Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
A nők bosszúja, 1. felvonás. történetnek a folytatása.
(Fantázia történet)
A történet a fantázia szüleménye, BDSM és Horror keveréke, de alapvetően a horrorba tartozik....
Lecsúsztam a fal mentén, és széttárt lábakkal csupasz fenekemmel a padlóra ültem. A fejem...
Sziasztok! Ez egy skicc, az első írásom. Szeretnék rá őszinte kritikát kapni! A történetet...
Friss hozzászólások
Dr. Stephen P. St.John: Sok gondolatom volt, de végül...
2024-03-28 20:01
Marthy: Mmm! Lányként os imádós történ...
2024-03-28 16:03
Marthy: Tökéletes ritmusú, nagyon jól...
2024-03-28 15:47
Marthy: Tökéletes ritmusú, nagyon jól...
2024-03-28 15:46
Materdoloroza: Pedig én is vártam a folytatás...
2024-03-27 22:41
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Kávémesék: Kóser cukrászda Krakkóban

Kétségbeesve lapozgattam az útikönyvemet Krakkó zsidó negyedében, elveszettnek éreztem magam. Az épületek gyönyörűen felújítva, tele történelmi emlékekkel, de valami hiányzott: a lakók, akik a házakba otthont álmodtak. A bedekker szerint már nem maradtak héberek a városban: aki túlélte a nácikat, az anticionista kampány során menekült ki Izraelbe a hatvanas években. Nyomasztott az üres város és a fojtogató hőség, hát hálát adtam az Örökkévalónak, amikor egy sarkon megláttam egy fagyizót.
Éppen senki sem volt az ablaknál, kiszámoltam az aprót és megkocogtattam a tálcát. Egy pillanaton belül egy középkorú férfi lépett oda. Arcát alul szakáll, felül kipa keretezte.




- Jó napot - köszöntem rá angolul.
- Jó napot, mit parancsol, uram?
- Egy gombóc citromfagylaltot kérek.
- Nagyon jó választás ebben a melegben.
Amíg foglalatoskodott a fagylalttal, körbenéztem: a pult mellett a krakkói főrabbi pecsétes igazolása volt három nyelven arról, hogy a cukrászda kóser.
- Nagyon szép – mutattam az igazolásra.
- Köszönöm. Büszke vagyok arra, hogy annyi évtized után újra a nagyapám receptje alapján készült fagylaltot lehet kapni a városban. Mint az előtt – mondta, az „az”-t alig észrevehetően megnyomva.
- Az útikönyv szerint már nem maradt zsidó közösség itt… - próbáltam közelíteni a fájdalmas témát.
- Ugyan, ne higgye el… Mikor írtak igazat a zsidókról? Vagyunk elegen.
- Elegen?
- Igen. Járt a belvárosban? Nagyon szép, a legszebb a világon – mondta kis dicsekvéssel a hangjában.
- Igen jártam. És láttam, hogy hány utazási iroda épül arra, hogy Auschwitzba szállítsa a turistákat.
- Ilyen a világ – rándította meg kicsit a vállát helytelenítően. – De járt a szuvenír boltokban is?
- Igen, giccsesek. Vagy sárkányokat, vagy fából faragott pajeszos zsidó figurákat árusítanak.
- No, látja! – derült fel. – Az után, kevesen maradtunk. De úgy látszik, hiányoztunk a városnak. Nélkülünk mégsem ugyanaz. Ezért kifaragtak legalább annyi bábut, mint voltunk. Sőt, kicsivel többet, biztos, ami biztos.
- És ennyi elég?
- Nézze… Van, aki dolgozik, jelesül én, aki fagylaltot árul. És van, aki megáldja a munkát, a Rebbe – mutatott magára, majd a kósersági bizonyítványra, majd folytatta: - Van, aki dolgozik, van, aki áldást oszt. Ha csak ketten lennénk a városban, akkor is életben tartanánk azt a világot, amiben még a nagyapám élt a mártírhalála előtt. Kell ennél több?
- Nem – ismertem el, s mivel egy újabb vásárlójelölt tűnt fel, elköszöntem és tovább indultam.
A fagyi kellemesen savanykás volt.
Hasonló történetek
4640
Ismered azt az érzést, amikor rájössz, hogy valaki, valami iszonyúan hiányzik, és nem teljes az életed, mert nem kaphatod meg azt, amire istenigazából vágysz, nem kaphatod meg azt, amitől boldog lehetnél, kis morzsákra futja csak, de ez nem elég, mert a vagy szélviharként tombol benned?
10158
Michel a következő hullám tetejéről vette észre a sziklát. Tudta, hogy vége van. A következő pillanatban a hajó pozdorjává tört alatta, ő pedig csuklóin a szétszakadt kötéllel elsüllyedt a hullámokban. Fuldokolni kezdett, de aztán rájött, hogy kap levegőt. - Biztosan valami légbuborékba kerültem - gondolta, de ekkor meglátta ismét a női arcot. Kék szemek, gyönyörű telt ajak, hullámos haj, mely egybefolyt a tengerrel lassan az alakja is kirajzolódott. Tökéletes keblek, lapos has vékony...
Hozzászólások
További hozzászólások »
Rozványi Dávid ·
Köszönöm! :grinning:

Andreas6 ·
A tőled megszokott, színvonalas írás.
Rozványi Dávid ·
Köszönöm! (piruló arcocska)

AmandaAdmin ·
Kedves Felhasználók! A tortenetek csapata új társkereső oldalt indított. Ismerkedés meleg férfiaknak: WWW.BOYSXX.SITE Ismerkedés heteroszexuálisoknak: WWW.TEENSFK.SITE Ezer erotikus történetet gyűjtenek össze ott, vannak ismeretségek és kommunikáció. Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon. Az ingyenes regisztráció továbbra is nyitva áll

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: