Ha nem akarsz lemaradni:

Értesülj a legfrissebb történetekről első kézből ott, ahol akarod!

BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
Legfrissebb történetek:
Fordítás …. Eredeti történet: THE COLD CASE OF THE PIERCED WOMAN .... Szerző: Ronde .... Literotica;...
A mostani történetem az erotikustól a fantasy-ig terjed, benne bdsm és egyéb elemekkel. Jó...
Korábbi két történetemmel párhuzamosan fut a történet.
Fordítás …. Eredeti történet: COLD CASES AND HOT NIGHTS …. Szerző: Ronde ... Literotica; 2023<br...
Ketten különleges születésnapi ajándékot kapnak. Egy showműsor felejthetetlen zárószámmal...
Friss hozzászólások
CRonaldo: Nagyon jó ez a story! Nekem te...
2024-04-23 12:09
kaliban: Folytasd!
2024-04-22 18:25
KutyaSzex: Szia! Van kutyád, és szeretnéd...
2024-04-21 14:04
KutyaSzex: Szia! Van kutyád, és szere...
2024-04-21 14:02
KutyaSzex: Szia! Van kutyád, és szere...
2024-04-21 13:52
Legnépszerűbb írások:
pff
Barbara, Kedves!<br /> A villamoson láttam meg a nevetésedet, mintha csak Te lennél, akkor...
Legnépszerűbb szerzők:

Csoda történt

Borbála arra ébredt, hogy Erzsi ismét ugatva köhög. A lány egy pillanatra fölriadt, zavaros tekintettel ránézett, majd a párnára hanyatlott, s zihálva aludt tovább. Az asszony végigsimított tűzforró arcán, homlokát ráncolva vízbe mártotta az este odakészített törölközőt, s azzal enyhített a forróságon.
Már harmadik napja nem javult semmit a lány állapota, s ő kezdte elveszíteni optimizmusát. Orvosra nem volt pénze, ezért maga gyógyítgatta, ahogy anyjától tanulta. De tudta, ez nem sokat segít. Egy ideig abban reménykedett, a gyerek erős szervezete ezt a kórt is legyűri, ahogy a korábbiakat, de ekkor már tudta, nem sok az esély. Néhány percig még a nedves törölközőn nyugtatta kezét, majd fáradtan ágyához lépett, s visszafeküdt.
Még vaksötét volt, amikor ismét felriadt. Erzsi önkívületben ült az ágyban, torkát kaparászta, s artikulátlan hangon hörgött. Rémülten ölelte át a lányt, s érezte, forróbb, mint korábban bármikor.
– Éva – kiáltott rémülten, miközben a benedvesített törölközővel igyekezett enyhíteni a lázat.
Az idősebbik lány nehezen kászálódott ki az ágy és az álom fogságából:
– Mi… mi az?
– Nagyon rosszul van! Elmegyek az orvosért, addig borogasd!
– De miből fizetjük ki?
– Nem tudom. Csak eljön így is.
Magára kapta szegényes ruháját, belebújt kitaposott cipőjébe. Kopott kabátját már az utcán terítette vállára, s rohant.
– Doktor úr! Csák doktor úr! – dörömbölt a tekintélyes fakapun.
Alig fél perc elteltével az orvos kihajolt az ablakon, s kérdőn ránézett:
– Az Erzsi?
– Igen, doktor úr! Nagyon rosszul van! Majd megfullad.
– Megyek!

