Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
Fordítás …. Eredeti történet: THE COLD CASE OF THE PIERCED WOMAN .... Szerző: Ronde .... Literotica;...
A mostani történetem az erotikustól a fantasy-ig terjed, benne bdsm és egyéb elemekkel. Jó...
Korábbi két történetemmel párhuzamosan fut a történet.
Fordítás …. Eredeti történet: COLD CASES AND HOT NIGHTS …. Szerző: Ronde ... Literotica; 2023<br...
Ketten különleges születésnapi ajándékot kapnak. Egy showműsor felejthetetlen zárószámmal...
Friss hozzászólások
laci78: borzalmas, bing-szintű fordítá...
2024-04-25 16:07
Materdoloroza: Nekem is tetszik. Sajnálom, ho...
2024-04-25 12:54
kaliban: Ez nagyon jó lett! Gratulálok!
2024-04-24 16:25
kaliban: A sztori jó, megért volna egy...
2024-04-24 16:00
kaliban: Továbbra is tetszik! Várom a f...
2024-04-24 13:37
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Csillagösvényen -3. rész

-Mikor éri el a MANTARAY a szektort?
-A megküldött helyzetjelentések alapján úgy véljük, hogy 4 hónap múlva, admirális Úr!
-Biztosak benne, hogy nem fog támadni?
-Beszereltük a jeladót.
-És az elégséges?
-A tudósaink szerint a jelsor megbénítja.
-A kapitányok mennyit tudnak?
-Csak amennyit szükséges. Egy meghibásodott MI által irányított szondát keresnek.
-Ha az admirálisok tanácsa, vagy Kiss admirális fülébe jut ez a kis akció, akkor mindnyájan új elfoglaltság után nézhetünk.
-Ez nem fordulhat elő Uram!
-Remélem is! Délután 2-re hívják be Mr. Thompsont. Ki kell találnunk, mi legyen a szondával és a kristállyal.
-Igenis, admirális Úr!
-Hozzon egy teát, és hagyjon magamra!
 
 
A legénység szolgálaton kívüli tagjai a raktárban gyülekeznek. Aznap délután vonul hibernációba a „zöld” legénység, miután az elmúlt hét szokatlan izgalmai után átadták a szolgálatot az „arany” legénységnek. Az ilyen összejövetel a tényleges váltás előtt mindenképp szokatlan volt. A nemrég talált XXI. századi szondát a raktár fala mellé állították, néhányan érdeklődve vizsgálgatták az ősrégi szerkezetet. A raktár végében „rétesbe” tekeredve pihent az „ormány”, az a pneumatikus „kar”, ami szondák és holdak pályára állítását, illetve begyűjtését tette lehetővé.
 
A főtisztek azaz Altbaum és McEllroy kapitányok, az első és másodtisztek, a főmérnök, valamint Dr. Whitehead a kutatók vezetője, a tiszti tárgyalóban utolsó egyeztetést tartottak, a szolgálatváltást lezáró állománygyűlés előtt.
 
-Tehát kinevezésre terjesztek fel két kadétot, Ms. Cheyenne Humphries-t és Mr. Gregory St. John-t. Ezzel a kinevezéssel Ms. Cheyenne Humphries I. osztályú csillagközi navigátorként, Mr. Gregory St.John I. osztályú pilótaként folytatná a szolgálatát a hajón. A fő-navigátorok és a főpilóták értékelését már kézhez kapták. Vélemény? Ellenvetés?
McEllroy kapitány körbe pillant, de főtisztek részéről egyetértő bólogatás a válasz. Végül a főmérnök kér szót:
-Kapitány Úr, bár nem kapcsolódik szorosan a kinevezésekhez, az a szóbeszéd járja, hogy St.John kadét valamilyen módon kapcsolatba léphetett egy családtagjával. Megtudhatunk erről valamit?
 
Altbaum arca megrándul kérdésre, Dr. Whitehead zavartan a lapszámítógépén lapozgat, McEllroy elgondolkozva nézi a főmérnököt.
 
-A befogott szondán találtunk egy adathordozót, amelyen Dr. Stephen St.John néhány nem tudományos jellegű munkája és egy video-üzenet volt, amelyet a doktor a halála előtt rögzített. A sors furcsa fintora, hogy a kadét a doktor leszármazottja, így ő kapta meg ezeket az adatokat. Ennyi történt, semmi több. -mondja végül McEllroy.
 
Altbaum elismerően pillant oldalra, kapitány-társa felé. Vajon készült előre egy ilyen kérdésre, vagy most találta ki? Igyekszik memorizálni a szöveget.
 
-Köszönöm, kapitány Úr!
 
Gibbs, a „zöld” elsőtiszt is szót kér.
 
-Mindkettőjük teljesítménye meggyőző, de az újkeletű kapcsolatuk nem okoz majd problémát?
-A kapcsolatuk nem újkeletű, mi ketten tisztában voltunk vele, a kadétokra bíztuk, hogy ők mikor vállalják fel nyilvánosan. Szerencsétlen véletlen, hogy épp a vizsgafeladat közben kialakult vészhelyzet során derült ki. Ha esetleg ez fúrja az oldalát: a vizsgafeladatot az eddigi teljesítményüknek köszönhetően kapták meg. McEllroy kapitánnyal egyetértésben döntöttünk, és ők éltek a lehetőséggel.
-Köszönöm, kapitány Úr! Talán mindannyiunk nevében beszélhetek: egyetértünk a kinevezésekkel.
 
