A palóc kocsmáros és a rabló. Palóc mese 4.
folytatás
- De a parancs, az parancs, nem?
- Az én paramcsomra halgass te hülye, mert ha nem akkor... és itt egy sorozat káromkodás hangzott el, amit a gyerekenek legjobb nem meghallgatni.
- De az én angyalom mondja hogyha rosszat csinálok akkor a pokolba kerülök veled együtt és ott kínozni fognak örökkön örökké. Hát erre nemgondoltál?
A rabló mintha nem is hallotta volna a végét folytatta
- Nincsen itt semmiféle angyal, nekem ne hazudj én nem látok itt senkit csak téged egy dumás paraszt buta palócot aki hülyéket mesél itt nekem.- De a pokolról volt a rablónak értesítése ezért folytatta.- Miért kerülnél a pokolba ezer pengőért? Kb. annyid van ott a fiókban. Nevetséges az egész!
- Nem tudom én sem - mondta Pali bácsi - , de a pap is azt mondja, és akkor a pokolba kerülsz te is velem együtt – azt pedig azt hiszem nem akarod. A szemedre fogom hányni ott, amiért oda kerültem, amíg csak élek.
A rabló maga sem tudta, hogy mit higgyen ebben dologban, de most demonstrálta a fölényét.
- Te buta palóc! Ez csak üres duma, és ha nincs pokol, akkor nem juthatunk oda!?
A Pali bácsi is túlzottnak érezte a pokolba kerülni ezer pengőért ezért folytatta.
- De a parancs mégis csak parancs!? Nem?
Ez a kocsmáros teljesen bolond. Mit csináljak vele? A rabló esze megakadt itt a gondolkodásában. Nem tudta, hogy hogyan érveljen tovább. Ki parancsol itt neki más, mint én –vagy mégis? Egy bolonddal vitázni nem lehet, de megsérteni sem – gondolta a rabló – nekem is van erkölcsöm. S máris eltette gondosan a fegyverét mintha misem történt volna. Mintha mindent elfelejtett volna, ami történt ezelőtt. Csak a bolond kocsmároson gondolkodott, hogy milyen hülye.
Köztudott volt az is a palócok között hogy volt itt palócföldön ilyen betegség – valami misztikus módon – megtörténhetett, hogy az ember felejt az egyik pillanatról a másikra. Ez történt talán a rablóval is. A rabló azonban nem volt a tudatában ennek.- Te tudod, hogy mi történhetett?
A Palibácsi csak figyelte nem szól egy mukkot sem, ez egy nemvárt fordulat volt - mialatt a rabló önmagába elmerülve elgondolkodott, hát mégis olyan buták ezek a palócok? Ezt sohase hittem volna... Csaknem sajnálni kezdte őket.
De alig vették észre mindketten mire betoppant a kocsmába a pap.
folytatás következik
Ha nem akarsz lemaradni:
Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!
Legfrissebb történetek:
2024-11-23
|
Novella
Egy fiatal férfi randevúra hívja az ismert színésznőt.
2024-11-22
|
Novella
Ebben a rövid történetben egy idős bácsi jelenik meg a kertvárosi kis kocsma ajtajában kutyájával....
2024-11-19
|
Novella
Édesanyja és unokabátyja szexualitásának egy kislányra gyakorolt hatása.
2024-11-18
|
Novella
Egy tanárnő igyekszik meggyőzni tanítványát, végül saját csapdájába esik.
2024-11-17
|
Novella
A helyszín Argentína.Miguel és párja Sofia életük versenyére készülnek.Vajon győzelmet vagy...
Friss hozzászólások
Legnépszerűbb írások:
2010-09-23
|
Egyéb
Barbara, Kedves!<br />
A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
A palóc kocsmáros és a rabló. Palóc mese 4.
Hasonló történetek
Michel a következő hullám tetejéről vette észre a sziklát. Tudta, hogy vége van. A következő pillanatban a hajó pozdorjává tört alatta, ő pedig csuklóin a szétszakadt kötéllel elsüllyedt a hullámokban. Fuldokolni kezdett, de aztán rájött, hogy kap levegőt. - Biztosan valami légbuborékba kerültem - gondolta, de ekkor meglátta ismét a női arcot. Kék szemek, gyönyörű telt ajak, hullámos haj, mely egybefolyt a tengerrel lassan az alakja is kirajzolódott. Tökéletes keblek, lapos has vékony...
Felöltöztették este feketébe a lányt, esküvői díszeket festettek arcára és kezére, felékszerezték, fején a kendőt ezüst pánttal fogták oda, nyakába arany láncot akasztottak, ujjára égköves gyűrűket adtak, derekát arannyal átszőtt övvel díszítették, és lábára selyem szandált húztak. Aztán az asszonyok elénekelték neki a menyasszony dalát...
Hozzászólások
meg is jegyeztem.....................