A víz egy liliomszirmot sodort magával. A hullámok lágyan ringatták. Lilith megbűvölten nézte. Fejét ütemesen ringatta - ahogy a szirom táncolt a víz tetején. Egy - két - hár... egy - két - há...
- Nos, mi az Élet, Lilith? - csendült egy lágy zengésű hang - Morena mesternő hangja. A lány álmodozó, dallamos hanggal felelt:
- Az Életünk a végzetünk... - kezdte, de feje továbbra is hajlékonyan ringott. Egy - két - hár... Egy - két - há...
- Már megint nem figylesz - csóválta a fejét Morena. - Nevünk a végzetünk és életünk a lelkünk. Tehát, mi az Élet?
- Rejtelem - suttogta a lány, még mindig megbabonázva. Morena türelmetlenül sóhajtott.
- Na jó, kezdjük előröl. Nevünk a végzetünk és életünk a lelkünk. Világos? Akkor ismételd meg, amit most mondtam!
- Nevünk a a lételemünk és életünk a rejtelmünk... - itt végképp elfogyott a mesternő türelme. Megragadta ifjú tanítványa vállait és alaposan megrázta a lányt.
- Idefigyelj, kedves álmodozó kisasszony! Ha Én egyszer beszélek hozzád, próbálom a tudást tölteni a fejedbe, akkor te figyelj Rám!
- Igenis, mesterem - Lilith végre elszakította a pillantását a liliomsziromról, ezáltal kikerült álomvilágából.
- Nagyon helyes. Akkor tehát, mi az Élet? - kérdezte Morena erőltetett nyugalommal. Lilith érezte, hogy lassan elvörösödik...
- Nos? - sürgette Morena türelmetlenül. - Mi az Élet?
- Az Élet az... szóval... mármint... - dadogta a lány. A következő pillanatban felháborodott kiáltás harsant:
- Lilith! - Morena hangján érezni lehetett, hogy majd’ fellobban a dühtől.
- Lilith... Lilith... - sóhajtozták a fák.
- Lilith! Lilith! - sikoltozta a szél.
- Lilith, Lilith, nem figyeltél..! - énekelték csúfondárosan a madarak.
- Lehetetlen leány! - dörögte Morena, mire Lilith sietve lehajtotta a fejét. - Kelj fel a földről és tűnj el a szemem elől! Egy hétig nem találkozhatsz a társnőiddel...
- Igen, mesterem - Lilith szapora léptekkel a domb felé vette az irányt, de Morena dörgő hangja megállította.
- Holnapra leírod százszor: "Nevünk a végzetünk és Életünk a lelkünk". Világos?
- Igen, mesterem.
- Akkor most kotródj a szemem elől! - Lilith egy percig sem tétovázott. Nekiiramodott és a következő pillanatban a Holdfény - szentély kapuja csikorogva bezárult mögötte.
***
A csillagok sziporkázva ragyogtak az égen, a távolból csengő énekszó hallatszott: a szentély mesternői vonultak esti áldozásra. A növendékek már hálókörletükben pihentek. Már aki...
- Pszt, Lilith! - az ajtó nesztelenül kinyílt, és besurrant rajta Vyni, Lilith testi - lelki jóbarátnéja.
- Ki az? - a megszólított az ablakpárkányon üldögélt, az égboltot bámulva, de most lecsusszant a földre.
- Csak én vagyok. Vyni... - susogta a lány. Betette maga mögött az ajtót, majd barátnéja mellé telepedett.
- Nem lenne szabad itt lenned - csóválta a fejét Lilith.
- Jaj, ne legyén már olyan, mint Fawcetta mester, bűnbánat idején!
- Vyniana! - csattant fel suttogva Lilith.
- Csak nyugalom! Én csupán meg akartalak látogatni... - Vyni méltatlankodva feltápászkodott a földről, de Lilith belecsimpaszkodott a kezébe.
- Bocsánatot kérek és elnézést! Ne haragudj rám! Kérlek, maradj... - könyörgött kétségbeesetten. Szerencsére Vyni nem volt haragtartó.
- Na jó, maradok - í lány visszazuttyant a földre. - Te szerintem kiscica lehettél előző életedben. Ciróka - maróka...
Váratlanul éles kiáltás harsant a távolban. Aztán hosszú, magas, búgó hang. A két lány talpra szökkent.
- Mi történt? - néztek egymásra. A válasz nem várt formában érkezett.
- Megfújták a Veszedelmek kürtjét! - hangzott a távolból.
- Valami baj történt - mondta Lilith elhűlve.
- Gyerünk! - kiáltott Vyni. Fürgén az ablakhoz szaladt. Egy pillanat alatt a párkányon termett, ahonnan már csak egy ugrás volt a külvilág. Lilith követte, de mikor kiugrott, még hallotta a kiáltást:
- A szentélyt megtámadták! Senki ne hagyja el a helyét...!
Ha nem akarsz lemaradni:
Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!
Legfrissebb történetek:
2024-11-22
|
Novella
Ebben a rövid történetben egy idős bácsi jelenik meg a kertvárosi kis kocsma ajtajában kutyájával....
2024-11-19
|
Novella
Édesanyja és unokabátyja szexualitásának egy kislányra gyakorolt hatása.
2024-11-18
|
Novella
Egy tanárnő igyekszik meggyőzni tanítványát, végül saját csapdájába esik.
2024-11-17
|
Novella
A helyszín Argentína.Miguel és párja Sofia életük versenyére készülnek.Vajon győzelmet vagy...
2024-11-11
|
Egyéb
Carlos mindent kézben tartott... amíg nem találkozott Angelinával…
Friss hozzászólások
Legnépszerűbb írások:
2010-09-23
|
Egyéb
Barbara, Kedves!<br />
A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Hasonló történetek
Ez a lány az egész életét maga irányította, olyan magabiztosnak tűnt, hogy azt bármelyik férfi elirigyelhette volna. Most mégis éreztem benne valami bizonytalanságot. Egy pillanatra megálltam és éreztem, hogy remeg alattam. Megsejtettem, hogy ez nem csak a szeretkezésünknek szól. Tartott valamitől. Elemeltem a fejem és az arcára néztem. Már csak egy fiatal lány volt, pont olyan, mint bármelyik...
Beküldte: Anonymous ,
2001-08-01 00:00:00
|
Egyéb
Nem is tudom, ti szeretitek a romantikát?
Hozzászólások