Az asztal körül mindenki egyetértőleg bólogat.
 
-Rendben! akkor az állománygyűlésen ki is hirdetjük! Egyéb kérdés?
-A GRAV-NAV uram…sajnos nagyon megbízhatatlanná vált a működése. Nem kérhetnénk egy javító software-csomagot a Földről? Tudom, hogy legalább 2 nap időveszteség, de félő, hogy megint akkor mondja fel a szolgálatot, amikor a legnagyobb szükség van rá. Nem bízhatunk mindig az embereink rátermettségében….
-Már jeleztük a problémát az irányításnak egy üzenetben. Hányszor állt le az elmúlt héten?
-Kétszer is, Uram.
-Sajnos nem kecsegtethetem túl sok jóval. Az irányítás szerint túl nagy lenne az információcsomag és nagy az esélye, hogy megsérül a hiper-téren keresztül történő üzenetváltás során. Azon kívül majd egy napig galaktikus stacioner pályán kéne maradnunk, azaz a hajó látszólagos helyzete a Földhöz képest nem változhat.
-Értem, Uram. Aggodalommal tölt el a navigációs számítógép bizonytalan működése. Teljes egészében ki kellene iktatni, de akkor a navigáció többlet-feladatot ró a legénységre.
-Megértem az aggodalmát Mr. Litnietskii, sajnos egyelőre nem tehetünk többet.
-Nem próbálhatnánk meg mi magunk megjavítani az MI-t? Hátha megtaláljuk a hiba okát.
-Megpróbálhatjuk, de kicsi az esély a sikerre. -válaszolja Dr. Whitehead- Ha esetleg valamelyik algoritmus hibás, azt még kiszúrjuk, de ha a szubrutinok közül nem működik jól valamelyik, arra rámegy az egész út, hogy megtaláljuk. Ha rájövünk mi a hiba, talán le tudjuk szűkíteni a vizsgálandó szubrutinok körét. De azt hiszem nem véletlen, hogy meghibásodás esetén az egész MI-t cserélik.
-Mindenesetre próbálják meg azonosítani vagy legalább behatárolni a probléma okát, Dr. Whitehead! -szólal meg Altbaum.
-Értettem Kapitány Úr! Mindent megteszünk.
-Egyéb?
 
A tisztek várakozva néznek egymásra, de nincs újabb hozzászólás.
 
-Nos, akkor itt végeztünk! Menjünk, vegyük át a szolgálatot. A hibernációba térőknek jó pihenést!
 
Az értekezlet feloszlik, a tisztek kettesével-hármasával, halkan beszélgetve hagyják el a tárgyalót. A két kapitány még az asztalnál ül.
 
-Hát, jó szolgálatot, jó repülést Fridrich!
-Úgy búcsúzol John, mintha nem találkoznánk többet. Miután visszatértünk megtartjuk a szokásos grillpartit!
-El is várom Fridrich!
 
A két kapitány kezet ráz, és ők is elindulnak a raktérbe.
 
-SORAKOZÓ! -vezényli az ügyeletes másodtiszt, amikor a kapitányok is megérkeznek.
A legénység alakzatba rendeződik. Nem katonák, bár kaptak kiképzést, azért nagyjából szabályos sorokba rendeződik mindenki.
-VIIIIIIIGYÁZZZZ!
Mindenki kihúzza magát.
-Kapitány Úr, a legénység felsorakozott!
-Pihenj -mondja emelt hangon McEllroy.
-Asztronauták! Utazásunk meghatározó szakaszához érkeztünk. A hajó érkezési pályán halad és 6 hónap múlva elérjük a célzónát, ahol megkezdhetjük a felderítést! Köszönöm a zöld legénység kitartó munkáját, és ígérem, hogy az arany legénység ugyanilyen keményen fog dolgozni!
Altbaum elégedetten néz végig az embereken.
-A mai rendkívüli állománygyűlés célja az, hogy tájékoztassuk Önöket két kinevezésről! Két kadét olyan kiváló teljesítményt nyújtott az eddigi út során, hogy kiérdemelték ezentúl a legénység teljes jogú tagjaként folytassák a szolgálatot. Ms. Cheyenne Humphries! Kérem lépjen ki!
Cheyenne a főtisztek elé járul.
-Ms. Cheyenne Humphries! Az Ön navigációs ismeretei és eddig elvégzett navigátori munkája feljogosítja Önt, hogy ezentúl I. osztályú csillagközi navigátorként szolgálja az IRCS felderítőflottáját. Kadét, elfogatja a kinevezést és az ezzel járó felelősséget?
-Igen, Uram! -Cheyenne hangja határozottan cseng a teremben
-Ms. Cheyenne Humphries, fogadja, hogy méltósággal és rendületlenül szolgálja a Földet az Emberiséget és a Flottát az ismert és ismeretlen világűr minden szektorában?!
-Fogadom!
-Ezennel I. osztályú csillagközi navigátorrá nevezem ki Önt!
Altbaum kapitány Cheyenne egyenruhájának hajtókájára tűzi a navigátorok szextánst formázó jelzését, és kezet fog vele.
-Köszöntse a navigátort háromszoros hurrá!
-HURRÁ! HURRÁ! HURRÁ! -a kiáltások nagyjából egyszerre hangzanak el.
-Mr. Gregory St. John, kérem lépjen ki!
Gregg is a főtisztek elé járul.
-Mr. Gregory St. John! Az Ön pilóta-ismeretei és a csillaghajó irányításában eddig elvégzett munkája feljogosítja Önt, hogy ezentúl I. osztályú csillagközi pilótaként szolgálja az IRCS felderítőflottáját. Kadét, elfogatja a kinevezést és az ezzel járó felelősséget?
-Igen, Uram!
-Mr. Gregory St. John, fogadja, hogy méltósággal és rendületlenül szolgálja a Földet az Emberiséget és a Flottát az ismert és ismeretlen világűr minden szektorában?!
-Fogadom!
-Ezennel I. osztályú pilótává nevezem ki Önt!
Altbaum kapitány Gregg egyenruhájának hajtókájára tűzi a pilóták, régi hajókereket szimbolizáló jelzését, majd vele is kezet fog.
-Köszöntse a pilótát háromszoros hurrá!
-HURRÁ! HURRÁ! HURRÁ!
Cheyenne és Gregg visszamennek a helyükre.
-Hölgyeim és Uraim! Jó repülést, jó pihenést kívánok Önöknek! Találkozunk 6 hónap múlva!
-VIIIIGYÁZZZZ! -kiáltja el magát a másodtiszt
A kapitányok és főtisztek elhagyják a rakteret, utoljára a másodtiszt marad.
-PIHENJ! OSZOLJ! -majd ő is távozik.
 
Cheyenne és Gregg mosolyogva fogadja a gratulációkat, bár az igazat megvallva, most leginkább kettesben szeretnének lenni, alig 2 óra múlva kezdődik a szolgálatuk. Akkor megy aludni a zöld legénység.
 
 
A következő hetek, hónapok eseménytelenül, sőt talán kissé unalmasan telnek, a hajó követi az útvonalat, melyet Cheyenne határozott meg, módosításra nincs szükség, semmi sem zavarja az utat. Furcsa mód a GRAV-NAV egyszer sem romlik el, csak gyakorlás céljából kapcsolják ki néha, hogy a legénység készen álljon, ha úgy hozza a szükség. A világűr unalmas sötétje vette őket körül, a radarok és rádió-teleszkópok csak jelentős távolságban érzékeltek néha egy-egy égitestet, valóban a semmi közepén voltak. A főtisztek elégedettek az újonnan kinevezett navigátor és kormányos munkájával. A váltás után 1 héttel Cheyenne hivatalosan is beköltözhetett Gregg kabinjába. A hátuk mögött titkos fogadások kezdődtek az esküvő várható időpontjáról. Altbaum csak morgott, amikor tudomására jutott a fogadás, majd zord fél-mosollyal 50 kreditet tett fel a következő váltás idejére.
Két hónap volt hátra az újabb váltásig, Gregg és Cheyenne szolgálatban voltak. A nap ugyanúgy kezdődött ahogy a többi: unalmas szolgálat, sehol egy üstökös, vagy meteor-raj csak egy nagyobb naprendszert közelítettek meg. A hajó épp fordulót hajtott végre, hogy a pálya megfelelő legyen a következő hinta-manőverhez, amikor a GRAV-NAV megunva az elmúlt hónapok dicsőséges működését, ismét felmondta a szolgálatot.
-Navigáció, gond van a GRAV-NAV-al…
-Kiiktatom. Kézivezérlés. 30 másodperc.
 
Cheyenne épp nekifogna elvégezni a számításokat, amikor a képernyőn zavaros számok és jelek jelennek meg.
 
-Kapitány, a GRAV-NAV zavarja a kézivezérlést! Kiiktatás sikertelen!
-Hogy az a mennydörgős üstökös baszná meg a jó kurva…
 
Altbaum kapitány híresen közönséges, ha valamelyik MI vacakol.
 
-Át akarja venni az irányítást!
-Hardware-zár! Felülíró kód Alt-2-alfa…
 
A hídon lévőlegénység egy emberként kezdi meg a műveleteket a meghibásodott MI kiiktatására. A közelségjelzők hirtelen riasztása váratlanul ér mindenkit.
 
-ÜTKÖZÉSVESZÉLY!! Irány 3-7-1-0. Azonosítatlan objektum, 10000 méter…azonosítatlan objektum 7000 méter…
-Kormány kitérőmanőver! Jobbra le 2, tolóerő -0,7!
 
Altbaum kapitány keze villámgyorsan dolgozik a saját konzolján, miközben a MANTARAY lomhán fordulni kezd.
 
-FIGYELEM! IZOLÁCIÓS REKESZEK ZÁRVA! -a kellemes, nyugtató tónusú hang a hajó minden szegletében megszólal.
-Azonosítatlan objektum, 2000 méter. -közli szenvtelen hangon a közelségjelző.
Aztán a MANTARAY hevesen megrázkódik, néhányan kiesnek a székükből, a fények villódzni kezdenek, majd kialszanak.
-Vészáramforrás be!
A híd újra fénybe borul.
-INTEGRITÁS MEGSZÜNT A 3., 4. és 7. IZOLÁCIÓS REKESZBEN! ISMÉTLEM, INTEGRITÁS MEGSZÜNT A 3., 4. és 7. IZOLÁCIÓS REKESZBEN! DEKOMPRESSZIÓ AZ 5. és 6. IZOLÁCIÓS REKESZBEN!
A riasztás baljóslatúan visszhangzik a teljes hajón. Altbaum fejében cikáznak a gondolatok, 7. zóna…a hibernációs terem…
-Kárjelentést!
-Kapitány úr, valami belénk csapódott, valószínűleg egy meteor! Teljesen keresztülfúrta a hajót, a reaktorok és a létfenntartás épp, de a sérült zónákból minden levegő elszökött. A lezárás kitart, egyelőre a többi részen nincs szivárgás. A reaktorok, úgy látom épek, de az elektromos hálózat károsodott, sok helyen akadozik az áramellátás. Sok a halott…
-Hány ember…? -a kapitány szinte suttog.
-63…és a hibernációban lévők…uram…
-Működnek a kinti kamerák? A saját szememmel akarom látni a károkat!
-Mindjárt uram!
A képernyő bekapcsol, és először roncsdarabok, majd a legénység egyik tagjának teste úszik a látótérbe, arcát rémület torzítja el.
-Neki legalább azonnal vége lett…-gondolja Litninetskii, a szolgálatos elsőtiszt.
-Kamerát kézi vezérlésre! -mondja rekedten Altbaum.
 
Addig ügyeskedik, amíg a kamera kiemelkedik és a sérülés helye felé fordul. A MANTARAY „hátán” hatalmas,10 m átmérőjű lyuk tátong, amiból repedések futnak végig a burkolaton minden irányba.
 
-Jól bekaptuk…pont a hibernációs terem…
-Híd, mi a fene volt ez?! -hallatszik a kommunikátorból a főmérnök hangja.
-Bekaptunk egy meteort a semmiből, súlyosak a károk. A reaktorok rendben?
-Még összegezzük a károkat, de akadozik a részecske-gyűjtés. A váltást ki lehetne vezényelni kárelhárításra…
-Nincs váltás!
-Tessék…?
-Ismétlem nincs váltás, a legénység nagy része elesett…talán 35-en maradtunk.
-És ha felébresztenénk a ….
-Épp telibe kapták…már nem ébreszti fel őket senki.
 
Mintha csak Altbaum szavait akarná nyomatékosítani, egy sérült hibernációs kapszula lebeg el a kamera előtt. A benne lévő hajózó békésen alszik…immár örökre.
 
-Úristen…
-Mérjék fel a károkat és tegyenek javaslatot a javításra! Vége! -Altbaum kikapcsolja a kommunikátort.
-Mindez egy átkozott MI miatt… Ha nem azzal baszakodunk…
-Elnézést Uram, túl kicsi volt, a közelségjelző radarok szerint legfeljebb 1 méter lehetett az átmérője. Esély sem volt kiszúrni…esetleg, ha fémből lett volna…
-Túl kicsi…alaposan kicsinált minket….
-Egy ilyen ütközés esélye 1:562000000…
-Kíméljen meg a statisztikáktól! Elméletileg 0 egy ilyen ütközés esélye, gyakorlatilag seggbe baszott minket egy meteor… Van esély a részecske-gyűjtő helyreállítására?
-A raktér felől, az űrsétához használt szkafanderekben befoltozhatjuk a hajót. A végleges izolációt is el kell végezni…különben nem marad levegőnk. Talán haza tudunk sántikálni, még ennyi emberrel is. Hibernáció nélkül nehéz lesz.
-Ms. Humphries, nézze ki nekünk a legrövidebb utat haza. Mr. St.John segíthet… Mr. Litnietskii, vegye számba a megmaradt legénységet, és egyeztessen a főmérnökkel. A legfontosabb munkákkal kezdjék! A részecske-gyűjtést helyre kell állítani. Hogy állunk az útvonallal?
-Még dolgozom, uram! Nincs GRAV-NAV…
-Ne is említse azt a szemétládát… -a képernyőre pillant.
-Kapcsolják ki! Ezek a szerencsétlenek még egy darabig körülöttünk lebegnek majd…
-Megvan az útvonal, Uram. 40 hónap, ha a szokásos sebeséggel haladunk.
-Nem lesz egy kéjutazás… Álljanak irányra, és hajrá!
A kommunikátor után nyúl.
-Gépház, itt a híd. Hazamegyünk, hajtóművek 80%-ra.
-Sajnos nem fog menni, néhány vezeték ereszt.
-Azonnal kezdjenek a javításnak! Pihenni ráérnek később. -bosszúsan lekapcsolja a kommunikátort.
-Uram, összeszedtem a túlélők közül 14 embert, akiknek most nincs sürgős dolga. Nekifogunk a sérült szektorok végleges izolációjának.
-Rendben Mr. Litnietskii…
Nyílik a híd ajtaja és Dr. Whitehead vonszolja be magát kúszva.
-A kutatólabor odaveszett, valamint az összes kutató is…uram…
-Ön jól van…?
-Gerincsérülés, deréktól lefelé lebénultam…
-Azonnal vigyék, Dr. Whitehead-et a gyengélkedőre!
-Nincs gyengélkedő…
-Akkor alakítsunk ki egyet a kis-tárgyalóban. A tartalék orvosi eszközök még megvannak?
-Igen, uram!
-Akkor lássanak hozzá!
Cheyenne és Gregg is feláll, hogy részt vegyenek a munkában.
-Nekünk most úgysincs dolgunk…
-Persze…menjenek.
Altbaum a készültségi szobába megy, leroskad egy székre és a kezeibe temeti az arcát.
Két óra múlva fut be az első pozitívnak mondható jelentés: a károsodott szektorokat sikerül végleg izolálni, már nem szökik a levegő. A szivárgó vezetékek javítása újabb egy óra múlva fejeződik be. A MANTARAY nehézkesen a hazavezető irányra áll és elindul.
-Indulhatunk, a hajtóművek és a reaktorok épek, de alig gyűjtünk részecskéket. -jelenti Jensen, a főmérnök.
-Uram, ilyen tempó mellett, akár 70 hónapig is eltarthat az út.
-Az rettenetesen sok…lehet, hogy fejadagokat kell bevezetnünk. Leadtam a vészjelzés, remélem küldenek mentőhajót.
Gregg csak most ér rá gondolkodni egy kicsit…ha nem kéri át magát, akkor most ő is csak egy darab űrszemét.
-Ne rágja magát St. John! Történt, ami történt… A legfontosabb, hogy hazavigyenek minket! -Altbaum mintha csak olvasna a gondolataiban.
 
