1943. március 12-én megszületett az ifjú Karan és Hatice első gyermeke. A kislány a Mukkades nevet kapta. A fiatal pár a lány szüleinél, Rizanál és Afifénél éltek, amióta összeházasodtak. Hónapokkal később az ifjú pár tervezgette, hogy egy új házat épitenek.
Júliusban szintén egy házaspárnak a faluban, Musgannak és Selimnek kisfia született, akit Yusufnak neveztek el.
- Édeslányom, hagyjad itten a kis Mukkades-t! - kérlelte eközben Afife a lányát. Addig kérlelgették a fiatalakokat, hogy miután felépült a ház, a szülők gondjaira bízták a kislányt.
Hatice újra teherbe esett, és ismét egy lányt szült aki a Besime nevet kapta. Mukkades szépen cseperedett, édesanyja gyakran látogatta. Akkoriban az szomszédban kőművesek dolgoztak, és a kislányt megszívelték. Mindig törökmézzel kinálgatták, addig amikor is majdnem megfulladt szerencsétlen. Azonban egy derék férfi megfogta a lábát, fejre állította és addig rázta ameddig ki nem köpte a lenyelt falatot. Egy másik történet, hogy állandóan padláson totyogott. Édesanyja látogatása alkalmával is ott volt, azonban ő lecsalta és jól elfenekelte. A következő évben megszületett Mukkades és Besime öccse, Karan is, aki az apjuk nevét kapta. Teltek az évek cseperedtek a gyerekek. Minden húsvétkor látogatást tettek a jószívű Gülmisal nagy-nagynénjüknél, aki egy pufók de kedves asszonyság volt. Mindig süteménnyel kínálta őket, vagy valami finomsággal. Sajnos a jó Gülmisal néni egy nap tüdővészt kapott, és hetekkel később belehalt. A jó férje, Marek báttyjuk mellé temették el.
Hatice még kétszer teherbe esett, de mert sokat dolgozott elvesztette gyermekeit. A kis Karan és Besime mindent megkaptak a szüleiktől, kivéve a kis Mukkades. Ő sem szomorkodott, mert nagyszülei sajátjukként kezelték. Történt egyszer hogy Riza papa egy este nem tért haza a kocsmából.
- Gyerünk lányom, mögyünk öregapádért! - szólt Afife nagymama, és elindultak a messzi határban lévő ívóba. Sok gyaloglás után oda is értek.
- A fene övött volna mög! Indíts hazafelé! - rikácsolta az asszony, és kicibálta férjét a kocsmából, és a ház előtt lévő lovaskocsiba rángatta majd hazaindultak.
Mukkades nagyon szerette a nagyszülőket, jobban mint a szüleit. Nem egy alkalommal fordult elő a következő: A nagyanyó lekvárt főzött a lány pedig belenyúlt, és megkóstolta.
- Azzonal fejezd bé, öregapád meglássa! - bosszankodott az asszony majd kiment a kamrába. Mukkades mégegyszer megízlelte, mire hirtelen kilépett a szobából az imént még alvó nagyapja és így szólt:
- Lányom, óvatosan nagyanyád meglássa..
12 éves korában, Mukkades megkérte az anyját hogy vegyen neki ruhát, amiben az esti imádságra megy.
- Nem vehetek, köll a tehenekre! - nyafogta Hatice.
Ám jószívű nagyanyja megvette neki a legszebb ruhát, bizony olyan nem volt senkinek a faluban. Az iskolában megtetszett neki egy fiú, aki nem volt más mint Yusuf. Egy alkalommal a fiú elment a házukhoz, Afife azonban meglátta és seprűvel elkergette.
Egy szomorú napon a nagymama szélütést kapott, és ezután pellenkázni kellett. Nem volt más választás Mukkadesnek haza kellett költöznie a szüleihez, ugyanis az ő ágyát kapta meg Afife nagymama.
A lánynak sokat kellett dolgoznia, kapálással töltötte mindennapjait. A kevéske pénzt melyet keresett szülei mind felmarkolták, és reménybelijével is keveset találkozott. Három év múlva Afife nagymama meghalt. Mukkades csinos lányá serdült, gyakran járt moziba barátnőivel. Egy alkalommal, a film közben egy fiatal fiú odasomfordált a székükhöz, és azt súgta a lánynak:
- Ezt a csokoládét a Yusuf küldte, azt kérdezi leszel-e a kedvese?
Mukkades körbenézett a teremben, és meglátta Yusuf-ot, aki jóképű fiatalemberré vált.
- Mondd meg neki hogy igen, de máskor kettőt küldjön! - nevetett a lány és kibontotta a tejcsokoládét.
/Folytatása következik!/
Ha nem akarsz lemaradni:
Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!
Legfrissebb történetek:
2024-11-19
|
Novella
Édesanyja és unokabátyja szexualitásának egy kislányra gyakorolt hatása.
2024-11-18
|
Novella
Egy tanárnő igyekszik meggyőzni tanítványát, végül saját csapdájába esik.
2024-11-17
|
Novella
A helyszín Argentína.Miguel és párja Sofia életük versenyére készülnek.Vajon győzelmet vagy...
2024-11-11
|
Egyéb
Carlos mindent kézben tartott... amíg nem találkozott Angelinával…
2024-11-09
|
Merengő
A végtelen univerzumban nehéz megtalálni a körömlakkot, Gininek azonban sikerült. A vörös,...
Friss hozzászólások
Legnépszerűbb írások:
2010-09-23
|
Egyéb
Barbara, Kedves!<br />
A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Hasonló történetek
Fél évig volt az elvonón. Zsolt minden nap meglátogatta. Először csak szakmailag karolta fel, de aztán, ahogy Andrea szépsége, és nyugalma kezdett visszatérni, úgy szerettek egymásba. Mikorra a lányt gyógyultnak nyilvánították, tudták, hogy össze fognak költözni. Andrea vissza sem ment a régi lakásába...
Ismered azt az érzést, amikor rájössz, hogy valaki, valami iszonyúan hiányzik, és nem teljes az életed, mert nem kaphatod meg azt, amire istenigazából vágysz, nem kaphatod meg azt, amitől boldog lehetnél, kis morzsákra futja csak, de ez nem elég, mert a vagy szélviharként tombol benned?
Hozzászólások