Négy forint. Ennyi van most nálam. Nagyjából egy negyed kifli ára.
Vagy talán még annyi sem.
Amikor rájöttem, hogy tulajdonképpen egy fitying nélkül állok a város közepén, (a forintocskák eme gondolatomat mintegy megérezve, sértődötten súrlódtak össze izzadt tenyeremben, panaszos- fémes hangot hallatva, mintha méltatlankodnának) nagyon megijedtem. Inkább úgy mondanám, izgatott lettem.
Vissza nem térő lehetőség: most kiülhetnék koldulni. Esetleg bepiszkolom az arcomat kicsit, hogy hitelesebb legyen. A topánkámat is levehetem, mezítláb meghatóbb.
Aztán megtorpantam.
Nézegettem a négy forintomat, és hirtelen nagyon megszerettem a világot.
Egy kétforintos, és két egyforintos. Már egészen a szívemhez nőttek. Olyan bájosan csillogtak a reggeli napfényben.
Csak álltam az ébredező városban, és befelé mosolyogtam. Talán a szemem is becsuktam.
Négy forint, NÉGY forint… mert ötszázat, vagy esetleg ezret elkölteni egyáltalán nem nagy kunszt. Na de négy forintot…! Vehetek egy csipet sót, vagy egy darabka cipőfűzőt a Margit körúti turkálók egyikében.
Csak álltam az ébredező városban, és befelé mosolyogtam. A négy forintra gondoltam, amit gondolatban már ezerféle dologra elköltöttem.
Nem is gondoltam volna, hogy ennyire mámorító érzés a szabadság.
Ha nem akarsz lemaradni:
Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!
Legfrissebb történetek:
2024-11-06
|
Sci-fi
Az ősi idegenek elmélet szerint sok ezer évvel ezelőtt okos földönkívüliek látogattak a bolygóra...
2024-10-26
|
Történetek
fordítás .... Eredeti történet: GESPRÄCHE .... Szerző: MixedPickles .... Literotica; 2015<br...
2024-10-24
|
Novella
Szandra első felnőttfilmjét forgatja.A forgatás jól sikerül partnerével Márkkal kiválóan együtt...
2024-10-22
|
Horror
Mia a 33 éves modell most elmeséli nekünk élete egyedi és egyben legszörnyűbb élményét.
2024-10-18
|
Merengő
Szeveroonyezsszkben hullott a hó, Vasilisa a 20 éves lány teát főzött a szamovárban. Barna,...
Friss hozzászólások
Legnépszerűbb írások:
2010-09-23
|
Egyéb
Barbara, Kedves!<br />
A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Hasonló történetek
Beküldte: Anonymous ,
2004-04-08 00:00:00
|
Novella
Szerelem volt ez az első látásra. Valami olyan, mely mindent elsöpör. Egy hurrikán, mely kitép minden fát, és ledönt minden falat. Ember ilyen erős szerelmet még soha nem érzett, mint én akkor.
De mi a célom… Magam sem tudom már, csak utazok, hogy eljussak egy olyan helyre, ami nem létezik. Nem létezhet, míg az ember, az egész emberi faj fel nem épül ebből a hihetetlen szellemi leépülésből, amin most keresztül megy…
Utazok…
Utazok…
Hozzászólások
és idegroncs vagyok
de örülök a négy forintomnak meg nektek:)