A következő napok-hetek monoton munkával telnek. Összesen 34-en élték túl a becsapódást, közülük 7-en súlyosan sérültek. Szinte minden poszton hiány van az emberekből, ezért az ajánlottnál is sokkal nagyobb mértékben kell az MI-kre hagyatkozniuk. Gregg és Cheyenne holtfáradtak a folyamatos irányítás miatt, a szokásos 6 órás műszakok helyett 12 órában kell vezetniük a hajót, ráadásul a meghibásodott GRAV-NAV miatt az MI segítségére sem támaszkodhatnak. Aki ráér, a hajó kipofozásán fáradozik. Több, mint 3 havi munka után a hajótestet sikerül befoltozni, és a részecske-gyűjtőt helyreállítani. az egyik folyosón zsilipkamrát alakítanak ki, hogy a sérült részbe is be tudjanak lépni, levegőveszteség nélkül. Néhány holttestet találnak a roncsok közé szorulva, nekik legalább meg tudják adni a végtisztességet. A kapitány személyesen is megnézi a hajó sérült részeit, a pusztítás elképesztő mértékű.
 
-Nem is értem, hogy nem törtünk ketté?
-Hatalmas szerencse, Uram! -válaszolja a főmérnök- De vannak aggályaim, erősen roncsolódott a szerkezet. Nem tudom meddig bírják a főtartók… Ha nem jön semmi közbe, úgy értem hirtelen manőver vagy hasonlók, talán kibírják hazáig. Egy újabb ütközést semmiképp sem bírnánk ki.
-Hogy állnak a mentőkapszulák?
-8 maradt épen, legfeljebb 32 embert tudna elmenekülni a hajóról, de itt a mélyűrben, ennek semmi értelme… legfeljebb, ha belebotlanánk egy lakható bolygóba. De én akkor is inkább arra szavaznék, hogy próbáljunk meg hazajutni.
-Meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok. Tartsa életben a reaktorokat és a hajtóműveket, Jensen!
-Rajtunk nem múlik, menni fog Uram!
-14-00 órakor megbeszélést tartunk, legyen a tárgyalóban!
-Legyen inkább 15-00-kor Uram! Misét tartunk és a legénység egy része, mindig részt vesz rajta…egyre többen…más szertartások is vannak akkor…
-Zuhanó repülőgépen nincsen ateista… -gondolja magában Altbaum.
-Legyen, akkor értekezlet 15-00-kor.
 
A kapitány csendben ül a tárgyalóban. az értekezlet csak 1 óra múlva kezdődik, de összeszedi a gondolatait…igazából jól esik csak ülni. Az első hónapok rendkívül kemények voltak, de beállt az új rend, és ahol lehet könnyítik a saját dolgukat, most már elviselhetőbb az élet. Még 68 hónap, ha nem jön segítség. Ugyan küldött üzenetet a hipertéren keresztül, de a kommunikációs egységek meghibásodása miatt üzeneteket nem tudnak fogadni. Megjavítani azóta sem sikerült. Csak a legszükségesebb működnek: reaktorok, hajtóművek, létfenntartás. Irányítani tudják a hajót…
Az elmúlt 3 hónapban ezerszer végig rágta már magában, mit kellett volna másként csinálni…de mindig oda lyukadt ki, hogy ha a GRAV-NAV nem hibásodik meg egy rutinmanőver során, talán észlelhették volna a magányosan kószáló meteort. A hajába túr…a legénység majdnem 80%-a odaveszett, ez akkor is a kapitányi pályafutása végét jelenti, ha nem ő a hibás. Mindegy, az utolsó feladata az, hogy a megmaradt embereket biztonságban hazajuttassa. A két fiatalt sajnálta igazán: az első komoly útjuk és mindjárt ilyen slamasztikába kerülnek… Reméli, hogy kibírják hazáig, azon se lepődne meg ha azonnal leszerelnének…pedig átkozottul tehetséges mindkettő. Elgondolkozva nézi a kommunikátort, egyik sincs szolgálatban, így végül üzenetet küld nekik:
„15-00-kor értekezlet a tárgyalóban”
 
Cheyenne és Gregg is meglepődve, de elszontyolodva olvassák a kapitány üzenetét. Épp lett volna egy kis idejük egymásra is…
 
-Van 5 percünk, siessünk. Remélem hamar túl leszünk rajta, bármit is akar az Öreg!
A tárgyalóban lassan gyülekeznek a meghívottak. Altbaum fáradt mosollyal üdvözli az érkezőket. Rajta kívül Litnietskii az elsőtiszt, Jensen a főmérnök, Dr. Whitehead, Gregg és Cheyenne vannak jelen. Altbaum végignéz az elcsigázott embereken.
-Hölgyem és uraim, üdvözlöm Önöket! Először essünk át két előléptetésen! Kérem üdvözöljék az új főpilótát és fő-navigátort, akik egyben az új másodtisztek is! Gondolom nem ilyen körülmények között szerettek volna előléptetést… A kinevezésük jelen pillanattól él, és a legénység minden tagja értsül róla, valamint felvezetem a hajónaplóba is. A mai értekezlet célja, hogy eldöntsük, milyen helyzetre hogyan reagáljunk, és hogyan érhetünk haza a leghamarabb. Ms. Humphries, milyen messze vagyunk otthonról?
-68 hónap van hátra, Uram, ha tartjuk az útvonalat. Ez a legrövidebb, ha nem vállalunk rizikót, kerüljük az ismert aszteroida-mezőket és gázóriásokat.
-Tartsuk magunkat távol minden olyan égitesttől, aminek a gravitáció hatása megterhelheti a hajó szerkezetét! Egy újabb ütközés vagy gravitációs csavarás azonnal véget vetnek az utunknak…és az életünknek. -veti közbe Jensen.
-Ez az útvonal tiszta! -nyugtatja meg Cheyenne- Próbálhatnánk finomítani az érzékelőkön és radarokon, hogy időben észleljük a meteorokat.
-Talán megoldható… -mondja Dr. Whitehead meggyötört hangon a kerekes székéből.
-Van itt még valami…friss jelentés. Gravitációs anomáliát találtunk, ami egy csillagösvényre utal…talán meg lehetne próbálni…ha kibírja a hajó.
-Talán…talán…ha az egyik sérült főtartót megerősítjük… -húzza el a száját Jensen- De csak akkor érdemes kockáztatni, ha valóban megéri…
-Még ki kell számítani, hogy hová vezethet, ha egyáltalán csillagösvény…
-Derítsék ki! Hogy állunk a készletekkel Mr. St. John? Egy ideje úgy is Ön tartja nyilván…
-A levegő kitart, bár sokat vesztettünk. A vízből annyit kell reciklálni, amennyit csak lehet, egyelőre heti egy fürdés megengedhető a legénységnek. Viszont az élelmiszer-fejadagokat be kell vezetni, különben nem lesz elég! Dr. Whitehead kérem segítsen meghatározni, hogy mennyi az a minimum kalória- és tápanyagmennyiség, ami mellett a legénység teljesítménye még fenntartható!
-Rendben. Dolgozzák ki a fejadagok optimális nagyságát! Hogy áll a gépészet, Mr. Jensen?
-Minden megfelelően működik, sikerült javítani a részecske-begyűjtést, így talán gyorsulhatunk egy picit. A reaktorok bírják a strapát…talán kitartanak hazáig, a hajtóművek is. A napelemek fele kampó, úgy néz ki nem tudjuk őket újra működésbe hozni, a létfenntartást épp ellátják. Próbáljuk óvni a reaktorokat!
-Köszönöm, Mr. Jensen! Dr. Whitehead, hogy van? 
-Kicsit jobban Uram, de táncolni nem fogok Ms. Humphries esküvőjén… -Cheyenne elpirul- Az utolsó sérült is elhagyhatta a gyengélkedőt és szolgálatba állhatott. Próbálok kutatásokat is folytatni, de a hajó működtetésének optimalizálása elveszi minden időmet.
-Kicsit lassítson Dr. Whitehead! Határozzák meg Mr. St. John-nal az adagokat és végezzen kutatásokat. Sok mindent már nem tud optimalizálni…
-Az a csillagösvény érdekel…
-Megkérem az asztrometriát, hogy küldje át az adatokat Önnek, Dr. Whitehead! -mondja Cheyenne.
-Köszönöm, hölgyem és uraim! Egyéb hozzáfűzni való?
-Az emberek még jól bírják a gyűrődést. -mondja Litnietskii- De a fejadagok bevezetése ronthatja a hangulatot.
-A nem bevezetése pedig az esélyeinket a túlélésre. Próbálja megértetni mindenkivel, hogy az élelmiszerkészletek jó része odaveszett és az út is tovább fog tartani.
-Igenis, kapitány Úr!
-Ha ez volt minden, akkor oszolj! Humphries és St. John maradnak!
Amikor mindenki más elhagyja a tárgylót Altbaum lassan kezd beszélni.
-Remélem nem veszik zokon, hogy újabb feladatokat lőcsöltem Önökre, de szükségem van megbízható tisztekre. Az emberek hangulata nem jó, ami nem is csoda. Távol vagyunk otthonról, a hajó súlyosan sérült, és kemény munkára van szükség ahhoz, hogy hazaérjünk.
-Minden tőlünk telhetőt megteszünk Uram!
-Köszönöm! Remélem a fokozott terhelés nem tett kárt a kapcsolatukban! A lelkemre venném…
-Nem uram! bírjuk a gyűrődést! pillant egymásra a két tiszt.
-Úgy számítom, hogy a helyzet javulni fog az idő előre haladtával… Talán a nehezén túl vagyunk, ez a hajó hazavisz minket, csak az idő…
-Reménykedhetünk az új csillagösvényben, uram!
-Igaza van Humphries! De kérem ne beszéljenek róla a legénység előtt, amíg nem tudjuk biztosan…nem akarom őket hamis illúziókba ringatni!
-Értjük, Uram!
-Menjenek, kezdődik a szolgálat!
-Kérünk engedélyt, Uram…
-Hagyják a formaságokat! Negyedóra múlva én is a hídon vagyok.
Cheyenne és Gregg a hídra mennek. Altbaum újra töprengeni kezd…talán, ha letapogattuk volna a szektort, a gravitációs torzulásból rájöhettünk volna…az átkozott GRAV-NAV…nem volt idő semmire…163 ember odaveszett…az egyik legsúlyosabb baleset…vállalom a felelőséget.
A következő napok ismét eseménytelenül telnek. A hajó sebességét sikerült kissé növelni, és a főmérnök tervei alapján a legénység dolgozni kezdett az egyik sérült főtartó megerősítésén, ami javítja az esélyeiket, és talán még hinta-manővereket is megkockáztathatnak. Dr. Whitehead részletesen elemezte az asztrometriai adatokat és végül arra következtetésre jutott, hogy egy féregjáratra azaz csillagösvényre bukkantak. A napi értekezleten tájokaztatja az eredményeiről a többi főtisztet.
-Tehát az elfordulás és a gravitációs torzulás mértéke arra utal, hogy valóban egy féregjárat. A modellezés azt az eredmény hozta, hogy Földközelbe juttat minket, ha áthaladtunk rajta, kevesebb, mint 2 év lesz hátra az útból…
-Ez mindenképpen jó hír! Vannak kockázatok?
-Nem tudjuk, hogy milyen a járat lehet, hogy rázós lesz az út. Azon felül 1 hétig kell a féregjáratban haladni. 
-Más?
-Más nincs. Nyerünk majdnem 50 hónapot, szerintem bőven megéri. Annyira nem lesz rossz, hogy a hajó károsodjon, és csak egy roncsmező bukkanjon fel a járat másik végén.
-Ilyen hosszú ideig még senki sem utazott féregjáratban! -vet ellen Litnietskii.
-Igaz, de sok különbség nem lesz… Rádiózni nem tudunk így se, úgy se. Én arra szavazok, hogy siessünk haza. A fejadagokat sem kell akkor bevezetni…
-Végig tudunk menni a járaton? Precíz kormányzás kell.
-Végig. A robotpilóta működik, ha alaposan kiszámítjuk az útvonalat, akkor probléma nélkül végig haladhatunk a járaton. Azért folyamatosan figyelni kel a járat változásait és korrigálni a pályát, a rázósabb részeken kézi kormányzás szükséges. Mennyire stabil az ösvény?
-Az egyik legstabilabb, amit eddig láttam. 
-Viszont az áthaladás előtt mindenképp elvégezném a főtartó javítását! -mondja Jensen- Akkor biztosak lehetük benne, hogy túléljük az utat.
-Hozzávetőleg 1 hét alatt érünk el a csillagösvényhez. -pillant fel Cheyenne a lap-számítógépből.
-Ha meghúzzuk a munkát, ennyi idő alatt meg lehet erősíteni a főtartót. -számolgat Jensen
-Javaslok egy utolsó ellenőrzést, mielőtt teszünk egy próbát az ösvénnyel. -ezt Dr. Whitehead teszi hozzá.
-Rendben, mit gondolnak, mennyi idő?
-Legfeljebb 9 nap, Uram.
Altbaum hosszú ideig bámul maga elé.
-Akkor vágjunk bele! Humphries, St. John-al végezzék el a számításokat az átkeléshez! Jensen, Litnietskii, azonnal szervezzék meg a főtartó megerősítését! Dr. Whitehead, pihenjen egy kicsit, úgy 1 hét múlva számítunk magára. A legénységet személyesen tájékoztatom! Oszolj!
Cheyenne és Gregg épp a hídra tartanak, amikor valaki utánuk szól a folyosón.
-Pssszt…hé, haver! Várjatok egy kicsit!
Hendricks az.
-Figyelj, az a hír járja, hogy találtunk egy féregjáratot… -fogja suttogóra a hangját. 
-Tartsd a szád! Az Öreg ma bejelenti.
-És, mikor? 
-8-10 nap múlva.
-Hazavisz?
-Nem, csak közelebb…de 22 hónap, mégse 68.
Hendricks elvigyorodik.
-Bíztam bennetek haver… Tudod az Öreg szerintünk megzakkant, de ti tuti hazavisztek minket.
-Jól van haver, nyugi! Még bármi lehet. A főtartót is meg kell erősíteni, indulás előtt vetünk még egy pillantást, hogy minden rendben, csak aztán vágunk bele. De ha eljár a szád, beleváglak a plazma-fáklyába!
-Bízhatsz bennem tesó…csak tudod kicsinál, hogy hazaérünk-e egyáltalán…
-Szedd össze magad! A hajó egyben van annyira, hogy hazajussunk… Előbb vagy utóbb, de otthon leszünk!
-Kössz haver! -Hendricks eltűnik a folyosókon.
-Ez se százas… -mondja halkan Gregg.
-Szerintem lelkiismeretfurdalása van a GRAV-NAV miatt. Gyere, kezdjük el kiszámolni az átkelést. 
-Oké! -Gregg magához húzza és megcsókolja a lányt- Ha túl leszünk ezen az egészen…
-Igen! -vág közbe Cheyenne
-Akkor határozzuk meg a pályát, Ms. Humphries! Vigyük haza ezt az ócska bádogot!
-Tényleg, szerinted mi lesz vele, ha hazaértünk? -kéz a kézben mennek tovább a híd felé.
-Szerintem selejtezik…kár érte…de nem hinném, hogy gazdaságosan meg lehetne javítani.
-Pedig jó kis hajó…
-Az.
1 óra múlva a kapitány bejelenti a legénység maradékának, hogy egy csillagösvényre bukkantak, ami lerövidíti az utat. Bár mindenkit óvva int attól, hogy túlzott reményeket tápláljon, a legénység határozottan optimistává válik, az emberek váltásokban, keményen dolgoznak a sérült főtartón. A hajó sérült részének újabb átkutatásakor még sikerül valamennyi élelmiszert megmenteni. A hajó végül a terveknek megfelelően 1 hét múlva éri el a féregjáratot. Dr. Whitehead újabb mérései és számításai megerősítik, hogy a járat biztonságos, és közelebb viszi őket a Földhöz. Gregg és Cheyenne éjt nappallá téve dolgoznak a pályaszámításokon, és a meghibásodott főtartó megerősítése és befejeződik. Végül minden készen áll. A legénység elfoglalja a helyét, a hajóhídon érzékelhető a feszültség.
-Nos, hölgyeim és uraim, kezdjük meg az átkelést!
Cheyenne némi feszültséggel követi a hajó pályáját, Gregg magabiztosnak tűnik, ahogy egyre közelebb kormányozza a hajót, a MANTARAY végül behatol a járatba, és megkezdődik az átkelés. Az átkelés problémamentes, néha ugyan megrázkódik a hajó, de végső soron a tervezettnél is simább az út. 1 hét elteltével a MANTARAY elhagyja a járatot. Az asztrometriai állomás gyors méréseket végez, és megállapítja a hajó helyét.
-Helyzetmeghatározás kész! 0,54 parsec távolságra vagyunk a Földtől.
-Irány 7-3-5-2, tapossunk bele, az útvonalat folyamatosan helyesbítem! Becsült érkezés 22 hónap múlva! -Cheyenne megkönnyebbült, sokat nyertek az átkeléssel, már csak haza kell vitorlázni… Gregg a mondott irányba fordítja a hajót.
 
-Föld, jövünk!
 
Mindenki elvigyorodik a hídon.
A MANTARAY tovább szeli a világűrt, üreges orrát a Föld irányába fordítva. Cheyenne folyamatosan pontosítja, finomítja a pályát. 
-Semmi rizikó Ms. Humphries, csak vigyenek minket haza! -mondogatja Altbaum.
 
Folytatások
1057
-A fenébe is, hogy pont belebotlottak…és utána épp az IP6944-en kötöttek ki… Ennyi véletlen.
-Ami azt illeti…nem teljesen véletlenül. Úgy határozták meg útitervüket, hogy épp arra haladjanak. A szondát is azért fogták be. Azt hitték, megtalálták.
-Elnézést, megpróbálnának úgy beszélni, hogy mindenki értse? -vette fel egy idősebb tisztviselő.
Előző részek
2010
-Sugárzás rendben, beléphetünk.
A kis csapat benyomul a raktárba…egy pillanatra mindenki megtorpan, ahogy végigmérik az ősöreg szerkezetet.
-Nyissák fel!
A műszerészek negyed óra csavarozás után jutnak el a szonda belsejébe, közben folyamatosan dokumentálnak minden lépést.
-Uram, ezt látnia kell!
-Mutassák! –lép közelebb Altbaum.
Hasonló történetek
3261
Végül összesen jó húsz ember ment át a Klingon hajó fedélzetére. Szemmel láthatóan egyikük sem járt még ilyen hajón. Erre persze Konmel tábornok is számított, így az érkezőket négy tiszt várta, akik aztán két elé osztották az embereket. Turistákra és dolgozókra. Így végül is két-két tiszt kísérte a csapatokat. Később aztán Konmel tábornok… talán éppen a bizalom erősítése képen visszahívta a kísérő tiszteket. Persze meghagyta a vendégeknek, hogy csak a kijelölt területekre léphetnek......
2925
Újabb gombok megnyomásával háromdimenziós formába öntöttem a csillagtérképet, majd szakszerűen ráközelített az egyik sekktorra. A képernyő közepétől nem messze a féregjárat tűnt fel, ettől pedig pár centire csupán a Voyager és a másik három hajó kicsinyített képe. Mind a négy objektum sárga szögletes zárójelhez hasonló jelképben volt elhelyezve. A zárójelek bal oldalán pedig általános adatok futottak...
Hozzászólások
AmandaAdmin ·
Kedves Felhasználók! A tortenetek csapata új társkereső oldalt indított. Ismerkedés meleg férfiaknak: WWW.BOYSXX.SITE Ismerkedés heteroszexuálisoknak: WWW.TEENSFK.SITE Ezer erotikus történetet gyűjtenek össze ott, vannak ismeretségek és kommunikáció. Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon. Az ingyenes regisztráció továbbra is nyitva áll

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: