Melegedj csak, ifjú harcos, és én közben beszélek neked a békéről. A történelem csalhatatlan, és még a legfigyelmetlenebb halandóval is meg lehet értetni a lényeget, ha az ember elég sokszor elismétli... a békét a háború hiányának tartod, vagy annál alig többnek? A felszínen talán ez igaz lehet. De hadd magyarázzam el a béke igazi velejáróit, fiatal barátom! A béke az érzékek eltompulása, a kultúrát érintő dekadencia, melyet az alantas szórakozás növekvő népszerűsége kísér. Az erkölcsök, becsület, tisztesség, áldozatkészség, lobogóra kerülnek címer gyanánt, de a legolcsóbb munkák fizetőeszközévé válnak. Minél tovább tart a béke, annál gyakrabban ismételgetik ezeket a szavakat, s egyre csak gyengülnek. A mindennapi életet átitatja a szentimentalizmus. Minden csak önmaga karikatúrájává válik, s a lélek egyre... nyugtalanabb lesz - A Nyomorék Isten kis szünetet tartott, zihálva levegő után kapkodott - Egyedül lennék a pesszimizmusommal? Hadd folytassam azzal, hogy mi is történik a nép körében egy békés időszakban! Az öreg harcosok a kocsmákban ücsörögnek, történeteket mesélnek a boldog ifjúságról, amikor minden egyszerűbb, világosabb volt a világban. Nem vakok, látják maguk körül a romlást, látják, hogy már nem tisztelik őket, semmibe veszik azt, amit a királyért, a hazáért és honfitársaikért tettek. Az ifjakat nem szabad tudatlanságban hagyni. A határokon túl mindig élnek ellenségek, és ha nincsenek, hát keresni kell párat! Régi bűnök kerülnek elő a közömbös anyaföldből. Apró, nyílt sértések, vagy az azokról szóló pletykák. Egy váratlanul felfedezett veszély ott, ahol korábban semmi sem volt. Az ok nem számít - az a lényeg, hogy a háborút a békéből kovácsolják, és ha egyszer megkezdődik az utazás, a lavinát nem lehet többé megállítani. Az öreg harcosok elégedettek. A fiatalokat fűti a hév. A király fellélegezhet, mert a belső feszültségek megszűnnek. A hadsereg előszedi a fegyverolajat meg a fenőkövet. A kovácsok műhelyében csordul az izzó vas, az üllő cseng, mint a templomi harangok. A gabonakereskedők, a páncélkészítők, a ruhakészítők, a lókupecek és a többi kereskedő mind elégedetten mosolyognak a közelgő gazdagság reményében. A királyságot áthatja a friss erő, s azt a kevés hangot, mely ellenkezni próbál, gyorsan elhallgattatják. A hazaárulás vádja és a gyors kivégzés hamar meggyőzi a még kételkedőket - A Nyomorék Isten széttárta a kezét - A béke, fiatal harcos, hitből születik, kimerültségből edződik, és belehal a hamis emlékekbe. Hamis? Hm, talán mégis túl cinikus vagyok. Vajon tényleg létezik a tisztesség, a becsület és az áldozatkészség? Vagy csak a képzelet szüleményei? Mitől válnak értéktelen szavakká, melyeket elkoptat a sok használat? Mik a szellemi gondolkodás szabályai, melyeket a civilizáció újra meg újra kicsavar és nevetségessé tesz? - Kicsit oldalra dőlt, és Withal megérezte magán az isten tekintetét - Withal, a Harmadik Városból! Harcoltál háborúkban. Kovácsoltál fegyvereket. Láttál hűséget és becsületet. Láttál bátorságot és önfeláldozást. Mit tudsz mindehhez hozzáfűzni?
- Semmit - vágta rá Withal.
Csaholó, köhögésbe fulladó nevetés.
- Félsz attól, hogy magadra haragítasz, igaz? Nem szükséges. Nyugodtan mondd csak ki, amit gondolsz!
- Ültem éppen eleget a kocsmákban - mondta Withal -, veterántársaim között. Válogatott társaság volt, s még nem vakított el minket annyira a szentimentalizmus, hogy nosztalgiával gondoljunk vissza az iszonyat és az erőszak idejére. Hogy regéltünk-e ifjúságunk napjairól? Nem. Beszéltünk-e a háborúról? Ha egy mód volt rá, nem.
- Miért?
- Miért? mert az arcokat nem lehet elfelejteni. A fiatal vonások egymás után térnek vissza. Az élet villanása, a halál végtelensége, a lelkünkbe itta magát. Mert a hűségről nem kell beszélni, a becsület pedig arra való, hogy az ember tartsa magát hozzá. A bátorságot meg túl kell élni. Ezek az erények, Leláncolt Istenség, a csendhez tartoznak...

(Steven Erikson - Éjsötét Áradat)
Hasonló történetek
25546
Norbi látva kiéhezett puncimat, magára rántott és megkeményedett bimbóimat kezdte csókolgatni. Én pedig megleptem őt azonnal, hogy a farkára csúsztattam vágytól izzó puncimat. Gyönyörű nagy farka volt és mélyen belémhatolt. Ekkor Roland mögém helyezkedett és lassan elbarangolt csodálatos popsimban...
15798
Kimentünk a homokba és végigcsókolta a meztelen testem. Gondoltam, hogy gyönyörű estém lesz. Simogatta a melleimet, szívogatta a kemény mellbimbómat. Egyre lejjebb haladt a szájával. A combom belsejét puszilgatta és közben az ujját bedugta az akkor már nedves pinámba és a G-pontomat masszírozta. Nagyon ügyesen csinálta, eszméletlenül felizgatott...
Hozzászólások
Még nincsenek hozzászólások
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: