Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
Fordítás …. Eredeti történet: THE COLD CASE OF THE PIERCED WOMAN .... Szerző: Ronde .... Literotica;...
A mostani történetem az erotikustól a fantasy-ig terjed, benne bdsm és egyéb elemekkel. Jó...
Korábbi két történetemmel párhuzamosan fut a történet.
Fordítás …. Eredeti történet: COLD CASES AND HOT NIGHTS …. Szerző: Ronde ... Literotica; 2023<br...
Ketten különleges születésnapi ajándékot kapnak. Egy showműsor felejthetetlen zárószámmal...
Friss hozzászólások
vulipugi: Igazán minőségi történet. Érze...
2024-04-17 17:56
laci78: engem az elején elvesztett azz...
2024-04-16 13:32
sentinel: Sentinel néven visszajöttem. M...
2024-04-16 07:39
sentinel: Sentinel néven visszajöttem. M...
2024-04-16 07:38
terelek: Nem izgató, de jó kis sztori....
2024-04-15 09:09
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Imakönyv a padláson 4 - 1986.

- És? – kérdeztem a plébános urat. – Mi történt aztán?
- A méltóságos úr még abban az évben meghalt. Én temettem. A kastély egy távoli rokonra, a méltóságos asszony unokatestvérének fiára szállt, ő mindvégig idegen maradt. Nem herdálta el vagyont, de nem is őrizte úgy, mint énjének részét. A többi tényt ismeri a történelemkönyvekből. Revízió, zsidótörvények, háború, német megszállás, felszabadítás… - Bár a nyolcvanas években hivatalos kifejezést használta, a hangjából éreztem, hogy a szovjet bevonulást ő nem így élte meg. Majd hozzátette: - Ennyi volt a történet, amit el akartam mesélni.
Én azonban éreztem, hogy valamit még nem mondott el. – Kérem, mesélje tovább.
- De önnek már biztos nincs ideje, holnap munkanap van, nekem meg misét kell bemutatnom. Már harangoznak. Szívesen itt tartanám estére, van hely a plébánián, de gondolom, holnap dolgoznia kell.
Valóban, dolgoznom kellett volna másnap, de azt is tudtam, hogy szó nélkül elengednek.
- Ha a plébános úr megengedi, akkor telefonon felhívnám a főnökömet és maradnék ma estére.
- Van kedve részt venni a szentmisén?
- Tegnap este már voltam az otthoni templomban, de örömmel mennék, ha szabad.




A templom olyan volt, mint a vidéki templomok általában, aki egyet megérzett, már ismerős mindegyikben. Öreg, időtlenség illat, keményre vasalt ministránsruhák, megszentelt paraszt barokk bútorok, a márvány szenteltvíztartó oldalán kikristályosodott só szemcsék. A sekrestye közepén sötétre barnult feszület, alatta a pápa és a püspök képe. Az előző színes, látszik, hogy Olaszországban nyomtatták, a második fekete-fehér fénykép.
A hívek lassan szállingóztak, csengetésre sem telt meg a templomhajó, de a kevesek, akik eljöttek, lélekben is jelen voltak. Néztem az öregasszonyokat, rajtuk kívül csak pár apró unoka volt a templomban, az ajkuk akkor is mozgott, amikor csak a pap imádkozott. Jó volt közöttük lenni, lélekben összefonódtak az imáink. Valaki egyszer azt mondta, hogy a katolicizmusának a lényege, hogy bárhova is veti is a sors, otthon legyen; mert minden templom az otthona.
Eszembe jutott mit mondott a plébános úr fél évszázaddal korábban: a nagyszülők nemzedéke néhány évtized alatt ki fog halni – úgy látszik tévedett. Az a nemzedék valóban kihalt, de mások léptek a helyükre. Ezt neki is látnia kell; akkor viszont miért tartotta fontosnak, hogy ezt a mondatát elismételje nekem?
Az áldás után bementem a sekrestyébe, az atya épp a mise utáni imákat mormolta, még a zsinat előtti rítus szerint: „...qui non ex sanguinibus, neque ex voluntate carnis, neque ex voluntate viri, sed ex Deo nati sunt...”*. Amikor befejezte, megcsókolta a stólát és hozzám fordult:
- Nincs kedve egy kicsit sétálni?
- De igen, örömmel. Merrefelé megyünk?
- Azt hiszem, tudja.
* János evangéliumának bevezető sorai, amit régen, minden szentmise végén elimádkoztak: „akik nem a vérnek vagy a testnek a vágyából s nem is a férfi akaratából, hanem Istentől születtek”
Folytatások
2268
Ennyi év alatt eggyé váltam a faluval, a népével. Közöttük lehetnek ártatlanok, hisz nem mindenki volt ott, de én nem lehetek az. Én nem tudtam megmutatni nekik a hit világát. Én nem tudtam nekik olyan életet adni, ami ellen nem kell lázadniuk. Az én Istenem nem védte meg őket, amikor a vörösök bevonultak.
2096
...amikor utat nyitottak a gyűlöletüknek, azt nem parancsra tették, hanem önként. Lelkesen. Amikor elindultak a kastély felé, hogy kifosszák, megpróbáltam eléjük állni, de ahogy közeledtek felém, megijedtem. A hang a torkomon akadt, lebénult a testem. Csak álltam, hagytam, hogy szó nélkül kikerüljenek és menjenek pusztító útjukra. Megéreztem, hogy évszázados gyűlölet munkál bennük, nincs se ember, se Isten, aki meg tudná őket állítani. Ebben a pillanatban értettem meg a Sans-culotte-tok...
Előző részek
2211
Látja, itt ülünk ketten egy kastélyban, ami hamarosan idegenek kezére kerül, és olyan eszmékről vitatkozunk, amiket pusztulásra szánt a történelem, ahogy minket is. Ön katolikus pap, nem lesznek gyermekei, az én házasságom is terméketlen volt. Az én eszmémet, a liberalizmust a nagy háború ítélte halálra, a kereszténységet pedig az elkövetkező évek fogják elpusztítani. Még nem tudom, hogy a vörös vagy a barna szín képviselői lesznek-e erősebbek, de hamarosan háború kezdődik, minden korábbinál...
2108
...egy olyan világban nőtt fel, ahol a dolgoknak évezredes rendje volt: az úr úr, a paraszt paraszt, s a pap dolga volt, hogy vigaszt nyújtson az embereknek és őrizze a rendet. Mert minden, ami eltér ettől a rendtől, a forradalom, a kommün, az csak rossz lehet. Valahol igaza is volt. Mert lehet, hogy a régi világ nem volt tökéletes, de legalább biztonságot adott. És a falu kisvilágát ez az idős pap tartotta egybe. Nem erőszakkal, finom szeretettel. Elég volt, hogy egy öregembernek előre...
2141
Én nem a bűnről beszélek. A hibáról. Hogy mi a bűn, azt csak Isten tudja, ő látja a szíveket, Ő tudja, hogy ki mit milyen lélekkel tett. A hiba valahol más. Hogy lerombolunk valamit, elpusztítunk valamit, rossz útra térítünk valamit, amit emberi erővel nem lehet helyrehozni. Tudja, naponta hallgatom az emberek gyónásait, a szürke hétköznapi bűnöket, néha nagyobbakat is, de ezek a bűnök mind olyanok, amiket, ha összeszedik magukat, helyre tudnak hozni. Megcsalta a feleségét, abortusz, szeretetlenség,...
Hasonló történetek
3629
Felnéztem, ott ültek, csalódottan egy felhőn és engem néztek. Én meg a tájat. Ameddig elláttam, csodálatos rét terült el. Semmi más nem volt látható csak a tiszta és makulátlan égbolt és a ringatózó zöld fű tengere. Meztelen talpamat nyaldosták a fűszálak, melye felkúsztak lábamon és körbeöleltek gyengéden. Én sétáltam tovább, mit sem törődve semmivel, csak a látványra koncentráltam...
3907
De mi a célom… Magam sem tudom már, csak utazok, hogy eljussak egy olyan helyre, ami nem létezik. Nem létezhet, míg az ember, az egész emberi faj fel nem épül ebből a hihetetlen szellemi leépülésből, amin most keresztül megy…
Utazok…
Hozzászólások
AmandaAdmin ·
Kedves Felhasználók! A tortenetek csapata új társkereső oldalt indított. Ismerkedés meleg férfiaknak: WWW.BOYSXX.SITE Ismerkedés heteroszexuálisoknak: WWW.TEENSFK.SITE Ezer erotikus történetet gyűjtenek össze ott, vannak ismeretségek és kommunikáció. Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon. Az ingyenes regisztráció továbbra is nyitva áll

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: