Csak álltam a kifagyott buszmegállóban a távolban kutya ugatott és nem tudtam hallok e még újra emberi hangot. Kiderengtem. Minden sivár volt sötét .. távolról a tó fényei villóztak. Kitettem a kezem. A hüvelyk ujjamat felfelé fordítottam és neki vágtam az útnak. Úgy 40km re lehettem az otthonomtól. Mi lesz velem?! Aztán autóneszt hallok a távolból. Elsuhan. Senki sem vesz fel? Aztán látom, hogy ott az a roma srác, aki szintén leszáll, talán nem kellett volna elfordítanom a fejem, mikor rámnézett. Talán, ha kedvesebb lennék.. de nem megy.. Utánaloholok. Megszólítom, de már érzem, nem segít rajtam.
- Nem tudok neked segíteni! - hangzott a válasz. - Mert nem is akarsz komám.. - gondoltam magamba. Aztán elmegy. Ott állok egyedül. A szavai a fülemben vannak. Visszhangzanak. Menj a kocsmába. Van ott egy telefon, a falu végén. Kocsmába mondom én? Mire ő hát.. -és hátat fordít. Segítőkészek manapság az emberek. Aztán elindulok. Mindenki elhúz mellettem. Nagy kocsi kiskocsi, bicikli, nagykamion kiskamion. Feladom. Nem tudom mi lesz. Megyek, és a lábam érzem már kővé dermedt, fázik. Január közepe van. Nem csoda. A fejemben a sofőr hangja hallatszik:
- Leszállítjuk a kis hölgyet. Na és persze az én előző mondataim: -Hagyjon engem a francba békén! Hát igen.. Mindenki dermedten rámnéz. Ha kedvesebb lennék.. Csak már addigra túl voltam egy 3 órás hosszú informatika vizsgán. Egyszercsak megáll egy autó. Lesötétített ablakok, fekete csillog, villog. Nem értek a kocsikhoz, de nem egy két filléres járgány. Megállok, visszanézek. Tényleg nekem ált meg? Vagy csak leállt valamiért és ott hagy? Most jön, vagy marad? -erre ő. - Megyek, megyek.
Egészen haza fele beszélgettünk már 3 unokája van. Egész kedves fickó. Lassan lemegy a kétségbeesés az arcomról. Felolvad a rajt egy mosoly akár egy páracsepp az autó üvegén. Most már minden rendben lesz. Valamit bekapcsol.. Micsoda berendezés.. Milyen műszerek ezek? Nézi a Barátok közt? - kérdi ő.
– Nézzem, nézzem - nézek rá én megszeppent arccal. -Anyuékkal is szoktuk nézni - teszem még hozzá.
Ismét mosoly ül ki az arcára.
- Meghálálhatom a kedvességét? -kérdem. Egy széles mosoly és egy enyhe legyintés. Látszik nincs rá szorulva. A hálámat úgysem tudnám kifejezni pénzben.
- Nagyon köszönöm - kiáltottam vissza, amikor kiszálltam.
- Mégegyszer mondom, nincs mit - válaszolja ő, egy enyhén monoton kevés hangsúllyal.
- Cicukám, hát megjöttél? - kérdi anya, amikor elémszalad. - Úgy éreztem valami baj van, nem tudom miért - mondja kicsit riadtan.
A szemébe nézek, megnyugszom, itt az én kis anyukám ez a kis mosolygós szemű. Várja a válaszom... -Anyu, nem is fogod elhinni mi történt...
Ha nem akarsz lemaradni:
Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!
Legfrissebb történetek:
2024-11-24
|
Novella
Egy balulsikerült kapcsolatfelvétel elgondolkodtató története.
2024-11-23
|
Novella
Egy fiatal férfi randevúra hívja az ismert színésznőt.
2024-11-22
|
Novella
Ebben a rövid történetben egy idős bácsi jelenik meg a kertvárosi kis kocsma ajtajában kutyájával....
2024-11-19
|
Novella
Édesanyja és unokabátyja szexualitásának egy kislányra gyakorolt hatása.
2024-11-18
|
Novella
Egy tanárnő igyekszik meggyőzni tanítványát, végül saját csapdájába esik.
Friss hozzászólások
Legnépszerűbb írások:
2010-09-23
|
Egyéb
Barbara, Kedves!<br />
A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Hasonló történetek
Beküldte: Anonymous ,
2001-08-01 00:00:00
|
Egyéb
Jelenleg 13 éves vagyok.
Beküldte: Anonymous ,
2004-05-16 00:00:00
|
Egyéb
De ha tényleg szeret? Megvár. És megvárom. Megvárjuk egymást, addig a pillanatig, amíg elveszünk egymás tekintetében. És amikor, - mint mikor elalszunk, és ébredünk, hogy a kiesett álmok mikor is jöttek, - megcsókoljuk egymást. Az lesz a szerelem. Mikor csak odahajolok, és egy apró csókot pihegek az ajkaira. Mikor átkarolom, és kiráz a hideg, mikor megremeg a kezem. És nem érdekel, hogy izzad a tenyerem, hogy a hajam kócos, hogy őt is rázza a hideg...
Hozzászólások