Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
A nők bosszúja, 1. felvonás. történetnek a folytatása.
(Fantázia történet)
A történet a fantázia szüleménye, BDSM és Horror keveréke, de alapvetően a horrorba tartozik....
Lecsúsztam a fal mentén, és széttárt lábakkal csupasz fenekemmel a padlóra ültem. A fejem...
Sziasztok! Ez egy skicc, az első írásom. Szeretnék rá őszinte kritikát kapni! A történetet...
Friss hozzászólások
Materdoloroza: Pedig én is vártam a folytatás...
2024-03-27 22:41
Dr. Stephen P. St.John: Sajnálom, hoyg nem tette egyér...
2024-03-27 20:43
lalityi9346: Várom nagyon a folytatást!
2024-03-26 17:27
kaliban: Hát ez q..va gyenge, a helyesí...
2024-03-24 15:19
golyó56: Tetszett. Folytatás?
2024-03-22 11:42
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Házi feladat: Plautus: A bögre (zárójelenet)

... avagy Euclio, kinek ellopták bögréjét, szeretné visszakapni, és ennek érdekében bármit megtesz

Szereplők: EUCLIO
LYCONIDES
SZOLGA #1
SZOLGA #2
COLUMBINUS HADNAGY
AJTÓBERONTÓ-FELLÖKŐ SZOLGA
MEGADORUS
EUCLIDO LÁNYA

EUCLIO: Nos, mivel tudom, hogy köztünk van a tettes, s én magam nem tudtam megoldani a problémát, szakembert hívtam. Hadd mutassam be Columbinus hadnagyot, akit egyenesen a helytartó ajánlott.
(Columbinus nem találja az ajtót, ide-oda forgolódik)

EUCLIO: Öö… Columbinus hadnagy! Hadnagy! Itt vagyunk!

COLUMBINUS: Á, már látom, Mr…

EUCLIO: … Euclio, hadnagy úr.

COLUMBINUS: Euclio, hát persze. Ó, vendégei vannak?

EUCLIO: Mondhatjuk így is: a bűntény feltárására van meghívójuk.

LYCONIDES: Láthatnánk előbb a jelvényét?

COLUMBINUS: Hát persze. Olyan nagy ez a ház, azért nem tudtam, hova menjek. (Előveszi a jelvényt) Columbinus hadnagy vagyok a perszepoliszi rendőrségről, kis ivó-, illetve főzőkellékek ellopására szakosodott csoport.

EUCLIO: Columbinus hadnagy találta meg például Achilles lábasát is, Euripidész kispoharát, vagy hogy Nagy Sándor söröskorsójáról már ne is beszéljünk.

COLUMBINUS: Hát igen, bár ami Mr. Achillest illeti, túl későn találtuk meg az igazából
lábmosásra használt edényt, s nem tudta megmosni a sarkát. Másnap holtan találták meg egy Ilion nevű városban.

LYCONIDES: Nem kezdhetnénk már? Még vacsorát kell csinálnom, várom, hogy megjöjjön a szolga a piacról.

COLUMBINUS: Bocsánat, csak tudják ennyi ember előtt úgy érzem, mintha egy színházban lennék, s mondjuk egy Plautus-darabban játszanék. Sosem szerettem színészkedni, ezt minden ismerősöm tudja. (Nevetve) Ha ezt a feleségem most látná…

LYCONIDES: Most akkor lesz „feltárás”, vagy csak ripacskodás?

COLUMBINUS: Óó… türelem, kérem. Ez egy nagyon bonyolult ügy volt, épp csak ma jöttem rá a megoldásra, pedig már mióta ezen dolgozom. Mondta is a feleségem: „Hagyd abba a munkát, mert a sok ide-oda menésben meghúzódik az Achilles-…”

EUCLIO: Oké, oké, térjünk a tárgyra.

COLUMBINUS: … máris. Hadd mondjam el, hogy nagyon nehéz dolgom volt, ugyanis a tettes egy profi volt: egy árva ujjlenyomatot sem hagyott, ami a bőrkesztyű feltalálása előtti időkben szinte kivitelezhetetlen. Neki mégis sikerült.

MEGADORUS: Mégis hogyan, hadnagy úr?

COLUMBINUS: Ez egy jó kérdés. Végiggondolván az esetet, arra a következtetésre jutottam, hogy az áldozatnak egyszerűen nincs ujjlenyomata!
(Mindenki meglepődik)

MEGADORUS: Mi?!

LYCONIDES: Az meg hogy’ lehet?

COLUMBINUS: Kétféleképpen. Vagy születési rendellenesség, vagy pedig egy sérülés következménye.

SZOLGA #1: Végül is melyik az igaz?

COLUMBINUS: Mivel sok Arisztotelészt, Hippokratészt és Ptolemaioszt olvastam, tudtam, hogy rendellenesség – azaz, hogy a tettesnek nem redőzik az ujján a bőr – csak koraszülöttség esetén alakulhat ki. Viszont az Athéni Statisztikai Hivatal nyilvántartása szerint, amit tegnap olvastam el, az elmúlt 221 évben nem történt Hellászban koraszülés.

LYCONIDES: Ugyan már…

COLUMBINUS: … ez pedig két dologra enged következtetni: vagy arra, hogy a tettes 221 éves, vagy arra, hogy az elkövetőnek nem születési rendellenessége, hanem egy komoly bőrsérülése van. Az előbbit alapos elgondolás után kizártam.

MEGADORUS: Hm… és mi a megoldás? Ki a tolvaj? Valóban köztünk lenne?

COLUMBINUS: Mégis ki az, aki állítólag megjárt száz csatát, köztük a thermopülait, a trójait, az ypernit és a muhit? Ki az, aki sosem nyújtja ki az ujjait, hanem mindig ökölbe szorítja kezét?

MEGADORUS: Lyconides!

SZOLGA #1: Lyconides!

SZOLGA #2: Lyconides!

EUCLIO: Lyconides… hogy tehetted?

EUCLIO LÁNYA: Még hogy nincs ujjlenyomatod?! Hát ezért voltál velem ilyen gyengéd??!

COLUMBINUS: Uram, letartóztatom főzőkellék-lopásért és hazudozásért.

LYCONIDES: (Előkapja a bögrét) NEM! Engem nem vihetnek el! (Az ajtóhoz hátrál) Nem kapnak el! Ez a bögre az enyém, csak az enyém, és velem száll le a sírba! Az enyém! AZ
ENYÉM!!! AZ…

(DURR)

(Belép a szobába Ajtóberontó-fellökő szolga, fellöki Lyconidest, aki elejti a bögrét)

AJTÓBERONTÓ-FELLÖKŐ SZOLGA: Uram, meghoztam a… (észreveszi, hogy mit tett) … upsz…

(Euclio odaugrik Lyonideshez és felveszi a földön fekvő bögrét)

EUCLIO: Ez az! Végre visszakaptam a bögrém! Köszönöm hadnagy úr, kitűnő munkát végzett!

COLUMBINUS: Ugyan, szóra sem érdemes, hisz ez a munkám.

VÉGE
Hasonló történetek
2650
Nem is tudom, ti szeretitek a romantikát?
3840
"Az ember akkor jön rá milyen fontos egy állat, vagy egy ember, ha elveszíti." Már nem tudom ki is mondta ezt, de igaza volt. És ha valakit nem szerettünk, vagy úgy éreztük nem olyan fontos, rájöhetünk hogy ez még se így van...
Hozzászólások
További hozzászólások »
Mária de la Cruz ·
Ave Kedves Szerző, nekem nagyon tetszett :)) a történeted.
10,10
Ha egyszer filmre vinnék, nyerne és kb. így harangoznák be:
Parádés szereposztás, legjobb forgatókönyv, szatirikus vígjáték kategória NO1, legjobb első mondat...stb./ a berontó szolga the best/
Szóval, ha már így áradozok még az jutott eszembe, hogy legközelebb feldolgozhatnád cézár ellen-lábasai sztorit, de az már gyilkossági osztályt kívánni..és az kozel sem volna ilyen vicces. tehát jobb ez így.
Mégegyszer gratulálok.:)

Szivacs ·
Ötös

AmandaAdmin ·
Kedves Felhasználók! A tortenetek csapata új társkereső oldalt indított. Ismerkedés meleg férfiaknak: WWW.BOYSXX.SITE Ismerkedés heteroszexuálisoknak: WWW.TEENSFK.SITE Ezer erotikus történetet gyűjtenek össze ott, vannak ismeretségek és kommunikáció. Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon. Az ingyenes regisztráció továbbra is nyitva áll

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: