Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
Az életünk során rengeteg kapcsolatot hozunk létre és szakítunk meg. Ezek olyan utakra sodornak...
Ismeretlenül is kívánom legyen annyi kitartásod és erőd az álmaid megvalósításához mint főszereplőmnek...
Jöjjön egy sokkoló történet az íróasztal fiók mélyéről ami novellaíró versenyt is megjárt.Ugyan...
Kitalát történet
Gini a hármas szobában púderezte az arcát. Az ostromgépek hangja sajnos beszűrődött, a nő...
Friss hozzászólások
Gumoo: Igaz történet alapján
2024-10-06 02:53
laci78: de legalább megpróbáltad!
2024-10-05 19:53
Xavierr_00: Nagyon sajnálom a veled történ...
2024-10-05 19:04
laci78: és ráadásul ez egy wall-of-tex...
2024-10-05 15:47
kaliban: Nem tudtam végigolvasni. Borza...
2024-10-05 15:21
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Százszorszép öröksége

Hol volt, hol nem volt - mint ahogy a mese törvényei megkövetelik - , élt valahol, valamikor az idők kezdete előtt Földapó és Vízanyó. Apó vigyázta a hegyeket, az erdőket, a tarka réteket, Anyó pedig gondoskodott számukra az életet adó vízről, amelyet a vígan futkározó patakoktól és az ezüstösen csillogó tavacskáktól kért. Nagy szeretetben nevelték fel gyermekeiket, a három lányt.

Hirtelen lett vége ennek a boldogságnak. Földapó meghalt. Vízanyó úgy érezte, nem leli helyét többé a Földön, követni fogja hűséges férjét az életen túli világba. Magához hívatta a lányait és így szólt:
- Édesapátok végakarata szerint osszátok szét azt a végtelen sok szépet, amit rátok hagyott, s tegyetek vele azt, amit a szívetek diktál.

Ezzel elbocsátotta őket. Fel is csattant hamarosan a legidősebb lány ellentmondást nem tűrő hangja:
- Nekem az óriás hegyek kellenek! Nem tűröm, hogy nálam hatalmasabbnak képzeljék magukat! Uralkodni akarok rajtuk!
Nem késett a követelőzéssel a középső lány sem:
- Én pedig a hatalmas fenyőerdőkről semmi pénzért le nem mondanék! Enyémek lesznek fennséges pompájukkal, s majd szolgálnak engem.

Csendben, kedves, halk hangon szólt Százszorszép, a harmadik, akit a hegyek és az erdők egyaránt szerettek. Vidám táncában gyönyörködtek, meleg simogatásában sokszor részesültek, becéző szavait gyógyírként fogadták.
- Jól van nővérkőim! Nem szállok vitába az óriás hegyekért, a hatalmas fenyőerdőkért. Ami megmaradt az örökségből az lesz az enyém: a lombos erdők, zöldellő mezők és a virágzó rétek egyaránt kedvesek szívemnek.

A legidősebb lány a hegyekben élt tovább. A szíve helyén jég és gyűlölet lakozott, ezért aztán kipusztult minden. Kopárrá változott a táj, még a havasi gyopár is visszabújt a sziklák repedéseibe. Rövidesen sötétség és vastag jégtakaró fedte be a hegyeket.
Nem jutott jobb sors a fenyőerdőknek sem. A középső lánynak tövis volt a szíve helyén. Nemsokára sűrű tövis fonta be az erdőt, és a sötétségben a fákon kívül más növény nem maradt életben. Olyan félelmetes volt az egész, hogy a madár sem járt erre.

Százszorszép a lombos erdőkön, mezőkön és réteken nagy szorgalommal látott munkához. Keze nyomán színpompás virágok bontogatták szirmukat. Méhek és tarka pillangók repültek virágról - virágra. A dús füvön állatok legeltek. A tölgyesek és a bükkösök erdei állatoknak adtak védelmet.
A két idősebbik nővér nem nézte jó szemmel Százszorszép munkáját.
- Nézd a kis buzgót! Pedig az én csodálatos hófehér birodalmamban a pillangók tarka színei jobban pompáznának. - szólalt meg a legidősebb nővér.

A középső sem hagyta annyiban:
- A fenyőerdőim sokkal szebbek, mint az ő erdei. A fák egyenes törzsei az égbe nyúlnak. Nem tudom, hogy a madarak és az állatok miért az ő erdeiben élnek? Ott ősszel a falevelek elsárgulnak, és télen a fák csupasz ágai látszanak. Az állatok fáznak, vagy elköltöznek melegebb éghajlatra. Tavasszal viszont újra visszamennek! Nálam a fák örökzöldek. Itt az állatok mindig zöldben élhetnének.
A nővérekben három gonosz szellem: Irigység, Harag, és a Gonoszság szította a gyűlöletet. Természetanyó szerette volna a rossz szellemeket elűzni a lányokból, de a hatalma ehhez kevés volt. Az óriás hegyek és a fenyőerdők is elégedetlenkedtek. Jóság és gondoskodás helyett csak parancsolást kaptak.

A két idősebbik nővér a rossz szellemek hatására kegyetlen tervet eszelt ki. Ehhez segítségül hívták a Vihart. Ennek sem kellett kétszer mondani! Hét nap és hét éjjel tombolt egyfolytában. Hatalmas pusztítást végzett. Természetanyó a hetedik nap már nem bírta tovább nézni a pusztítást. Az óriás hegyek és a fenyőerdők is a segítségére siettek. Közös erővel elűzték a Földről a két idősebbik lányt. Természetanyónak pedig a Vihar felett hatalma volt. Felemelte varázspálcáját. A szél ereje hirtelen lecsökkent, és a felhők feloszlottak. A Nap sugarai meleget adtak az átfázott állatoknak. A legkisebbik lány újult erővel látott neki a munkához. Rövidesen szebb lett, mint volt. Ugyanolyan szeretettel és jósággal gondozta a nővérei volt örökségét is. A magas hegyekben a csodálatos havasi gyopár virágzott és a sziklákon a hegyi kecskék fürgén ugráltak. A fenyőrigók pedig vígan énekeltek a hatalmas fenyőerdőkben.

A természetben minden szép. Nekünk is óvnunk kell, hisz olyan sokat dolgozott vele Százszorszép. Nem szabad megengedni, hogy gondoskodás hiányában elpusztuljon. Százszoszép öröksége a mi örökségünk is.
Hasonló történetek
10352
Michel a következő hullám tetejéről vette észre a sziklát. Tudta, hogy vége van. A következő pillanatban a hajó pozdorjává tört alatta, ő pedig csuklóin a szétszakadt kötéllel elsüllyedt a hullámokban. Fuldokolni kezdett, de aztán rájött, hogy kap levegőt. - Biztosan valami légbuborékba kerültem - gondolta, de ekkor meglátta ismét a női arcot. Kék szemek, gyönyörű telt ajak, hullámos haj, mely egybefolyt a tengerrel lassan az alakja is kirajzolódott. Tökéletes keblek, lapos has vékony...
4581
Éhséggel merült álomba ismét.
Képekért könyörgött, útért – bár imája névtelen volt, s valahogy olyan, mint a fel nem adott fenyegető levelek.
Mindaz, ami ébredéskor megmaradt, forró benyomások izzadtsága volt csupán. Képek, melyek eleve a fikció részei. Olvasta tán őket...
Hozzászólások
További hozzászólások »
Piros Pille ·
Az utolsó bekezdésben egyértelmű a felhívás, az írás egésze nekem túl összetett. A népmesei három lány, a Bibliai történet a tálantumokkal keveredik egy tündérmesével. Bár Harry Potter-ben a mindent bele mentalitás sikert aratott, szerintem itt, ha kihagynád valamelyik motívumot, hatásosabb lenn a történet. Bár így is értjük, és kifejezetten jó az írásod minősége is.

kicsimanó ·
Akárki, akármit mond, nekem nagyon tetszett .Gratula!! :smile:

AmandaAdmin ·
Kedves Felhasználók! A tortenetek csapata új társkereső oldalt indított. Ismerkedés meleg férfiaknak: WWW.BOYSXX.SITE Ismerkedés heteroszexuálisoknak: WWW.TEENSFK.SITE Ezer erotikus történetet gyűjtenek össze ott, vannak ismeretségek és kommunikáció. Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon. Az ingyenes regisztráció továbbra is nyitva áll

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: