A nő a teraszon ül. Mézédes borába kortyol. Cigarettára gyújt. A bor markáns íze összetapasztja az érzékeit, akárcsak a férfi, akitől kapta.... elkél mellé a dohány életszerű kesernyéje. Még akkor is, ha ezzel bravúrosan meghágja a borfogyasztás törvényeit. Sohasem volt egy tucatember, nem is akart az lenni, bár még csak tanulja, mi az ami neki, egyes egyedül csak őneki a jó.
Tücskök ciripelnek, az ipari park tompa moraját szűri a túlontúl szúnyogos, ugyanakkor friss völgyi levegő. A város jótékony messzesége nyugalmat áraszt, bár a nő tudja, sohasem lehet elég távol egyetlen várostól sem.
Valami furcsa feszültség gombócosodik a gyomra tájékán, legszívesebben kitépné magából, azt sem bánva, ha a lelke is vele szakad.
Valaha írt. Ostobaságokat, szomorú meséket, egy gyermekről, aki meghasonlott és beletört a felnőttek érthetetlen, ócska világába. Már ő sem érti őket. Nem csoda, egy éve már, hogy kifordul a toll a kezéből mindig, ha azt hiszi, ihletet érez és íráshoz lát. S ez alatt az év alatt tíz évet öregedett. Elvesztett egy lebilincselő mosolyt, két kosár lelkesedést, sajátos szarkasztikus humorát, néhány fontos embert, pár nagy lehetőséget és eggyel kevesebb pszichopatát, mint kellett volna.
S bár folyton fejtegette, hogy miért, valójában azért ügyelt arra, nehogy kiderüljön, mert legbelül rettegett, ha meglesz az ok, elvész a remény, hogy még visszafordítható, hogy egyszer még újra visszatalál hozzá a tehetség, vagy ha az nem is, legalább a képesség, hogy kimondja, leírja azt, ami ott bent annyira elviselhetetlenül feszít.
Ameddig a szem ellát mint megannyi apró szentjánosbogár, tompafényű lámpák világítanak, pont annyira, hogy az ember ne bukjon orra a bödönnyi sötétben, de még láthassa a csillagokat. Hallani lehet, ahogy az istállóban a lovak a vacsora utolsó falatjait ropogtatják, s eszébe jut, mennyire szereti, s egyben gyűlöli is ezt a tanyát.
Gondolatai kuszák. Sok-sok összekarolt badarság. Bora túlontúl édes, hiába kutatja, hiába keresi benne annyira az alkoholízt vagy a keserűt. Semmi sem stimmel.
Némára fáradt arca komor. Szeme körül apró szarkalábak, láthatatlanná szőkült szemöldökeire hagyja ráomlani sűrű mézszínű haját, melybe egyre vaskosabb melírcsíkokat vés a nap. A meleg, a munka, amit szinte már cseppet sem szeret, holott az élete volt...talán még most is az.
Már nem hajlandó sajnálni magát. Ámbár néhány napja csak, hogy néma könnyekkel vállrázkódva állt a mosogató előtt, mert volt már egy csomó mosatlan edény...és mert a szakma legaljára süllyedt, hiszen a szó szoros értelmében állatkínzóvá vált. Minden egyes sánta lépés, amit a legkedvesebb, legcsodálatosabb lova tett a táborozó gyerekek alatt, miközben értelmes barna szemeit ijedten függesztette rá: „ miért csinálod, hát nem látod, mennyire fáj?”,újabb és újabb patanyomot hagyott a lelkén, ami már nem nagy, de foszlányokban legalább még létezik.
Nincsenek már összefüggő emlékei az útról, ami ide vezetett. Az emberi emlékezet jótékony hatása, hogy a rosszat hamar selejtezi, s azt a néhány kicsit is jót próbálja felduzzasztani a helyén.
Bután nézi az üres poharat. Nem tölt többet. Az idáig csócsált csonkcigaretta helyett újat keres. Talál. Ahogyan magát már sohasem fogja, s bár ezt biztosan tudja, próbálkozik még. Az élete nem veszhetett egyetlen örvényben sem el. Mert örvényekből állt. Talán a fekete lyuk ott bent, a feszítő, végtelen magamutogatás és a súlyos csend gyilkos keveréke a válasz. De még nincs meg a megfelelő kérdés.
Jóllakatta az összes szúnyogot. Csak a tücskök maradtak és néhány halk távoli elégedettnek tűnő prüszkölés.
És egy újabb meddő, értelmetlen próbálkozás kesernyés íze... vagy talán a dohányé. Nem tudja. Feláll. Üres rutinba kezd: aludni indul.
Ha nem akarsz lemaradni:
Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!
Legfrissebb történetek:
2024-10-26
|
Történetek
fordítás .... Eredeti történet: GESPRÄCHE .... Szerző: MixedPickles .... Literotica; 2015<br...
2024-10-24
|
Novella
Szandra első felnőttfilmjét forgatja.A forgatás jól sikerül partnerével Márkkal kiválóan együtt...
2024-10-22
|
Horror
Mia a 33 éves modell most elmeséli nekünk élete egyedi és egyben legszörnyűbb élményét.
2024-10-18
|
Merengő
Szeveroonyezsszkben hullott a hó, Vasilisa a 20 éves lány teát főzött a szamovárban. Barna,...
2024-09-23
|
Novella
Az életünk során rengeteg kapcsolatot hozunk létre és szakítunk meg. Ezek olyan utakra sodornak...
Friss hozzászólások
Legnépszerűbb írások:
2010-09-23
|
Egyéb
Barbara, Kedves!<br />
A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Hasonló történetek
Felöltöztették este feketébe a lányt, esküvői díszeket festettek arcára és kezére, felékszerezték, fején a kendőt ezüst pánttal fogták oda, nyakába arany láncot akasztottak, ujjára égköves gyűrűket adtak, derekát arannyal átszőtt övvel díszítették, és lábára selyem szandált húztak. Aztán az asszonyok elénekelték neki a menyasszony dalát...
Beküldte: Anonymous ,
2004-06-05 00:00:00
|
Novella
Felnéztem, ott ültek, csalódottan egy felhőn és engem néztek. Én meg a tájat. Ameddig elláttam, csodálatos rét terült el. Semmi más nem volt látható csak a tiszta és makulátlan égbolt és a ringatózó zöld fű tengere. Meztelen talpamat nyaldosták a fűszálak, melye felkúsztak lábamon és körbeöleltek gyengéden. Én sétáltam tovább, mit sem törődve semmivel, csak a látványra koncentráltam...
Hozzászólások
de nincs kedvem mosolyogni azon amit irtal..
Es ezt meg Neked, a dallamat zummogd melle..
(ronda budos bago, minek szivod..?:)
"Arany vegu cigaretta,
te huseges jobarat,
Cigaretta fust , s az elet,
mint a szello tovaszal.."
szöszke pedig nem létezik, ahogy a szöszkenetek sem. persze kár érte, meg hogy 'az is lehet, hogy ez csak egy próba'...hehe.
mosolyogni...érdekes.