A néhány perces úton végig az orvos előtt loholt, s csak akkor szólt, amikor a gyerek állapotáról kérdezte a szaporán lépkedő férfi.
A házba lépve látta, semmit nem javult Erzsi állapota: az ágyban ülve láztól vörös arccal kapkodott a levegő után. Reménykedőn az orvosra nézett. Az határozottan az ágyhoz lépett, levette a lány homlokáról a teljesen átmelegedett törölközőt. Vizsgálni kezdte. Megnézte a szemét, meghallgatta a légzését, majd kérte, hogy nyissa ki a száját. A lány csodálkozó tekintettel nézett rá. Látszott, nem érti, hol van, s hogy mi történik vele. Arca eltorzult, s reszelős hangon így szólt:
– Menj innen, nem akarlak látni.
– Erzsi – kiáltott rá Borbála, majd csendesebben folytatta. – Erzsikém, a doktor úr az, jött, hogy meggyógyítson.
– Nem vagyok beteg – s két kezébe temette arcát.
– Hagyja csak. Félre beszél – mondta az orvos, s lefejtette a lány kezeit arcáról, majd az álla alatt megnyomott egy ideget. A lány a fájdalomtól hatalmasra tátotta száját. Egy aggódó pillantást vetett a lepedékes, duzzadt torokra, s már el is engedte.
– Mi a baja, doktor úr? Ugye csak egy megfázás? – kérdezte, de maga sem hitt benne.
– Nem. Annál komolyabb. Korábban kellett volna hívniuk.
– De nem volt pénzem. Csak nincs valami nagy baj?
Az orvosnak már a száján volt, hogy de igen, s hogy holnapra talán már lánya sem lesz, de aztán lenyelte mondanivalóját.
– Jöjjön ki a konyhába. Te meg folyamatosan borogasd, amíg anyád vissza nem jön – fordult a nagyobbik lányhoz.
– Mi baja, doktor úr?
Az orvos fáradtan letelepedett a kopott, de tisztára sikált asztalhoz. Az asszonyra emelte tekintetét:
– Torokgyík.
– Jézusom! – rogyott a hokedlire az asszony.
– Nincs időnk a kesergésre! Ezzel kenegesse a gyerek torkát, legalább óránként! – rakott le az asztalra egy üvegcsét.
– Ez segít?
– Reménykedjünk.
– Köszönöm doktor úr… nagyon röstellem, hogy nem tudok fizetni, de majd ledolgozom.
– Ne ezzel foglalkozzon, hanem a gyerekkel.

*

Hajnalra valamit javult Erzsi állapota, így Borbálában föltámadt a remény. Gyorsan átszaladt bátyjához, Ferihez, hogy ma nem tud a földekre menni, ne várja.
– Kiderült, mi baja?
– Torokgyík. Éjszaka kihívtam Csák doktort, s adott ecsetelőt a torkára. Mostanra már jobban van.
A férfin látszott, hogy a hír hallatán egy pillanatra megrémül. Aztán gyorsan elfordult, hogy az jó hír, meg hogy neki most menni kell. Bár Borbála észrevette a férfi kedvének elborulását, nem törődött vele.
Egész nap ott ült a lány ágya mellett, még enni sem nagyon kelt föl. Éva végezte az ő dolgát. Főzött, takarított, ellátta az állatokat. Szemmel láthatóan inkább megcsinálta a nemszeretem dolgokat is, csak ne lássa húga szenvedését. Az átmeneti javulást követően, késő délutánra Erzsi egyre lázasabb lett, s a levegőt is nehezebben szedte.
– Menj, hívd a doktor urat! – szólt ki a nagyobbik lánynak, úgy öt óra tájt. – Mondd, hogy siessen, mert nagyon rosszul van.
Éva eliramodott, s egészen az orvos házáig futott.
– Doktor úr! Az Erzsi… Nagyon rosszul van... Anyu kéri, hogy siessen.
Az idősödő orvos arca elkomorult, de csak ennyit mondott:
– Megyek, csak összeszedem a dolgaimat.
Mire odaért a falu szélén álló kis házhoz, Erzsi ismét félrebeszélt:
– Ha fölmelegedett a zsír, kis lisztet keverünk bele és… Szidónia nővér én tudtam, de most semmi sem…

A mondat vége belefulladt a gyerek egyre gyengébb lélegzetébe. Aztán ismét erőre kapott, s a nővérével kezdett el veszekedni:
– Miért nem adsz nekem is belőle? Az előbb azt mondtad, hogy már neked sincs… Direkt az orrom előtt eszed, hogy bosszantsál…
Éva éppen be akart lépni a szobába, de a szavak hallatán megtorpant, elsápadt, majd zokogva rohant ki az udvarra. Onnan hátra, a tyúkudvar mögé, ahol elbújhatott a világ elől. De hiába, lelkiismerete elől nem menekülhetett.
A szobában az orvos lefogta a hevesen hadonászó kislányt, megsimogatta, majd akkurátusan megvizsgálta, ahogy hajnalban is. Fejét csóválva összepakolta műszereit.
– Ugye nagy a baj, doktor úr! – nézett rá elkeseredetten az asszony.
– Borbála! Az én tudományom itt már kevés. Odaföntről kell segítséget kérni – emelte a mennyezet felé a szemét.
– Akkor… nem tehetek semmit? – fátyolosodott el az asszony hangja.
– Imádkozzon… talán annak lesz foganatja.
– Hát köszönöm, doktor úr… és majd… ha összeszedem magam, ki is fizetek mindent.
Az orvos csak legyintett, s kilépett a poros utcára. A harmadik porta előtt találkozott a szekéren zötykölődő Ferivel, aki megállította a lovakat, leszállt a bakról, s kalapját levéve megkérdezte:
– Mi a helyzet, doktor úr?
Az orvos a hatalmas férfira emelte tiszta kék szemét:
– Csoda lesz, ha megéri a reggelt – azzal tovább ballagott.
Feri zavartan gyűrögette kalapját, s nem tudta mit tévő legyen. Aztán visszaült a kocsira, pattintott egyet ostorával, s továbbindult. Húga portája előtt kicsit lassított, aztán a lovak közé csapott, s vágtában hajtott egészen hazáig.

*

Borbála észre sem vette, hogy Éva eltűnt, csak visszament a sötét kis szobába, ráborult levegőért kapkodó gyermekére, és zokogott. Aztán elszégyellte magát, friss borogatást rakott a lány homlokára, s halkan énekelni kezdett. Azokat a dalokat, amelyeket kiskorában énekelt, elalvás előtt.
Erzsi légzése egyre kapkodóbb, egyre nehezebb lett. A garatján meg-megszoruló levegő hangja egyre magasabbra csapott. Borbála érezte, körülötte is elfogy a levegő. Aztán egyetlen artikulátlan ordítással szakadt ki belőle a fájdalom:
– Neeem! Ezt a gyerekemet nem fogod elvinni!
Körülnézett a szobában. Pillantása a petróleumlámpára esett. Először meg akarta gyújtani, hogy jobban lásson, de aztán egy hirtelen ötletnek engedve kitépte belőle a kanócot, s az olajat egy tiszta ruhára öntötte. Odament az ágyhoz, fölültette a levegő után kapkodó gyereket, majd lágyan így szólt:
– Nyisd ki a szádat, Erzsikém!

A lány nem reagált. Borbála mellé ült, átölelte, s a melléhez húzta a fejét. Bal kezével szétfeszítette a száját, a jobbal pedig a petróleumos ronggyal tisztítani kezdte a torkára rakódott lepedéket. Amint megérezte a petróleum égető ízét, Erzsi el akarta rántani a fejét, de az asszony szorosan fogta. Aztán harapni kezdett. Fogai belemélyedtek a csontos csuklóba, de Borbála meg sem érezte. Egészen addig nem hagyta abba, amíg úgy nem érezte, mindent kitisztított.
Kivette a kezét a lány szájából, s hallotta, hogy tisztábban lélegzik.
– Látod, csak megbirkózunk vele valahogy – azzal tiszta ruhát vett elő, bevizezte, s kimosta a lány szájából a petróleumot. Erzsi egy ideig még fintorgott, aztán elcsendesedett.
Az asszony csak ekkor figyelt fel egyre jobban lüktető kezére. Kiment a kamrába, összeszorította fogait, s pálinkát öntött a friss sebbe. Egy pillanatig úgy érezte, elég a keze a pálinka tüzében. Néhány perc után sajgó lüktetéssé enyhült a fájdalom.
Éva félénken nyitott be a szobába, majd anyja kezére nézve felkiáltott:
– Hát a kezeddel mi történt?
Borbála elmondta, mi történt, mióta elment az orvos.
– Én most lefekszem. Ha rosszabbul lesz, azonnal ébressz föl! El ne aludj!
– Nem fogok – hajtotta le szégyenkezve fejét Éva, mert eszébe jutott a délutáni jelenet, ami elől elmenekült.

*

– Megint rosszabbul van – rázogatta anyja vállát.
Borbála szeme azonnal kipattant, s már ugrott is ki az ágyból. Nem is kellett a beteghez hajolnia, már távolról hallotta a szakadozott légzést.
– Nem lesz semmi baj, kislányom – azzal egy adag petróleumot löttyintett a ruhára, fölültette a lányt, s ismét tisztítani kezdte a lepedéket. Erzsi ismét ráharapott a kezére, de bármennyire is fájt a megszikkadt sebbe mélyedő fogak támadása, nem hagyta abba, amíg tiszta nem lett a beteg torok. Aztán megint kimosta a petróleumos szájat, fertőtlenítette sebes kezét, s az ágyra ült. Évát aludni küldte, majd halkan énekelni kezdett.

Reggelig még kétszer tisztította ki a lány száját. Aztán másnap még négyszer. Estére viszonylag kitisztult a gyerek légzése, Borbála keze viszont úgy nézett ki, mintha kutyák marcangolták volna szét.
Alkonyatkor megjelent Csák doktor. Kicsit félve kopogott be. Borbála ajtót nyitott, majd fáradtan elmosolyodott:
– Köszönöm, hogy eljött doktor úr!
Az orvos nem szólt egy szót sem, csak megvizsgálta a lányt, majd Borbálához fordult:
– Csoda történt!
Hasonló történetek
10188
Michel a következő hullám tetejéről vette észre a sziklát. Tudta, hogy vége van. A következő pillanatban a hajó pozdorjává tört alatta, ő pedig csuklóin a szétszakadt kötéllel elsüllyedt a hullámokban. Fuldokolni kezdett, de aztán rájött, hogy kap levegőt. - Biztosan valami légbuborékba kerültem - gondolta, de ekkor meglátta ismét a női arcot. Kék szemek, gyönyörű telt ajak, hullámos haj, mely egybefolyt a tengerrel lassan az alakja is kirajzolódott. Tökéletes keblek, lapos has vékony...
3919
De mi a célom… Magam sem tudom már, csak utazok, hogy eljussak egy olyan helyre, ami nem létezik. Nem létezhet, míg az ember, az egész emberi faj fel nem épül ebből a hihetetlen szellemi leépülésből, amin most keresztül megy…
Utazok…
Hozzászólások
További hozzászólások »
nefelejcs_v ·
Most valójában jobban érdekel a szerző, mint az írás - kis túlzással -.
Évek óta írsz ide, ez a mostani hibátlan, mondhatni. Regényt is írsz, vagy csak novellát? És nyomtatásban is, vagy csak virtuálisan. Persze ez megér egy gondolatsort, mármint, hogy az igazi írás a nyomtatásban megjelenő lenne, mondjuk inkább úgy, kaptál már pénzt is érte? - nem mintha ez emelkedettebb szellemű besorolás lenne -.
Ez a novellád is remek, érzékletes. Kicsit befejezetlennek érzem, és a katarzist kevésnek. Nagyobb csodát vártam. Érdekelne, hogyan választottad a témát. Mármint, hogy a mindennapi történéseid közepette miről jutott eszedbe, hogy meg kellene írni? És miért? Nem világos az üzenete, hogy mit akartál elmondani vele . (én arra gondoltam, sok nagyokos szülő, ki fintorog a védőoltásokon, hogy fáj a babának, minek az, kap egy rémisztő bemutatót, de mégse ez, vagy az anyai találékonyság? Csakhogy a petróleumos dolgot írják a régi könyvek is, az orvosnak is ismernie kellett -. Szóval, ha időd engedi, világosíts fel, kérlek.
vulipugi ·
Szia Nefelejcs!
Az Emberek című novellámmal megnyertem egy kisebb pályázatot. Ezt közölte is a Nagyítás című lap. Azért az egy megjelenésért fizettek.
A sztori igaz. A múlt század tízes éveiben így marad életben a nagymamám.
Hogy nincs katarzis? Az olvasónak talán. De talán csak ezért, mert az elmúlt 40-50 évben egyre magasabb lesz az ingerküszöb, hiszen ma már bármilyen szörnyűséget megrendeznek egy-egy filmben, sorozatban, Megasztárban stb. (Nézd csak meg itt jobboldalt a szmájlikat, a nagyobbik felük egyáltalán nem szmájli, inkább valami ugly vagy fighty-féle.)
A katarzis az anyáé (a dédnagymamámé, aki ezután nem sokkal rákban meg is halt) és az orvosé volt. De talán jó is, ha nem rágjuk az olvasó szájába a mondanivalót, hadd gondolkozzon. (Bár tudom, mostanában a gondolkodó emberre nem nagyon szükség.9
Jelenleg három könyvet írok, de még egyet sem fejeztem be. Tudod, a devizahitel törlesztő részletei, a pénzkeresés, a másodállás, a foglalkozás a gyerekekkel Na ez az egy legalább megéri) miatt kevés az időm, s az ihlet sem akkor jön, ha éppen nincs mint tennem. De azért be akarom őket fejezni, mert hátha kapnék értük annyit, hogy főállásban csinálhassam.
Hogy miért írtam meg? Igazából nem tudom. Az kétségtelenül bennem van, amit Te is írsz, hogy a mai világban a gyerekeket túlságosan óvják, ezért is egyre életképtelenebbek. Vidéken még csak-csak, de a városi gyerekek jó részének alkatán és mozgásán látszik, hogy soha nem mozogtak igazán. Olyan puhák.
Remélem, legalább részben válaszoltam kérdéseidre.
Ha bármire kíváncsi vagy, kérdezz még bátran!
nefelejcs_v ·
Köszönöm a részletes választ.
Milyen könyveket írsz? regényt?
Gondolhattam volna, hogy megtörtént esemény a novellád. (az igazi sose olyan kerek, és dramaturgiailag hatásos, mint a kitalált, bár erről sokan vitáznának velem, de kár:) A gondolkodtatás sikerült, többször is eszembe jutott az írásod az utóbbi napokban.
vulipugi ·
Szia Nefelejcs!

Regények. Egy ifjúsági, egy kaland, a harmadik pedig egy mai sztori. Egy negyedikből is van néhány ezer karakter, az történelmi lenne.

Üdv.: V.

Szivacs ·
Már az is csoda, hogy itt vagyunk. De minden veszélyhelyzetet túlélni, tisztességben megöregedni valóban csodaszámba megy.

AmandaAdmin ·
Kedves Felhasználók! A tortenetek csapata új társkereső oldalt indított. Ismerkedés meleg férfiaknak: WWW.BOYSXX.SITE Ismerkedés heteroszexuálisoknak: WWW.TEENSFK.SITE Ezer erotikus történetet gyűjtenek össze ott, vannak ismeretségek és kommunikáció. Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon. Az ingyenes regisztráció továbbra is nyitva áll

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem akarsz lemaradni: