Ez a Város tényleg Isten háta mögött van- gondolta az Ördög, ahogy tetszetős földgömböt megpörgette és elmosolyodott.
- Bukarest vagy Budapest – játszott a szavakkal- szinte teljesen mindegy. Koszos porfészkek, New York vagy Párizs csillogó forgatagához képest.
- Szodoma és Gomorra óta viszont a világ eme szelete komoly fejtörést okoz az Öregnek- gondolta, és ez elégedettséggel töltötte el.
Az alacsonyabb rangú démonok is csak Bujapestnek hívták a Várost, és néha maguk is meglepődtek az innen érkező emberek romlottságán.
Többen közülük még a Zuhanás közben is rokonaikat, vagy az őket sikertelenül kezelő orvost szidalmazták.
Az Ördög ma unatkozott.
Unalmasnak találta a részlegvezetők jelentéseit, a hosszú számoszlopokat, kimutatásokat.
Szokás szerint kialvatlan volt, amin senki sem lepődött meg, hiszen tudvalevő, hogy az Ördög nem alszik. A háborúk, járványok, terrortámadások, kicsinyes bűncselekmények már a könyökén jöttek ki.
- Nem igaz, hogy nem lehet már komoly klasszikus munkával borsot törni az Öreg orra alá - szomorodott el miközben némi nosztalgiával egyik utolsó nagy játszmájukra, Jób megkísértésére gondolt.
Gondolt egyet és egy pillanat múlva a mennyei csarnokában állt.
- Lucifer - húzta össze a szemét a Teremtő.
- Mit keresel itt, már megint hívás nélkül? - kérdezte gyanakodva.
Lucifer kényszeredetten meghajolt. Sunyin körülnézett és mivel nem látta sem Mihályt, sem Gábrielt, akik hamar kitették volna a szűrét beszélni kezdett.
- Át meg átjártam a földet és úgy látom, vesztésre állsz.
A statisztikák szerint még mindig több albérlőm van, mint ahányan a mennyben laknak…
- No persze ez a szabad akarat dolog nem úgy működik, ahogy elképzelted? – folytatta szemtelenül.
A Teremtő egy szempillantással belefojtotta a szót a Kísértőbe.
- Láttad Évát? - kérdezte ellentmondást nem tűrő hangon.
- Aki megette azt a bizonyos almát?- gúnyolódott Lucifer.
- Nem, ez az Éva Budapesten él és TUDOM, hogy azt gondoltad, hogy nincs már ott egy igaz ember sem.- húzta össze a szemöldökét.
- De nézd meg Őt! - zoomolta a mennyei plazma monitort egy kávézóban ülő fiatal lányra – 23 éves, orvosi egyetemre jár, gyönyörű teremtmény, óvja a szüzességét, segíti a szegényeket, tiszteli a szüleit, nem káromkodik, és nem megvásárolható - dőlt hátra elégedetten a Teremtő az Igazság Trónusán.
- Bízd csak rám! Ha megengeded, próbára teszem és bebizonyítom, hogy Ő sem különb, mint a többi.- ajánlkozott a Fényhordozó.
- Hát legyen. A szerződési feltételek-mint legutóbb - intett a Teremtő és Lucifer azonnal az Andrássy úton találta magát, egy fekete Mercedes SLK volánja mögött az esti csúcsforgalomban.
Gyorsan leparkolta az autót és besétált a kávézóba, ahol a lány ült.
Az ajtó üvegéből egy 35 év körüli, sármos férfi nézett vissza rá. Elégedett volt a mai arcával, amit Al Pacinó is megirigyelt volna.
- Elnézést, szabad ez a hely? - kérdezte kellemesen búgó hangon és a lány asztalához lépett.
- Foglaljon helyet. - mondta csodálkozva a lány aki tényleg tüneményesen szép volt.
Meghívhatom egy koktélra? - kérdezte az Ördög és ápolt gyűrűs kezeivel intett a pincérnek.
- Egy narancslevet elfogadok- mosolyodott el a lány bájosan, és beszélgetni kezdtek.
Az Ördög szinte mindent tudott a lányról így könnyen a bizalmába férkőzött.
Elmesélte, hogy osztályvezető főorvos, akinek ismeretségei vannak a szakmában, hogy Évának milyen nagyszerű külföldi állásokat tudna szerezni.
Ígért pénzt, hírnevet, csillogást, szakmai előmenetelt.
Felajánlott neki ingyen repülőjegyet, világ körüli útra de nem sokra ment. Udvarolt neki elbűvölően, sok ezer év tapasztalatát felhasználva nézve a zöld szemekbe, de a lány csak a fejét rázta és sorra visszautasított minden kísértést.
Végül fenyegetni próbálta és egyre inkább lefoszlott arcáról a kedvesség álarca de Éva így sem engedett. A Kísértő felugrott, egy marék pénzt dobott az asztalra és szitkozódva kirohant a kávézóból.
Dühe tovább fokozódott, amikor az autójához lépve meglátta a kerék bilincseket, amin pár suhanc röhögött kárörvendően.
Pattintott a kezével és egy villanás múlva már pokolbeli irodájában ült.
Szolgálati forródróton felhívta a Teremtőt és csak ennyit mondott:
- Egyenlőre nyertél - morogta és dühösen lecsapta a telefont.
Eközben Budapesten 8-at ütött a templom ódon harangja.
Az Andrássy úti elegáns kávézóba belépett Éva szerelme, akit várt. Forrón megölelték egymást aztán kéz a kézben kiléptek a kávézóból. Beültek egy lebilincselt fekete Mercedes SLK előtt parkoló tűzpiros Z3-as BMW-be és a két lány szenvedélyesen csókolózni kezdett.
Ha nem akarsz lemaradni:
Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!
Legfrissebb történetek:
2024-11-24
|
Novella
Egy balulsikerült kapcsolatfelvétel elgondolkodtató története.
2024-11-23
|
Novella
Egy fiatal férfi randevúra hívja az ismert színésznőt.
2024-11-22
|
Novella
Ebben a rövid történetben egy idős bácsi jelenik meg a kertvárosi kis kocsma ajtajában kutyájával....
2024-11-19
|
Novella
Édesanyja és unokabátyja szexualitásának egy kislányra gyakorolt hatása.
2024-11-18
|
Novella
Egy tanárnő igyekszik meggyőzni tanítványát, végül saját csapdájába esik.
Friss hozzászólások
Legnépszerűbb írások:
2010-09-23
|
Egyéb
Barbara, Kedves!<br />
A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Hasonló történetek
Fél évig volt az elvonón. Zsolt minden nap meglátogatta. Először csak szakmailag karolta fel, de aztán, ahogy Andrea szépsége, és nyugalma kezdett visszatérni, úgy szerettek egymásba. Mikorra a lányt gyógyultnak nyilvánították, tudták, hogy össze fognak költözni. Andrea vissza sem ment a régi lakásába...
Beküldte: Anonymous ,
2004-06-05 00:00:00
|
Novella
Felnéztem, ott ültek, csalódottan egy felhőn és engem néztek. Én meg a tájat. Ameddig elláttam, csodálatos rét terült el. Semmi más nem volt látható csak a tiszta és makulátlan égbolt és a ringatózó zöld fű tengere. Meztelen talpamat nyaldosták a fűszálak, melye felkúsztak lábamon és körbeöleltek gyengéden. Én sétáltam tovább, mit sem törődve semmivel, csak a látványra koncentráltam...
Hozzászólások
P.S.: Kicsit fura volt az ördög Budapest-Bukarestes hasonlata.... ha járt már Bukarestben (amit igen valószínűnek tartok), akkor az életben nem tudja egy lapon emlegetni Budapestel.
Leticia
[balkep leti.jpg]