Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
Szeveroonyezsszkben hullott a hó, Vasilisa a 20 éves lány teát főzött a szamovárban. Barna,...
Az életünk során rengeteg kapcsolatot hozunk létre és szakítunk meg. Ezek olyan utakra sodornak...
Ismeretlenül is kívánom legyen annyi kitartásod és erőd az álmaid megvalósításához mint főszereplőmnek...
Jöjjön egy sokkoló történet az íróasztal fiók mélyéről ami novellaíró versenyt is megjárt.Ugyan...
Kitalát történet
Friss hozzászólások
Passszívpréda: Ha van idöm, szívesen leírom a...
2024-10-21 05:57
HentaiG: Jòl sikerült folytatàs izgatò...
2024-10-19 21:49
kaliban: Kár, hogy ilyen rövid lett. A...
2024-10-19 15:17
Vincami Nor: Jó hírrel szolgálhatok, oldal...
2024-10-17 21:14
HentaiG: Várom majd őket, biztos nagyon...
2024-10-17 14:55
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Apró részletek

 Szeveroonyezsszkben hullott a hó, Vasilisa a 20 éves lány teát főzött a szamovárban. Barna, hosszú haja lófarokba volt kötve. Kint az ablak előtt egy kismadár keresett ennivalót, majd megtalálta a téli etetőt.
Vasilisa miután elkészült a tea, leült a konyhaasztal mellé, és egy fényképet vett a kezébe. Wasja a barátja tekintett vissza, a férfi zöld színű öltönyt viselt, barna rövid haja, oldalra volt fésülve.
Galina lépet be a konyhába, aki Vasilia nővére.
- Szia húgom, főztél már teát? - kérdezte fölényeskedően, és megnézte magát a fali tükörbe, fekette, hosszú hajú, fiatal nő nézet vissza.
– Igen, kész a tea.
Vasilia öntött teát, két csészébe.
Galina, nézte a falon lévő szőnyeget.
– Szép a jávorszarvas a szőnyegen. – jegyezte meg Vasilia.
Galina válaszként rágyújtott egy cigire.
- Össze kellene takarítani, nagy a kupi, délután jönnek a rokonok a tundráról - mondta Vasilia..
- Tegnap csinálták meg a műkörmeim, szóval passzolom a takarítást. Majd délután haza jövök, kíváncsi vagyok a vademberekre.
– Előételnek készítek valamilyen vigyegret, levesnek szoljankát,
főétel saslikok lesz, a süti pedig varenyiki. – mondta Vasilia.
Hamarosan kellemes illatok voltak a házban. Vasilia rutinos háziasszonyként feltalálta magát a konyhában.
Wasja, a 26 éves barna rövid hajú férfi kopogott a bejárati ajtón, háromszor gyorsan, majd kétszer lassan.
Vasilia gyorsan az ajtóhoz futott. Megölelték és megcsókolták egymást.
– Hú de jó illatok vannak. – jegyezte meg Wasja.
– Délután vendégek jönnek.
– Láttam Galinát három férfival fordult be egy panzióba.
- Ne beszéljünk most Galnáról. Ha akarsz maradj itt, legalább megismered a Szibériai
rokonokat.
– Szívesen maradok.
– Galina, holnap visszamegy Moszkvába, majd talán lesz annyira elmebeteg, hogy elköltözzön Ausztráliába, ugyanis oda vágyik.
– Ti ugye féltestvérek vagytok.
– Igen, Galina édesapja a postás volt. Grischa bácsi, aki nem csak kávét és sütit fogadott el délelőttönként az asszonyoktól.
– Tudom, hogy sokszor kéretlenül bement a házakba.
– Édesapám egyszer fejszével kergette ki, mikor látta, hogy anyu kávéval kínálja.
– Mégis összejöttek.
– Hagyjuk ezt, ne teregessük ki a családi szennyest. Mondjuk édesapám is megérte a pénzét, egyszer bosszúból felgyújtott 8 hektár erdőt mert veszített a kártyán, egyébként hamis kártyás volt.
– Ma nagyon jó idő van. – mondta Wasja
– Aha, csak mínusz 20 Celsius fok van, reggel elő is vettem a vékony kabátom, mikor elmentem a boltba tejet venni.
Délután egy taxi állt meg a ház előtt, egy idős ősz szakállú férfi szállt ki, és a felesége, akinek őssz haja volt.. A férfi dühösen kiabált a taxisofőrrel egy fiatal sráccal. Az idős nő jó diplomáciai érzékkel 60 rubelt rakott a fiatalember zsebébe aki gyorsan beült az autóba és elhajtott. Majd visszajött és kidobta a fekete színű bőröndöt.
Oksan és  Swirid, 
  Swirid leült a kanapéra, mellé ült a felesége Oksana.
– Mindjárt kész lesz a tea, már érezni a fenséges illatát. -mondta Vasilisa
– Nem kell a púder. – jegyezte meg Oksana
- A tea akkor jó ha forró, és jó édes. Annó a fronton sok teát ittam. - mondta Swirid. Majd így folytatta. - Szép,,takaros házban élsz Sasilisa,csak a férfi hiányzik belőle
– Hiszen itt van a barátom, Wasja.
– Ő még nem férfi, talán még lovagolni sem tud.
- Tudsz lovagolni? - kérdezte Oksana
– Sajnos nem.
Swirid nagyon nevetett
– Hogy bírjátok ezt a meleget, nálunk Szibériában mínusz 50 Celsius fok van. - kérdezte Swirid.
– Mindenki fáradjon az étkezőasztalhoz. - mondta Vasilisa
Oksana megdicsérte az előételt.
– Igazán finom, nagyon jól főzöl.
Vasilia, boldogan válaszolt. - Köszönöm a dicséretet, próbálok jól főzni, úgy ahogy Wasja szereti.
A fiatal férfi nagyot bólintott a fejével, kint feltámadt a hideg Északi szél.
- Fontos, hogy egy nő jól tudjon főzni. - vette át a szót Swirid. Majd folytatta. - Ha egy nő nem tud jól főzni, akkor a férje nem lesz elégedett hosszútávon. Természetesen egy férfinak is ki kell venni a részét a házimunkából, takarításra vagy, akár mosogatásra gondolok. De a főzés a nők dolga, ez nálunk Szibériában azért alakult így ki, mert a férfiak mennek vadászni, a nők pedig otthon vannak.
Oksana egyetértően nagyot bólintott a fejével.
Swirid, az ablakhoz lépett és kinézett..
- Igazán szép helyen éltek, mindenhol szürke házak.
Wasja elnevette magát Oksana gyorsan közbeszólt. 
– Ha a fiataloknak itt jó, akkor tisztelni kell a döntésük.
– Számomra a legfontosabb dolog a szabadság, ezért szeretek a Tundrán élni. – jegyezte meg Swirid.
Csengettek. 
- Biztos a postás. mondta Vasilisa és kiment az ebédlőből, mikor visszajött egy levelet tartott a kezébe. - Galinának jött, valamilyen hivatalos cucc. Lehet, hogy az Ausztrál vízum.
- Dohányzik valaki? - kérdezte Swirid.
– Wasja, néha rágyújt.- válaszolt Vasilisa.
– Akkor senkit sem zavar a füst, ne mondjátok rám, hogy vadember vagyok. – mondta Swirid és nagyot köpött.
Wasja is rágyújtott.
Oksana és Vasilisa félrevonultak a nappaliba.
– A férfiak cigizés közben megbeszélik a dolgaikat, nőknek ezt nem kell hallani. – magyarázta Oksana.
– Ez lenne a jó házasság titka? – kérdezte Vasilisa
- Szintén fontos, hogy a férfiak sikeresek leegyenek ugyanis akkor boldogok. A férjem mikor mamut csordát látott és tudott fogni egy kis mamutot, akkor olyan boldog volt, hogy madarat lehetett volna vele fogatni. Nyilván senki sem fogja elhinni a mamut históriát, elég ha én hiszek a férjemnek. - zárta rövidre Oksana.
– Teát kellene főzni a szamovárban.
– És jó lenne sok új szőnyeg a falra, le sem tagadhatjuk, hogy Oroszok vagyunk. – mondta Oksana és nagyot nevetett.
Galina , aki időközzben megérkezzett, gyorsan felbontotta a levelet.
– Nekem most a legfontosab, hogy megkaptam az Ausztrál vízumot, ezért holnap tiplizek. Már régóta olyan országban szeretnék élni, ahol kellemes nyári idő van. – magyarázta Galina.
– Azt hiszem, hogy hamarosan jön a taxi, az ebéd jó volt. - mondta 
Swirid
– Ilyen hamar mennek haza? – kérdezte Vasilisa.
– Este még ki akarok menni vadászni. 
Oksana jó diplomai érzékkel nem mondott semmit sem, inkább felrakott egy teát a szamovárba. Tudta jól, hogy illik megvárni, addigra pedig már késő lesz elindulni, mert lekésik a vonatot.
– Nekem is fontosak az apró részletek. – mondta Oksana. Majd mindenkinek öntött teát.

Hasonló történetek
3091
Frissen vágott fű illatát hordozza az őszi szél. -Vajon most nyírtak füvet utoljára idén?-gondolkodok el. A part sötétségét néhány lámpa töri meg, épp annyi fényt adva, ami romantizálja az összképet vagy csak ennyire futja az önkormányzatnak.
2653
Neked hagyom itt ezt emlékbe, amíg feledésbe nem merül, de mint tudjuk, mindketten, ezeket a dolgokat ugyanúgy hordozzuk magunkban. )
Hozzászólások
Még nincsenek hozzászólások
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: