Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
Az életünk során rengeteg kapcsolatot hozunk létre és szakítunk meg. Ezek olyan utakra sodornak...
Ismeretlenül is kívánom legyen annyi kitartásod és erőd az álmaid megvalósításához mint főszereplőmnek...
Jöjjön egy sokkoló történet az íróasztal fiók mélyéről ami novellaíró versenyt is megjárt.Ugyan...
Kitalát történet
Gini a hármas szobában púderezte az arcát. Az ostromgépek hangja sajnos beszűrődött, a nő...
Friss hozzászólások
laci78: de legalább megpróbáltad!
2024-10-05 19:53
Xavierr_00: Nagyon sajnálom a veled történ...
2024-10-05 19:04
laci78: és ráadásul ez egy wall-of-tex...
2024-10-05 15:47
kaliban: Nem tudtam végigolvasni. Borza...
2024-10-05 15:21
CRonaldo: Személyes érintetségem van ezz...
2024-10-04 21:25
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Madáritató I.

Nagyon sok szeretettel üdvözlöm Kedves Olvasó! Örülök, hogy újra egymásra találtunk. Köszönöm, hogy soron következő írásomat ismét figyelemmel kíséri. Cserébe ígérem, kiragadom Önt a hétköznapok terhes súlyai alól és elkalauzolom tollas barátaim közé. Induljunk hát el, öltsük ünneplőbe szívünket, lelkünket, ahogy a természetjáráshoz mindig is szoktuk.

A helyszín viszont most a megszokott környezettől rakjuk át 100 km-rel odébb. Nem a Szigetköz rejtélyes ösvényein indulunk el, sőt a Hanság madárparadicsomában tett túra élménybeszámolóira is várni kell egy picit. De úgy gondolom, így sem fogok csalódást okozni, hiszen egy város falai közé fogom repíteni a gondolataim szabadságának lehetősége által. Egy városba, melyről oldalakat lehetne zengeni, de ezt helyettem már nagyon sokan meg is tették. A csupán 30 000 fős település, mint egy kis ékszerdoboz áll Komárom-Esztergom megyében és állít példát mindenkinek. Magyarország talán legaranyosabb helysége színes programokkal és aktív emberekkel várja látogatóit, csodálóit. Mi is besorakoztunk a sokaság közé, így hát 2005. 07. 31-én hajnal 4 óra 45 perckor már menyasszonyom szüleinél ébredtem fel, Tatán. Álmos szemeimből az elém tornyosuló kalandok reménye hamar kicsalta a fáradtság szimulált jelét és pár perc múlva teljes menetfelszerelésben díszelegve adtam búcsú puszit páromnak.

Kezdődjön hát a bevetés egy újabb nap „a természet szolgálatában ” (MME). A kertkapun kilépve a postás fogadott, ki az újságokat helyezte be fürge mozdulattal az akár cinege költőhelyének is alkalmas ládákba. Röviden szóltam, hogy sietek, mert a napfelkelte fényjátékában szeretnék gyönyörködni. Ő erre lemondással válaszolt. Kifejezetten utálta a napfelkeltét, mert mikor lángot ont a csillagunk, a hőség uralkodik el a tájon. Ez a gondolatsor is érthető, hiszen a reggeli 20 fokot jelző hőmérő higanyszála árnyékban hamar felkúszott jóval 30 fok felé. Akkor viszont még nem, így hát bele is vághattam a közeli Cseke-tavat övező fák közé. Itt feketerigó népes tábora kutatott a földön. A 25 cm-es közismert madarunk a neve ellenére nem mindig viseli az éjszaka színét. Csupán a hímek hordanak mindent eltakaró elegáns színt, valamint jellegzetesen dekoratív sárga csőrt. A tojóink barnásabbak, partedlijük világos színeket is ölt. Sőt, ilyenkor a fiatal példányok is gyakran kerülnek szemünk elé. Az apródok még röpképes koruk előtt kiugrálnak a fészekből, így ha árvának tűnő fiókákkal találkozunk, nagyon kérem, NE VIGYÜK HAZA. A szüleik hallótávolságon belül tartózkodnak, és folyamatosan etetik őket.

A városi parkokban sétálva nem nehéz megfigyelni, miként a pöttömke, látszólag árván és tétlenül türelmetlenkedik a bokrok közelében, míg végre megérkezik az egyik szülő csőrében egy csokor finomsággal és nyújtja át gyengéd mozdulattal a folyton éhes fiókáknak. Képzelje el, Kedves Olvasó, a tudósok tettek egy kísérletet. Mesterségesen teletömték egy fiatal madárka hasát. Amikor a szülők megérkeztek és porontyuk nem tátogott élelmet követelve, kilökték a fészekből. Ugyanis a természetes körülmények között nem jut annyi táplálék, mely jóllakatna a kis csipogót. Ha pedig nem látszik éhesnek, hát beteg és azt el kell pusztítani. Talán nem ez a leghumánusabb megoldás, de ezzel a stratégiával ők már hosszú ideje óta élnek a földön.

De most térjünk vissza Tatához és egy tündéri kis megoldáshoz, melyet ők gyakran alkalmaznak. A Cseke-tó erdejében, Angol parkjában nincs minden szál fű lenyisszantva, sőt még a fák növekedését sem tervezik be milliméter pontosan. A bokrok, fák által uralt területen az élővilág harmonikus együttélésre talál az emberrel. Márpedig itt jó szolgálatot tesz egy-egy vízesés, patakocska. Az imént említett eszközök széles tárháza nyújt kellemes pillanatokat az arra járóknak. De nemcsak az ember szemei pihenhetnek meg a csobogó víz játékán, hanem tollas barátaink is megtalálják az enyhülést a forró nyári kánikulában. Az izzó évszakban különösen fontos szomjuk oltása, valamint egy-egy hűsítő pancsikolás. Csoda hát, ha az ornitológusuk, természetfotósok óriási jelentőséget tulajdonítanak az erdei vízlelőhelyeknek. Egy-egy csöpögő csap is sokat segíthet, de mamám külön tálat rak ki nekik az udvarban. Mesélte, egyszer 10 óra körül sétált ki az udvarra és üresen találta a vizes bödönt. Rigók hada izgatottan szemezett a csappal, hogy az életet adó nedűhöz mihamarabb hozzá juthassanak. Mama hamar feltöltötte friss finom kristálytiszta vízzel és alig lépett kettőt-hármat, már a merészebb rigók örömtáncot jártak az önkéntes segítő áldásos tevékenységének gyümölcsében. Ön is Kedves Olvasó, próbálja ki a fenti történetet, meglátja mekkora szeretetben fogják tollas barátaink füröszteni Önt azért a pár deci vízért.

Tatán viszont a város is így gondolkozik a vízfolyásért. Igaz, ott szemetet eldobva sem láttam, sőt grafitit sem mintáznak a középkori várromokra. Ott úgy néz ki az adó és a fogadó egymásra talált. De nemcsak az ember, a természet is.
Békésen helyet foglaltam hát az egyik itatótól pár méterre a füvön, kezembe vettem a fényképezőgépet és vártam... folyt. köv.
Hasonló történetek
3838
De amikor megfordulok egész közel érzem a száját a számhoz, és érzem a forró leheletét, ami átjárja minden porcikámat. Mélyen a szemébe nézek. Ő viszonozza a tekintetem. Érzem, már teljesen hozzám bújt, és az ölelése egyre szorosabb. Szinte már fáj ez az ölelés, mikor hirtelen megcsókol, és eltűnik minden fájdalom, és minden ami csak körülöttünk létezik...
4423
Elkezdtünk beszélgetni, kiderült hogy a neve Laci, és hogy 21 éves. Nagyon megtetszett nekem, és úgy éreztem, hogy én is neki. Ahogy beszélgettünk, egyszer csak a keze a lábamon volt, és simogatott, nagyon jól esett, már akkor éreztem, hogy köztünk nem lehet csak egy kaland, ennél több kell nekünk...
Hozzászólások
További hozzászólások »
No0oB ·
Tetszik a sztori, bár rövid kissé.

Feketerigókkal és nap mint nap találkozok az év egy részében suliba menet, hét óra előtt nem sokkal, szóval szintén kb. napfelkeltekor.

Egyszer láttam egyet, amelyik látszólag kiesett a fészkéből, és otthagytam, mert hát iskolában mit kezdtem volna vele? Eddig lelkiismeret-furdalásom volt miatta, de ezek szerint jot tettemhogy nem vettem fel. :smile:
Nagy Kornél ·
A történetet azért szedtem ketté, mert együtt túl hosszú lett volna. A második rész holnapután kerül fel.

Igen, jól tetted, hogy nem vitted haza a pici rigókat. A természet gondoskodik az erős egyedek továbbéléséről. Mi egyszer egy barátposzátát raktunk be a műútról a bokorba és pár másodperc múlva a szülők aggodalmas hívóhangjaival üdvözölték az autók elől megmenekített csöppséget.

Örülök, hogy tettszett az első része is, remélem, a második is érdekelni fog.

Ha elolvasod a folytatást, ott már az énekes rigó és mókus veszi át a főszerepet. De természetesen akár most, akár a későbbiekben elsősorban olyan tollas barátainkról fogunk írni, melyek a hétköznapi életben is gyakran megtalálhatók.

Kornél

angyallány ·
..nagyon szeretem olvasni az írásaidat, mert nyugalmat árasztanak.. :hushed: Olyan nyugalmat, melyet a mai rohanó világban oly kevesen találunk.. :o((
Soraiddal elrepíted az olvasót.. "öröm"szárnyakat növesztünk, s máris együtt szállunk a madarakkal...
Köszönöm Neked, hogy átélhetem ezt... :grinning:

Üdvözletem Neked, és lelkes Csapatodnak!!

Andrea
Nagy Kornél ·
Úgy gondolom, hogy ennél nagyobb dicséretet és biztatást író nem kaphat. A lelkesítő soraid értelemmel töltötték meg a történeteket, és ezek után még nagyobb gonddal és türelemmel próbálom az eléd tárt irományokat kifaragni, hogy az eddig alkotott kép ne változzon.

Ha már a csapatot felhoztad, van egy igazán mókás és derűt fakasztó momentum az egészben. "Hivatalos helyeken" bemutatkozásom alkalmával, mint az Egyesület a Városközpontért Civil Szervezet Madárbarát Csoportjának vezetőjeként szólalok meg, de oldottabb helyeken poénból hozzá is teszem, hogy a hatalmas óriás csapat taglétszáma 1, azaz 1 fő. De, még mielőtt furcsán néznének rám, mosolyogva közlöm, hogy az állandóan hadra fogható természetbúvárok száma azért ennél lényegesebben több. Tavaly csúfos, ám de tanulságos Madarak és Fák Napján 11 fő segítővel és 3 fő versenyzővel ért véget, akik is csupán egy félreinformált akadályversenyre jelentkeztek (e miatt és dacból csak azért is mutattuk meg Szigetköznek 2004 októberében a 97 főre duzzadt Nemzetközi Madármegfigyelő Napot).

Baráti üdvözlettel:

Kornél

AmandaAdmin ·
Kedves Felhasználók! A tortenetek csapata új társkereső oldalt indított. Ismerkedés meleg férfiaknak: WWW.BOYSXX.SITE Ismerkedés heteroszexuálisoknak: WWW.TEENSFK.SITE Ezer erotikus történetet gyűjtenek össze ott, vannak ismeretségek és kommunikáció. Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon. Az ingyenes regisztráció továbbra is nyitva áll

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: